Tűzön, vízen, havon, terepen ...
Szöveges ítélet
Bevezetés:
Az egész a feleségem miatt van. Egy nap elém állt és azt mondta: "Utálom a Swiftet". Félreértés ne essék, semmi baj nem volt a kis piros 94-es átalakított Swift Van-nel, csak hát a fapadosnál is fapadosabb volt. Hosszas Opel és Ford árlistatanulmányozás után ellátogattam a helyi Suzuki dílerünkhöz, ahol ki is néztem egy 4x4-es WagonR-t, amit a feleségem esztétikai okokra hivatkozva megvétózott. Így esett, hogy három hét várakozás után egy klímás 1,3-as Suzuki Ignis GLX-el lettünk gazdagabbak és 500000Ft kezdő részlettel szegényebbek. A sokat látott Swiftet már az öcsém nyúzza.
Tapasztalatok:
Az ezres szervizig 10 liter fölött evett, pedig nem vittem 3000 fölé (igaz ki se a fővárosból). Azóta kicsit javult, most 9 körül eszik városban és 7 körül országúton. A bejáratási időszak után furcsa dolgot tapasztaltam: EZ MEGY MINT AZ ÁLLAT! Hihetetlen! Azt hittem elírás miatt került 93LE az 1300cc-s motor mellé, de tévedtem. A sportlégszűrő és a 98-as benzin még rátesz egy lapáttal. A piros lámpánál állva hagyott álmélkodva dühöngő BMW-sek arca a visszapillantó tükörben minden pénzt megér, sajnos az autópályán már elfogy a lendület. Jobban megy mint az ugyanakkora súlyú de 116LE-s Mazda MX-5, igaz a két autó között van 15 év.
Kalandok:
Nyáron egy traktorok járta, száraz gazzal benőtt földútra tévedtünk, de hála a nagy hasmagasságnak és a festéket védő lakknak egy karc nélkül végigmentünk rajta (igaz elhagytunk egy dísztárcsát, egy másikat pedig összekaristoltunk). Télen pedig a somoskői várhoz másztunk fel a jeges úton (ez talán inkább a gumik érdeme), néha füstölt a kuplung. Húsvétkor elmentünk vele a Kárpátokba és vissza is jöttünk! Aki járt már Ukrajnában, az tudja miről van szó.
Biztonság:
Sokaknak a Suzuki név hallatán egy összetaposott kólásdoboz jut eszébe. Nekik elárulom, hogy a modern autóknál az ütközést a karosszéria kialakítása, a merevítések és a gyűrődőzónák fogják fel, a lemez pedig arra van, hogy ne fújjon be a szél. A langlovagok.hu weboldalon szép számmal találni fényképeket összetört Ignisekről, de az utastér minden alkalommal sértetlen. Euro NCAP minősítése nincs az autónak, de az Ausztráliában forgalmazott Holden Cruze nevű testvére három csillagot kapott az ANCAP teszten. Egy kedves barátom már borult vele, köszöni már jól van és újra Ignist vett.
Kényelem:
A lengéscsillapítócsere után nagyon sokat javult a menetkényelem. Az ülés eleinte kényelmetlennek bizonyult, aztán sikerült megtalálni a megfelelő ülésbeállítást, így 10 órát is lehet benne ülni egyhuzamban, maradandó egészségkárosodás nélkül. A manuális klíma jól hűt és nem érezhető jelentős teljesítmánycsökkenés vagy fogyasztástöbblet.
A búcsú:
Olyan helyre költöztünk ahol gyakorlatilag bármi egy saroknyira van, így autóra legfeljebb hétvégén van szükségünk. Anyósomnak elege lett a folyton szétesni akaró gyengécske 1.0-ás 2002-es évjáratú Opel Corsájából így egy perverz ötletből kifolyólag átadtuk neki és vettünk egy kabriót. Már most hiányzik...
Pozitívumok:
Ár, ár/érték, teljesítmény, megbízhatóság, terepjárós megjelenés, terepjárás, alacsony fordulaton csendes, magas felépítménynek hála jól belátható az út.
Negatívumok:
Értékvesztés, sérülékeny, kényelmetlen gyári rugózás, csak az üléstámlák dönthetőek hátul, hátsó elektromos ablak nem rendelhető, nincs hátul középső könyöktámasz, lábtér kényelmetlen kialakítása elöl, az első fejtámlák magassága nem állítható. Gagyi gyári hifi (a Blaupunkt fejegység határeset). Minden más apróságra van megoldás (www.ignisklub.hu).
Hibalista
- A hátsó lengéscsillapítókból elkezdett szivárogni az olaj. Ugyanaz a vacak nem kellett, inkább kicseréltettem Kayaba típusra. A bőr váltógomb egy év alatt teljesen elkopott. A vezetőülés néha nyikorog. A kalaptartózsinór akasztója folyton kiesik (odaragasztottam).
Ide hordtam szervizbe
Szerelő??? Minek?
1000-es kötelezőn a Suzuki Top-nál (Frangepán) voltam. 15000-esen a Suzuki M6-nál. Mindkét helyen gyorsak, udvariasak, szakszerűek.
30 és 45 ezer Brüsszeli márkaszervizekben.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Lengéscsillapító csere és átalakítás (30e ft) kényelmesre de biztonságosra: "Angyalok", XX. ker Valéria utca 3.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Swift 1.0 S (VAN) 1994 | Következő autója? | Mazda MX-5 1990 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
