A japánok svájcibicskája
Szöveges ítélet
Ha egy szóban akarod: remek.
Ha két mondatban kérnéd: görgess a szöveg végére.
Ha részletesebben szeretnéd: lásd alább.
Plusz:
- szívó négy hengeres benzinmotor. Pörgős, kellően erős (90 LE - 850 kg.), megfelelő fokozatban országúton is könnyen lehet vele előzni, pályán gond nélkül viszi a 130-as utazót
- az alapmodellben hátul 3 gyerek még befér (egy gyerekülésben, kettő a nélkül)
- csomagtartó elnyeli ötünk táskáit, vagy a nagybevásálást
- 18 cm hasmagasság, rövid kaszni, magas üléspozíció: könnyű vezetni, parkolni (padkára lazán fellép), könnyű terepen sem jön zavarba (jók a terepszögek, de kell rá egy kartervédő)
- futóművét mintha murvára tervezték volna, ezzel együtt ügyesen kanyarodik, stabil az egyenes futása
- városban 5 literes átlaggal, hosszúban 4 körül eljár
- kisautóhoz mérten igényes és minőségi beltér: ahol hozzá kell érni (kormány, sebváltó, kapcsolók kilincsek stb.) nem kellemetlen, ergonómiája megfelelő
- váltó jó áttételezésű és kisautóhoz képest a megvezetése is rendben van
Mínusz:
- a futómű ügyesebb, mint az ülések: gyorsabbat lehet vele kanyarodni, mint amennyi az oldaltartásuk
- szériában nincs se pótkerék, se emelő
- klíma fújhatna hidegebbet
- hátsó ablakok viszonylag kicsik és magasabban vannak, mint ahogy a gyerekek szeretnék, de cserébe teljesen letekerhetők
Személy szerint leginkább a tolótetőt hiányolom belőle, hely lenne neki, mert bőven van fejtér.
- nagy a gördülési zaj (kis önsúly=jelzés értékű hangszigetelés) és a szélzaj is
Összességében:
ez egy remek kisautó (ráadásul potenciális dizájn-ikon), benne van minden, amiért a japán autókat szeretni lehet + a szívó benzin négyhenger, 2-3 tagú családnak - hunyorítva - első autónak is elmegy. Mi második autónak használjuk ovi-isi-meló-haza vonalon agglomeráció-belváros viszonylatban (erdélyi nagyváros), kb. napi 30 km-t fut, ebből minimum 3-at murván (erdélyi falusi utak). Eddig hibátlanul helytállt.
UPDATE: 45.000 km: nulla hiba, a kötelező szervízen kívül még egy izzót sem kellett cserélni. Kényszerből megjártuk vele Korfut, három gyerekkel, tetőcsomagtartóval, panasz nélkül, 3,9-es átlagfogyasztással. Teszi a dolgát. Szeretjük.
UPDATE: 57.000 km: eddig tartott a nagy szerelem, azóta sikeresen igyekszik bosszút állni minden egyes eddig gondtalanul megtett kilométerért. Ha 10 évesen vettem volna, 100 ezer km-el, fele ennyi pénzért, bele tudnék törődni. De így alig várom, hogy megszabaduljak tőle.
UPDATE: 72.000 km: Itt lett vége, eladtuk. A covid + gazdasági válságnak "köszönhetően" annyira elszálltak az árak, hogy hajszál híján (-400 EUR) annyiért vitték el az 5 éves autót (mint a cukrot), amennyit újonnan fizettünk érte (romániai roncsautóprogram támogatással)!!! Döbbenet, hogy mi történt az autópiaccal. Ennek fényében nem tudok mást mondani: remek vétel volt.
Hibalista
- Kuplung bowden ELSZAKADT, mert egy szxrból gyártott filléres konzol, ami a váltóházhoz alulról rögzítve megvezeti, elgörbült (anyaghiba, gyártási hiba?) és szép lassan elmetélte a bowdent. - Az első fékek iszonyatosan és javíthatatlanul csikorognak, szinte állandóan. Kezdetben fékezések UTÁN, menetközben. Cseréltünk gyári fékbetétet, eredménytelenül. Váltottunk utángyártott, jó minőségű fékbetétre. Azóta fékezés KÖZBEN csikorog, kvázi minden pedállenyomásra. A márkaszervízben vonogatják a vállukat. UPDATE 65.000 km környékén, vélhetőleg a tárcsák kopása okán, a csikorgás magától kimaradt. Halleluja.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz. A jóindulattal mondjuk nincs hiba, más tekintetben lenne hová fejlődni.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 72000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Y 1,2 16v | Következő autója? | 2 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
