3. évi jelentés! :-) 850 fős csoport tapasztalataival!
Szöveges ítélet
Üdv! 3. éves jelentés. Semmi különös....Minden oké.
850 fős Új Ignis csoportunk tapasztalatit mesélem! Szóval az Ignis, a legkockázat kerülőbb valóban kis fogyasztású,4 hengeres praktikus kis vas a piacon,ami már nagyon ritka.
Tisztánlátásért. Tapasztalatokból írok,a csoportéból,sajátból,és kb 1 tucat szerelő haveréból+ más csoportok,és fórumok követéséből. Jómagam több évet lehúztam a Merci gyárban, dolgoztam Rastatti gyárban is. Nem vagyok kereskedő, de vagy 30 vasa volt a családnak már itt az udvarban. Újtól, a 20 évesig,Trabi,Kispóktól, Kia, Hyundai, Toyota, Franciák, foswágen, Fiat, Suzuki, aprótól, az egyterűig.Szóval tudom mit írok. Fele diesel volt,és hát pont belefáradtam a sok lutri vasba,és szerelgetésbe.
Jó,látszik 3x írok,keveset használom. GYESEN vagyunk, anya Celerioját koptatom. Ignis 1-2 hetente van sétáltatva 30-60 km.. :-) Szolgálati kocsit is kaptam,új falusi helyi munka,tiszta unalom az élet. Ezért mások tapasztalatait is beleszövöm.
Nálunk kapott Dinol-Dinitriolos alváz üregvédelmet, Cegléd Bíró festő,nagyon jó munka,3 hónap várakozási idő,kb 80 e péz. 100+ extra benzint kap,a kevés használat miatt,javasolt,mindenkinek aki öreg vagy keveset használt esetleg OT vassal jár.
OT,az az Old Timer,25 felett a Jung, 30 felett az Old. Na igen,én tudatosan erre gyúrok! Erre vettem. Anyagi ,és életkor miatt arra jutottunk az ez utolsó új autónk,nem vagyok még vén,de OT,vizsgával,kikímélten,kb duplát fogja érni,mint fennmaradt kortársai. Vidéki,garázsos,nemdohányzó,megkímélten,autóbolondtól,és ez itt most mind igaz is... 30 év múlva már úgy se vezetek,vagy nem kapok jogsit.Aztán megkapja a lányom,és talán megbecsüli.
Autó! Szóval,sima szívó benzin,4!!! henger,és ez az eleje,még nem hybrid, ergo, örök élet! Már most úgy el szálltak az árak,autó,benzin, euro, hogy a jó, hazai,tiszta előéletű,és nem rommá tört kocsik ,kb a vásárláskori új árukat érik majd mindenkoronn, főleg ha Suzuki, vagy Toyota. Na,nem minden gyár minden modellje. Ugye vannak a közvetlen befecskendezősök,és mondjuk még turbósok is,és részecskeszűrősök, kettőstömegűsök, stb,stb, hybridek. Akkubaj,és a hyibridség, elég jól beválik,attól nem kell félni,és a fissített Suzukik is már mind megkapták,és kiterjesztett gyári garival,jól bírják.
Na,de vissza a mummushoz az egyik a közvetlen befecskendezés, ami dieselekből, a benzinesekbe is átemeltek,és hát,konstrukciós baj,nem gyári,de ezek mind kb, koxolnal,ami egyenetlen járást,és olajfogyasztást eredményez hamar. NA EZ ITT NINCS,és a sok ás többi vacakság se feleslegesen. Itt jön az hogy az utolsó Mohikánok egyike, ami még viszonylag gondatlan. Főleg hogy a konkurensek nagy része át állt 3 hengerre,nem is sorolom..Meg a sok drága,idővel drága költséges trükkökre.
Szóval az Ignis, a legkockázat kerülőbb valóban kis fogyasztású,4 hengeres praktikus kis vas a piacon,ami már nagyon ritka.
Eleinte 90 ló/840 kg! Ugye ez miatt eszik keveset, 100 ló/ tonna feletti tudású kocsi nemigen akad,könnyű,kicsi,így jól mozog,és nem erőlködik,sehol.
Csoporttagok bejárták Európát vele hibátlanul,pályát is, hegyeket is, 6 körüli fogyasztással fürgén, akár 4 utassal is! Világszinten sok rajongói csoport van,mindenhol ott vagyok,kb max azért adják el ha jön a 3. gyerek. Nincsenek nagy típusbajok,ami akadt azt javítják gariban, vagy olcsón szerelhető. Persze Suzukis apróságok akadnak néha, de nagy része egyedi, vagy felszanálótól is függ. Ismereteink eddig 4 évre és kb 200 e km ismert előéletű kocsikat hoznak. Kuplung bowdenes,ott azt cserélik,szálkásodhat, nyúlhat. Aki késve veszi észre a szériahibát,lehet neki kinyomócsapágyassága esetleg. Váltó tolatás nem szinkronos,illik megvárni,míg visszaesik a motorfordulat, vagy tol előtte 1-est vagy 3-ast, és utána a rüki.. De az sok más kocsinál is így van.
