A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis (2003)

Ignis 1,3 GC AC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem szerelem, inkább megbízható bejárónő

Szöveges ítélet

A háromajtós sport Swift nem tűnt alkalmasnak a gyerekülés könnyed használatához, ezért kénytelenek voltunk az utódján elgondolkodni. Pénz nem sok, a használthoz nincs bizalmam (nem szeretek semmit, amiben olaj kering és összekenhetem vele magam), nem értek az autókhoz, csak vezetem őket. A törlesztőrészlet havi 8e-rel lett kevesebb, igaz, a futamidő hosszú, de talán végig megtartjuk. (Az autó amúgy is csak szívás: ha hitelre veszed, a havi törlesztőrészlethez dobj hozzá min. egy teletankolást havonta, plusz a kötelező és a szerviz, és máris 40-70-nél tartasz, a legolcsóbb kocsival is. Az pedig jó sok, mi meg nem vagyunk annyira jól eleresztve. És az autó sajna szükséges, ezerszer bebizonyosodott.)
Átnéztem a kínálatot, árakat főleg, nekem tetsző típusokat, ár/érték arányokat igyekeztem figyelgetni stb. Ami meggyőzött: 93 LE, VVT motor, ABS, EBD (?), szervó, két légzsák széria, klímát és elektromos ablakot meg rendeltünk, megszoktuk őket. Rádió nem kellett, azóta sem lett, beszélgetni szoktunk, és amúgy sem játsszák a kedvenc zenéimet.
Az első találkozás egy fullextrás (ez jó szó a Trabant mai utódjára?) modellel esett meg, a 93 ló bizonyára szabin volt vagy nem kapott enni, mindenesetre afféle "elégséges szolgáltatásnak" tűnt csak a teljesítménye. Ez a miénkre is igaz, bár azért a bejáratás után rájön az ember, hogy 3500 1/min felett egész jól gyorsul, előzni kellően biztonságos. A miénk (külön erre a célra épített otthoni tesztpályánkon mérve) 178 km/h végsebességnél adja fel (az óra szerint ennyi), a 140-es utazót simán bírja, ha sietős, 150-160 is megy autópályán, tartósan. De már ez is szabálytalan, tehát felesleges, ha nincs a külön erre a célra épített otthoni tesztpályánk, sosem tudom meg ezeket sem.
A fogyasztása meglepően magasnak tűnik (nem mérem, annyi, amennyi, nem hajtom szét, ennyit tehetek), de belefér a költségvetésbe, leendő autóm minimum kétszer ennyit iszik majd. :)
Megbízhatósága vitán felüli, nem hiszem, hogy a használattal járó meghibásodásokon kívül bármi komolyabb baja is lesz, ezt két szerelő ismerősöm is megerősítette.
Kényelem, hát, az nincs. Meg szokott fájdulni a hátam kissé hosszabb utak végére, de szerencsére a méretezés jó, nagyon nem állítgatnék semmit (kormányoszlop, ülés stb.). Kicsinyesség, hogy a majrévasat kispórolták, és az anyósülés napellenzőjében a tükör is filléres, de kedves gesztus lenne. Ugyanígy, ha a balegy napellenzőjének matricája nem figyelmeztetne, hogy ide gyerekülést csak menetiránynak megfelelően szereljek, mert a légzsák, ugye... Hátul is elférek, hosszabb úton aludtam is, hét év főiskolai utazgatós rutin jót tesz. :)
A pakolhatósága szerintem nagyon jó. Voltunk Erdélyben (3 felnőtt és egy bébi, egy szűk hétre, simán elfértünk), vittünk már benne ágyat, szekrényt (éljen az IKEA és a Suzuki megbonthatatlan, örök barátsága!), mentünk nyaralni, mindig gond és helyszűke nélkül.
Ide tartozik a teljesítmény, újfent. A 93 ló jól hangzik, de általában nem áll össze ménessé. Terheléssel ugrálni végképp nem lehet, de nincs az a rettentő balkáni érzésem sem, mint 1990 nyarán az egykori NSZK-ban, az apám vezette 1.3-as Daciával, hogy istenkísértés volt autópályán mennünk, az Alpok meg mintha a tiszteletünkre gyűrődne még magasabbra. Na, itt cammogás nincs, csak elmarad a megszokott dinamika magasabb fordulatszámon. De mivel előzni (teherautót) így is lehet, a gyerek miatt meg úgysem én játszom a bajnokot, megfelel.
Nemrég vezettem egy kissé haszáltabb Swiftet. Ég és föld volt, nem láttam ki, a fék, a kormány (szervó nélkül) hihetetlennek tűnt, hogy használható, így az a kellemes illúzió kelt bennem, hogy jó autóm van.
Összességében, "első autóm", az UH 42-75 frsz-ú Trabant Limuzin 601 (természetesen 1976-ra kell gondolni, három éves voltam) mai megfelelője, a kettő közötti különbségben mérhetjük a technika fejlődését. :) Aki azért szidja, mert "Trabant", az ne üljön bele. Ez ezt tudja, nem csap be, nem ígér többet, de azt a keveset (vagy eleget?) mindig megkapjuk. Olvastam, hogy volt, akinek az én álomautóm (Impreza WRX STI) sem tetszett. Hát akkor? 10m-ért én is mást választanék, de 2,5-ért ez van, és szükség van rá. Úgyhogy, ha nem is szerelem, de bizonyos tisztelet és megbecsülés kialakul idővel.

Hibalista

- Az első szélvédő szigetelőgumija feljött, egy szaki visszaragasztotta, 2000 Ft volt.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (4) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 32000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift 1.3 Sport Következő autója? Subaru Impreza WRX Sportwagon
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (545 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)