Minden értelemben igénytelen, de pont emiatt jó autó!
Szöveges ítélet
Azt kaptam a pénzemért, amit vártam, és amit ennyiért el lehet várni! Egy megbízható, magas építésü összkerekes autót, amit egyébként egyedül használok, és nekem teljesen kényelmes. (A hátsó ülését még életemben nem próbáltam.) A felszereltsége teljesen korrekt, de hogy a hátsó elektromos ablakot és napfénytetöt miért nem lehet még kérni sem, azt nemtom:(
A motor szeret pörögni, és olyankor megy is mint a sakál. (az elözö autóm 1.6-tal ment így, mint ez 1.3-mal) 2500rpm alatt nyugodt és csöndes, felette viszont a jellegzetes 16V hanggal együtt megjön az ereje is. A fogyasztása ennek megfelelően átlagos, én az elsö három tankolásnál 7 lityó körül mértem, azóta nem érdekel. A müszerfal 10ből 10, bár a GM-töl átvett világításkapcsoló fehér világitását igazán hozzáigazithatták volna az egyébként mutatós piros fényü müszerfalvilágitáshoz...:(
A gyári 6 hangszórós hifije viszont egy kalap sz.r. Ezek után nem tudom, hogy a sima négyhangszórós milyen lehet... Bár a kárpitok Suzukisan zörögnek, (ami együtt jár ezzel a márkával, tehát egy szavam sem lehet) úgyhogy erösebb hifi nem is ajánlott ehhez a kocsihoz.
A szervókormány nagyon jó, a fékek is tökéletesek a kocsi súlyához, a váltó pedig japánosan kemény és pontos. Az áttételezése elég nagy, 100-as tempónál már háromezret pörög, 140-nél meg vége is van, de hangsúlyozom, ez egy összkerekes példány, fronthajtású Ignishez még nem volt szerencsém. Ha már itt tartok, az automata kapcsolású összkerékhajtás remekül passzol a kocsi karakteréhez, a formája egyébként is egy kisméretü terepjáróra emlékeztet. Állóhelyböl remekül el lehet vele startolni, mivel remekül tapad az úthoz, (a 4x4 felér egy ESP-vel). Vizes, csúszós úton lehet meglepit okozni a nagyonfekete és nagyonnémet autót vezető kopaszok számára, akik még a kereket füstölik, amikor én már tolom a harmadikat:))) A nevetségesen keskeny (165) gyári gumik ellenére kanyarban olyan, mintha sinen mennék, teljesen semleges.
Az autó teljesen rendben van, egy dolgot leszámítva, az egyes fokozatban olyan hülye fütyülő kardánhangja van, mint a kispolszkinak. De ezt egy "hamarkettessel" könnyedén orvosolni lehet. A szervízben azt mondták, ez teljesen természetes a 4x4-es típusoknál, szóval nyugodt és elégedett vagyok.
Összefoglalva, ha valaki egy elfogadható árú megbízható összkerekes kocsit szeretne a szükséges extrákkal, olcsó fenntartással és remek motorral, akkor az Ignis 4x4 ideális lehet számára, mindenképp érdemes kipróbálnia. Viszont ha valakinek még nem volt kiskategóriás japán autója, annak okozhat csalódást a kárpitok és a müanyagok minösége, ami egyébként ezekhez a kocsikhoz alapból hozzá tartozik, és itt nem csak a suzukira célzok, hanem bármelyik japcsira 3 milla alatt.
Hibalista
- :) még semmi, de 7000-nél csúnya is lenne...
Ide hordtam szervizbe
Majd ha eljön az ideje a Suzuki Rómaihoz fogom vinni, mert ott vettem... (Tapasztalatom még nincs róluk, de szimpatikus a csapat.)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 323f | Következő autója? | Smart (hajt a kíváncsiság:) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
