Nem gázos, hogy gázos
Szöveges ítélet
2006-ban vettem az autót 29 ekm-el. Azóta elégedett vagyok vele, mivel számomra egy autó legfontosabb ismérve a megbízhatóság és az utazáshoz elvárható komfort (legyen jobb, mint egy távolsági buszban), valamint az országúti haladáshoz szükséges kellő menetteljesítmény. Sokan írták, hogy az Ignis nem elég kényelmes, meg hogy kínzás benne 100 km. Nos én már lehúztam vele 4-szer több, mint 1200 km-t és nem haltam bele. Aki pedig zöldborsócska királykisasszony az járjon limóval és villantson amikor abból kiszáll az Oscar átadási ceremónia előtt (ezért ne vegyen fel bugyit se :-)). A hátsó lengéscsillapítás miatt üt. De, ha a magyar utakat úgy készítenék, ahogyan kell és nem lenne rajtuk az a sok kátyú, akkor ezt észre se vennénk.
2010 tavasszal beszereltettem az LPG rendszert. 240 eFt-ba fájt, de az azóta beletett több, mint 30 ekm-en már visszahozta az árát. Mivel a kocsit a munkabajáráshoz használom intenzíven (heti kb. 600 km), valamint a beérkezéshez tempósan kell nyomni is a sztrádán, ezért a fogyasztásom gázból megnőtt 9,1 l-re, (sztrádán kívüli vegyes országút + Bp. kb 8 l PB/100 km) de sem a dinamikán sem a menetteljesítményen nem látszik a PB.Ezt jelenti a modern szekvenciális gázrendszer (kb. + 15% többletfogyasztás, de semmit nem csökken az erő). Egyelőre ennyi.
Hibalista
- kopó alkatrészek: fékbetét, féktárcsa, 80 ekm; - egyéb szerelés: jobb első kerékcsapágy 90 ekm - felújítás: LPG-re átszerelés 90 ekm
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 29000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 1.0 GL | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
