A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis (2003)

Ignis 1.3GC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem tudom miért, de nagyon szeretem

Szöveges ítélet

Hogy is kezdjem? Az autót egy helyi Ford kereskedésben vettem, egy bank visszavette, én meg észre, majd meg.
Szerelem volt első látásra! Ezért is mondják mindig, hogy nézzük meg még egyszer, akibe, amibe első látásra beleszerettünk! Persze nemcsak a forma tetszett, hanem az is, hogy kaptam 2 lufit, szervót, ABS-t, utóbbi létezéséről 2 évig nem is tudtam, hiszen egy korábbi autómban sem volt, így a régi iskola beépítette a jobb lábamba.
A vezetési élmény fantasztikus, de az ülésre bejutás eléggé nehézkes egy átlag-európai számára. A magam 180 centijével kimondottan kígyózó mozdulatokat kell végeznem, hogy ne verjem szét a térdem a kormányon, ezt okosabban, ügyesebben is meg lehet oldani, ebből évismétlés kedves japán bonsai mérnök urak! Nagyszerűen gyorsul, köszönhetően a rövid váltónak, de ez miatt 120 felett már igencsak nagy a motorzaj, ami a mai divattól eltérően szinte meztelenül, burkolatmentesen végzi a dolgát a motortérben. Vezetés közben gyakran észreveszem a mai napig, hogy gyönyörködöm a csőműszerek szépségében, viszont az összképet rontó világításkapcsoló fehér LEDjeit már kicseréltem pirosra, mert szó szerint idegesített az a trehányság, ahogy ezt elfelejtették! Az autó felszereltsége kiábrándító, egyszerűen nevetséges, hogy a XXI. században csak kívülről állíthatóak a külső tükrök, hogy az autórádiónak még előkészítése sincs gyárilag, hogy mindössze 4 hangszórónak van meg a helye, és az, hogy megspórolnak 1500,-Ft-ot az autó oldalvédő gumicsíkjain!
De ennyi kritika után jöjjenek a pozitívumok is: igásló módjára végzi a dolgát, eddig még csak olajcserére meg téligumira kellett költenem, na meg benzinre. Ez azért viszonylag érdekes dolog az Ignisnél: kizárólag városi forgalomban könnyen 10 fölé megy a benzinigénye, míg hosszú távon mértem már 5,8-at is. Eddigi tapasztalataim alapján az autópálya 8 alatt igényel üzemanyagot. Ha az ember nem törődik a fogyasztással, akkor igazi élményautó! Magasan ülök benne, amolyan álterepjárós szerepben, így legtöbbször jól látom a forgalmat magam előtt, nem leszállni kell bele, hanem beülök egy (sajnos nagyon kemény) székbe. Az első ablaktörlő szépen, tökéletes mennyiséget töröl, ha megvesszük évente az újat, de vigyázva álljunk fák közelébe, mert a gyenge támasztórugók miatt az fák leveleinek szára szinte mindig az ablaktörlő gumija alá kerül, rontva a törlőhatást. Ilyen gyenge támasztórugókat ablaktörlőben még nem találtam egyik autómnál sem! A hátsó ablaktörlőt még soha nem sikerült úgy bekapcsolnom, hogy ne sikoltozzon, így aztán nem is használom, főleg, hogy az autóval tolatni csak a meglehetősen kis méretű oldalsó tükrökből lehet. Arra tud valaki értelmes magyarázatot adni, hogy ha kihúzom a kulcsot, elköszön a rádió, de a világítás marad, csak bekapcsol egy halk síp? Legalább venné le helyzetjelzőre, mert eléggé kicsinek tűnik a 36Ah-s akksi egy ilyen megoldásra. Az enyém mindenesetre már át van kötve, gyújtás levétele után elalszik a tompított, de ezt miért nekem kell megcsinálnom, miért nem gondol erre a bonsaion nevelkedett sushizabáló?
A csomagtartó bővítési lehetősége nevetséges: akkora lépcső van a csomagtér és az ülés hátulja között, hogy oda már biztonsági korlát kellene.
Mindezek ellenére nagyon szeretem, elfogadom hibáival és erényeivel együtt. Első, legfontosabb és legdöntőbb erénye a megbízhatóság, a robbanékonyság, kiszámíthatóság. Tudom, hogy ha megneszeli, hogy van egy kis megtakarításom, nem fogja elkérni, ahogy a Fiatom (Cinquecento, Punto I), Trabantom (601S), Renaultom (21TurboD), Zsigulim (1200), Alekom (21412 1.5, 2141 1.8d) tette.
Egyet kell tudomásul vennem vele; el kell kerülni a saját vagy idegenhibás baleseteket, mert nem tudni, mennyire véd meg; ez az utolsó olyan Suzuki, ahol a tervezésnél a biztonság kérdésére még nem nagyon figyeltek.
Kár, hogy ezt a VVT motort már nem gyártja a Suzuki, a Swiftben állítólag túl drága lenne, a Splashben levő 1.2-es pedig nagyon emlékeztet a Corsa 1.2-esére. Azért megnézném, hogy ez az 1.3-as motor mennyivel lenne kevesebb az SX4-ben, hiszen elvileg csak 6 lóerővel gyengébb, az a 15 Nm sem hiszemhogy olyan sok, hogy azzal az SX4 kevesebb lenne!

Hibalista

- Eddig még semmi.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Autójavító Kft
Nagykanizsa

Figyelmetlen, trehány, lehúzós banda, nem figyelnek az ügyfél kéréseire, nem veszik figyelembe, hogy az ember hogyan ér rá, nekem többet nem teszik be az olajos, koszos valagukat a kocsimba!

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

A régi szakihoz vittem, zöldkártya miatt. Egyszerű műhely, gumiszerelés, zöldkártya, előbb javítunk, ha nem megy, cserélünk típusú bácsi, fiatal, tehetséges alkalmazottal. Sokat nyom a latba, hogy emberként, nem pénztárcaként tekint az ügyfélre. Még annak idején, az átkosban apám Daciáját is ő javította, amíg dolgozik, az enyémeket is!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2005
Kényelem (2) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 16000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Cinquecento Következő autója? Valami egyterű, ha gyarapodik a család, de csakis JAPÁN
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (545 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)