Nem elromlós fapados
Szöveges ítélet
105000 kilométer, és még semmi gond nem volt vele! A legendás megbízhatóság mintaképe, legalábbis az enyém, pedig nem kímélem, igaz, nem is gyilkolom feleslegesen. Még egy izzó sem égett ki - nem hiszem, hogy hasonló futásteljesítmény után egy Renault Thalia, Skoda Fabia vagy egy Daewoo Kalos büszkélkedhet ilyesmivel. Megy és kész.
Döbbenettel olvastam az SX4-ről szóló véleményeket, úgy tűnik, a Suzuki is kezdi feladni a legfőbb erényét: a megbízhatóságot.
Pozitívumok: Erős, agilis kis motor, keveset fogyaszt (vegyes átlag 6,8-7,5 liter, országúton 5,5-re leszorítható). Könnyű vele parkolni, furakodni, mert kicsi, de annyira azért nem, hogy egy négyfős család némi (hosszabb nyaralás esetén jelentős) kompromisszumokkal ne férjen el benne. A műszerfal nagyon jól néz ki este, még közel öt év után is gyönyörködök az Alfás feelingben. Hatalmas előnye a majdnem terepjárós hasmagasság + nagyon jó pakolhatóság lehajtott hátsó ülésekkel + magas építés miatt átlátható forgalom.
Negatívumok: nyiszog, zörög, az első kerekek felől ütemesen síró-nyöszörgő hang alacsonyabb sebességnél (szilentblokk? fékek? kerékcsapágy? - én nem értek hozzá, a szerelők szerint minden rendben, de akkor is nagyon idegesítő hallgatni), vetemedő műanyagok, hátul kis lábtér, pattogó hátsó futómű, kanyarban sodródás, billegés; kis csomagtér, hitvány kalaptartó, erős futóműzaj.
DE!
A negatívumok többsége NEM ÉRDEKEL, mert egyetértek azokkal, akik szerint mindenki megnézheti, kipróbálhatja az autót vásárlás előtt. Vagyis: tudtam, hogy a csomagtér kicsi lesz, úgyhogy nem nyavalygok miatta (egyébként a kalaptartó kivételével plafonig lehet pakolni a csapott hátú építés miatt, és akkor kétszer annyi cucc befér, mellesleg egy átlagos magyar család évente egyszer-kétszer tud elmenni üdülni, akkor meg kit érdekel, a hétköznapokban simán elég a csomagtér - ja, és aki olyan barom, hogy hétvégente a fél Tesco-t, Auchant stb. összevásárolja csupa felesleges baromsággal, az ne a csomagtartó méretét szidja, hanem inkább nézzen magába...) A hátsó pattogás tényleg idegesítő, de csak a hátul ülőknek.
Én sem értem a sok szidalmazó hangot az Ignisszel kapcsolatban. Tessék megnézni jobban, mit vásárolunk. Ennyi pénzért lehet venni például R. Thaliát, annak jó nagy csomagtere van, meg még kényelmes is, viszont nagy részük (= MINDEN ismerősömé) állandóan elromlik.
Akinek üzembiztos, olcsó, fürge, igénytelen, kis fogyasztású vagány kis kocsi kell, és ezért hajlandó áldozni a kényelem oltárán, gyorsan vegyen ilyen kocsit, amíg még lehet kapni. Én addig hajtom, amíg szét nem hullik, az biztos...
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Szentgyörgyi (azóta megszűnt)
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Kadett | Következő autója? | Suzuki |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
