Terepjáró helyett
Szöveges ítélet
Építőiparban dolgozom. Az új építkezések terepviszonyai miatt az Ignis célszerű cégautónak bizonyult. Ugyan csak elsőkerék hajtású, de nem volt dagonya, amiben elakadtam volna, pedig sokszor küszöbig ért a sár - ez lett egyébként a generátor végzete. Valószínűleg a terepi erőltetésnek tudhatók be a futómű problémák is.
A Bravaval a városban sokszor azért nem tudtam parkolni, mert sokszor leért az eleje a magas járdaszegélyeknél. Az Ignisnél ez nem gond, sokszor pont a magas padka miatt találok helyet.
A fék nagyon jó. Vezettem már sok autót, de eddig ezé talán a legjobb. A Bravaé ehhez képest maga volt a katasztrófa.
Az autót gyárilag nyári 185/65R15 gumikkal szerelték. A téli gumi a sztenderd 14"-os felnin 165/70. A gyári gumival az autót a nyomvályúk nagyon viszik, a kormányzás nehézkes, a rugózás kegyetlen - igaz, az autó kanyarban stabilabb. A téli gumival jobban szeretek közlekedni.
Az áttételezés túl hosszú - autópálya emelkedőn az automata váltó visszakapcsolgat, aztán a motor 5000-es fordulaton üvölt. A kisebb felni a téli gumival ~3%-al lerövidíti az áttételezést, és ez a probléma megszűnik...
Az 1,5 l-es motor érdekes, mintha az autóban két motor lenne. 3500-4000 körüli fordulatig gyengécske, ettől kezdve mintha seggbe rúgták volna. Ha az ember odalép a gáznak, az automata váltó visszakapcsol, és az autó nagyon megindul.
Hosszú úton az autót fárasztó vezetni a zaj, a rázkódás és az üléspárna rövidsége miatt.
Az autó csak a nem gyári riasztó miatt hagyott ott. Szervízben is keresték az okot, nem találták, nekem kellett rájönnöm.
Előnyök: jó tereptulajdonságok, erős motor, városban az automata váltó kényelmes, az autó nagyon megbízható (még a mostani 245000 km-nél sem jut eszembe, hogy lerobban valahol), alacsony szervizköltség (főleg a használat jellegéhez képest).
Hátrányok: kemény rugózás, autópálya tempónál magas zaj, magas fogyasztás (7,5-8 l/100 km, de csak ha nem fúj szembe a szél. Ha fúj, autópályán 10-11 l-t is bekap), kicsi a tank, túl hosszú az áttételezés.
Összefoglalva: Amire használom, arra árban, ár-érték arányban nem nagyon találni jobb autót.
Update 2013. 08. 04.
A futőművel egyre többször van gond, csapágyak, féltengelyek - mondjuk, ez nem csoda
Ég a műszerfalon a sárga lámpa - Először egy nagyon hosszú országúti ~90-es tempónál jött elő. Hiba kód alapján: "nem elég hatékony a károsanyag kibocsátó rendszer" -szerviz kiütötte. Jött 7-8000 km, vagy autópálya, vagy város, nem jött elő. megint egy lassú és hosszú út, újra megjelent. Most már ki se üttetjük.
Valószínűleg ősszel csere lesz - pedig már kíváncsi vagyok, meddig bírja még.
Annyit mindenesetre - ugyan a futóművel van gond, de a szervizköltség még mindig bruttó 2Ft/km alatti, és ebben minden benne van.
Hibalista
- féltengelyek, (a bal oldali 2x) - már újra recsegnek - alsó gömbfejek 1x - a nem gyári riasztó - a motortérben kikapcsolva, maradt úgy - féktárcsák 3x - hátsó ajtó központi zár - maradt úgy - generátor 1x - ABS gyűrű 3x (2x bal, 1xjobb) - akkumulátor 1x - jobb első csapágy, a hátsók 2x - ég a katalizátor lámpája a műszerfalon -
Ide hordtam szervizbe
Maszler autójavító, Halásztelek
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Suzuki Sziget
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 312000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Brava 1,6 | Következő autója? | SX4 utódja |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
