Töfi, az anorexiás
Szöveges ítélet
Miután valakinek nagyon megtetszett öreg Vectrám,és meglovasitotta a lakótelepi parkolóból,sürgősen autó után kellett néznem.Úgy gondoltam,ha már autórészletet vállalok legyen új a járgány,és mivel legendákat hallottam már a közvetlen befecskendezésű diesel-motorok étvágytalanságáról,hát legyen gázolajos! Három hónap várakozás után átvettem az autót és kezdődött a teszt! A pesti kátyús utakon tényleg nagyon kemény az autózás vele,de ez szerintem az útjainkat minősiti.Az autó beltere két felnőtt és két gyerek számára elég.A csomagtér fele akkora mint a Vectráé.Az igazi érdekesség a motorban rejlik.Az 1248 köbcentiméteres Euro 4-es Multijet motor.Hát igen.Japán tervezés,olasz motor,Opel???? váltó,magyar összeszerelés.A Suzukitól kicsit tartottam (3 Opel után),de kellemesen csalódnom kellett.3 hónap alatt 7200km-t autóztunk vele,de csak mosásra és gázolajra költöttem.Tudom,a benzin és a gázolaj ára közel azonos,de a fogyasztási adatok megdöbbentőek!80-90km/h öreguras országutazás:3.48l/100km 100-110km/h kicsit bátrabban:4.5-4.7l/100km 120-130km/h autópálya :5.0l/100km város:4.8-5.8l/100km.A motor 70 lóerős,de a forgatónyomatéka 170Nm ami megegyezik egy kétliteres benzinesével.A váltó olyan német-japán keverék,de nem rossz.A motort 3500 fölé nem érdemes pörgetni mert csak a hangja lesz nagyobb,inkább feljebb kell kapcsolni,hiszen már 1700-tól húzza az alig egy tonnás autót.Egyre jobban megkedvelem,és nem értem miért kerültem el eddig a diesel autókat.Többé nem kell benzines. 2006.09.05. Az autó lassan eléri a 20000km-t, komoly hibát még nem tapasztaltam.Ugyan az első ablaktörlő-motor cserére szorult,de a Csepeli Suzuki szerviz pár órán belül orvosolta a hibát.Most nyári melegben az üzemanyagfogyasztás lecsökkent 4-4,5 literre,vegyes használatban.Érdekes,hogy autópályán többet fogyaszt,mint városban(akár 5 litert is bezabál 130-140-es tempónál). 2007.01.28. Nos,25000 km-t elértük,nincs különösebb panasz az autóra.Nagyon nehezen melegszik üzemi hőmérsékletre a motor.Kb. 20-25 perc után nyit a termosztát.Ha már meleg,jó a fűtése.Fogyasztása csak városi használat mellett 5-5.5l gázolaj.
2007.04.09. Elérjük a 30000 km-t. 26000 km-nél érdekes jelenséget művelt.Városi forgalomban nem tűnt fel,de ha autóúton üzemmeleg motornál padlógázzal gyorsítottam kb 5-10 másodpercig,hibajel villant a műszerfalon,és az autó végsebessége 110 lett.A motor újraindítása után az ereje visszajött,egészen a következő padlógázig.Szervizben computer mondja:MAP-szenzor.Nosza,csere!Az autó nem lett jobb.Megint szerviz,megint MAP-szenzor.Lehet,hogy nem is az a hiba?6 nap után kiderül,mi a baj:turbo túltölt.A MAP-szenzor a szívósorban méri a levegő-nyomást,turbo kicsit többet nyom,MAP-szenzor mondja:ÁCSI! És már csak úgy gyorsulunk,mint a pótos IFA.Rendeljünk új turbót garanciába,mondta a szerviz,pár hét és meglesz.Oké,mondtam.Két nap múlva kész volt,rájöttek,hogy csak be kell állítani a turbót.Azóta jó.Kapott még az autó könnyűfémfelniket,185/60R14-es Kléber abroncsokkal,stabilabb lett,bár alapból kicsit haszongépjármű jellegű a rugózás,de csak üresen.
2008.12.14
Ma elértük a 78000km-t.
60000km-nél MAP-szenzor csere volt,65000km-nél pedig generátort cseréltek,természetesen garanciába.Kapott a gép új téligumi-garniturát(Kléber Krisalp 3).
Megbízható,kis szervizigényű,gazdaságos kisautó.
Már 40000km-nél megvettem az új első fékbetét-garniturát,de még mindig jó az eredeti,78000km után.
Hibalista
- Csomagtér-ajtó beállitás,motorháztető bowden kiakadt ,ablaktörlő-motor megállt;Turbo túltöltött
- MAP-szenzor;generátor-szabadonfutó;gagyi gyári ablaktörlő-lapátok
Ide hordtam szervizbe
Suzuki-Ház
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Suzuki Csepel
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 78000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Vecra 2.0i 1994 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
