Városi autó, talán indokolatlanul magas áron
Szöveges ítélet
Az autót 2004-ben nagyon drágám vettem, sokat vártam rá és komolyan kellett harcolni azért, hogy egy hónappal a tervezett átadási időpontja után végre megkaphassam. Ilyen előzmények után aztán a nagy nehezen átadott autót kigurították a kereskedés melletti utcába és igénytelen módon átadták a kulcsokat és a kocsit, úgy angyjából 5 liter benzinnel a tankban.
Aztán jött az autó megismerése. Elsőre furcsa volt a meglepően hamar és intenzíven fogó fék és a rendkívül üveges motorhang 1-esben és 2-esben, kicsit magasabb fordulatszámon. Hamar megbarátkoztunk, a bejáratás után kifejezetten megszerettem.
2-esben 70-80-ig lehet húzatni, 3-asban van még viszonylag nagyobb nyomaték, ami aztán 4-edikben el is laposodik. Előzéshez még városban is célszerű visszaváltani, de országúton mindenképpen legalább harmadikba kell visszakapcsolni.
Az ülések oldaltartása gyenge, a kárpit minősége nem az igazi, az ajtókárpit szúrós, kellemetlen. Kanyarban, normális sebességnél is ( pl. körforgalomban ) az autóban olyan érzése támad az embernek, hogy mindjárt fel fog borulni.
A fékek viszont nagyon hatékonyak. Télen 70-ről egy VW Golf ügyes sávváltása miatt olyan rövid úton álltam meg, amit azóta sem tudok elhinni...
Amit szerettem benne:
- a fűtés nagyon jó, hamar meleget ad;
- nagyon jók a fékek;
- soha nem voltam vele szerelőnél ( csak a kötelező szervizek );
- praktikus a központi kijelző, minden lényeges információ látható;
- nagyon jól gyorsul, saját mérésem alapján sokkal hamarabb értem el a 100 km/h-t a gyári adatoknál;
- nagy a fejtér, a magasabbaknak ( mint én ) nem kell rettegniük, hogy beverik a fejüket egy bukkanónál;
- a csomagtér variálhatósága miatt sokat lehet bele pakolni, persze ez adott esetben hátsó férőhely csökkenést okoz.
Amit nem szerettem benne:
- szerintem sokat fogyaszt ( autópályán bőven 12 l fölött, 130-140 km/h körüli sebességnél is );
egyébként autópályán tavaly 190-nel sikerült mennem vele:)
- a hátsó futómű borzasztó, akkorákat üt, hogy belefájdul az ember dereka;
- hosszabb távon kényelmetlen vezetni ( a lábtér nem az igazi ), és kényelmetlen a hátul ülőknek is;
- értékállósága hihetetlen, 1.3 mFt-ot akartak érte adni... ( 3 mFt-ért vettem! );
- a csomagtartója nagyon kicsi;
- a 6 hangszórós "hi-fi" kritikán aluli minőségű, a hangszórókat kicseréltem, a rögzítés alá filcbetéteket tettem, de így is elviselhetetlen hangzású, műanyag toc-toc hangokat hallatott már nem túl nagy hangerőn is;
- a műanyagok kb. fél éves korában már zörgölődtek, de ez talán a legkisebb probléma.
Azoknak ajánlom, akik szeretnek a városi utakon lendületesen autózni és kis parkolóhelyekre beférni. Azoknak viszont nem ajánlom, akik hosszabb utakat, kényelmesen akarnak vezetni.
Hibalista
- Semmi nem romlott el rajta.
- Az előírt szervizek szokott olaj- és fékbetét cseréin kívül semmi.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Varró
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Honda City |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