2016-tól 1242 ccm k12c motor ami ugye a jól bevált itt gyártott k12b Swifté reszelgetáséből jött, na az a tuti. Még nem hybrid, de már nem eszik sokat. Duál,az az kettős ,de szívócső befecskendezős, elég ha tudod, jó,és gondatlan, nem közvetlen, nem koxolós.
Ráncfelvarrással SUV-osabb lett függőleges hűtőmaszk betétekről ismered fel,itt már lágy hybrid rendszer is akad,és jól működik. Ez afféle gondozásmentes start-stop önindító-generátoros + 1 kis pót akkus rendszer ami, nem tud önnálóan haladni villanyal,de besegít gyorsításba,és motorfékkel tölt vissza.
Frissítéssel jött új motor is k12d az kisebb 1197 ccm 84 paci, de minden tuti jól hasít,kifinomultabb,talán még kevesebbet eszik,és szabványa jobb. Láncos gondozásmentes minden motor. Erő különbséget nem igazán érezni. Motorolaj gyárilag 3,4 L 0w16, vagy 0w20!!!! Ecstar, vagy Eneos ajánlott!! Váltóolaj 90w egyfokozatú, vagy 75w90 Eneos, de azt még nem cseréltek, állítólag 2L kell bele, de elméletileg örök élet, csak szintet kell ellenőrizni, pár évente.
Na és igen,ebben a méretben kb 800-1200 ccm 2-3 hengeresek a konkurensek, 60-70 lóval. Igen jól olvasod! 875 ccm 2!!! hengerrel volt 2020-ig a Fia Panda ,és 500 léghűtéssel, turbóval, ha akarsz kispók élményt 4 milláért!2021-re talán lett 3henger 998 ccm,de a Dacia, a Toyota,a Kia,és Hyundai is itt indít 60-70 lóval. 1.2 benzin 3 henger Micu Space Star kilóg a 71 lovával,de közelében sincs az Ignisnek.
Suzuki Celerio, ami ezeket tudja az alap konkurensek tudását. Celerio ezres 3 henger,és 69 ló, de annyival könnyebb a konkurenseknél,hogy 4L benzin,és fürge,és jó, tudom mert van az is. :-) Sajnos már nem forgalmazzák hivatalosan, de jó kocsi van csoportjuk a facen, benne vagyok, jó a csapat is.
Szóval Ignis,belső! Ugye matek, a kocka forma a legtágasabb,és főleg a hátul tologatható ülésekkel,de az sajna csak a 4 üléses, viszont az 4 különtolós ülés! Alap Ignis, és Celerio is 5 üléses, osztottan dönthető ülésekkel, ami hátul nem sínen tolható. Csak az extrás Ignisé, ezt más konkurens nem tudja.
Szög egyszerű tartós vas sok extrával,jó ár tartással,és 10 év vagy 200 e km garanciával a frissítés óta, amit senki más nem ad. Mindenhol van szerviz, olcsó az alkatrész, mindenki ért hozzá, és keveset eszik, nulla kockázat kb.
Mit is mondjak, Jimnyt veszek ha nyerek a lottón, de mivel már nem lottózom marad ez OT-ra.
Keressétek csoportunkat a facen,"Suzuki Ignis 2017-Hungary", ott többinfó. Vegyetek Ignist,mert jó.:-) Nagyon tud menni is, és keveset enni is. Van 4x4,és automata változat is, ami a konkurenseknek nincs,mármint 4x4. Jó terep gumin, nagyon kis ügyes terepen is, van fent a csoportban erről is videó,és van tagunk aki túrára használja, kemény vasakat vezet a hegyekben Romániában!
Ja, ha lehet hazait, lekérdezhetőt, és ne agyontöröttet vegyetek.
Ja, Ignis, Swift, Jimny eredeti Japán gyártás 2016-óta újra! Balenó volt itt forgalomban ezekkel a műszaki tartalmakkal, de sajna az nincs az Indiai gyártásból jött, kicsit tágasabb a Swiftnél, Ignisnél, de a forma más. Celerio, az Tajlandi volt 2014-2019 között volt itt is, de még nyugaton kapni, onnan jön a behozott utánpótlás. Baleno már nincs az EU-ba, csak 2015-2020 között volt.
Pacsi,,, jövőre jövök...
Hibalista
- :-) Semmi. :-) - 1x hosszú hetekig állt,és indult jól,de hidegen kb fél percig elég ciripelve,hangosan járt.
Ide hordtam szervizbe
Szolnok Ring, ahol vettem is, ajánlom Őket.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | yaris | Következő autója? | Jimny |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |
