Miért is fizettem?
Szöveges ítélet
Sajnálni tudom azokat akiknek az Ignis komfort és menettulajdonságok szempotjából megfelel, nekik a 353-as Wartburg volt az álmaik autója... Apósé az autó, nem lehetett eltántorítani tőle, mert magyar termék és magas. Kb. ezzel az öszes előnyét össze is foglaltam.
A motorja alacsony fordszámon gyenge mint a harmat, 3000 felett kezd el menni, de akkor meg 8-8,5 liter alatt nem áll meg, ráadásul a hangja is megjön. Az ülés kényelmetlen, mint egy kakasülőn ülne az ember. A belső műanyag igazi NDK feelinget ad a kocsinak, 2 évesen is dől belőle a szag. A beszállás kifejezetten kényelmetlen, az ajtó csak kis szögben nyitható. A műszerfal vörös világítása sötétben kifejezeten idegesítő. próbálj vele 300 km-t menni sötétben, kifolynak a szemeid félúton. A rádiómagnó ergonomiailag nagyon rossz helyen van, teljesen elvonja az ember figyelmét a vezetésről. A csomagtartó a vicc kategóriája, a Polo-nak és a Punto-nak is jóval nagyobb., nem beszélve a sötétben rakodás örömeiről, amikor is a zseniálisan elhelyezett belső lámpa arra jó, hogy zavarja az ember szemét, csak éppen nem világít meg semmit sem.
A rükvercet a váltó nehezen veszi be, gyakran csak másodszorra sikerül berakni. Lehet, hogy van benne ABS, de nem sokat segít, a fék karakterisztikája idétlen. A 93 pacit nagyon eldugták benne a japánok, mert a 75 lovas Polo-nál nem gyorsul jobban, sőt emelkedőn a Polo simán rugalmasabban ugrik.
Az úttartás vicc, pattog az úton, sokszor azért lassítottam inkább, mert féltem, hogy valami baj lesz a szöcske üzemmódtól... persze sem az Astra-nál, sem a Polo-nál nem voltak ilyen érzéseim ugyanazon az útszakaszon.
A magas has relatív, mert a kerékfelfüggesztés és kormányösszekötők meg alacsonyan vannak, ami simán sérülhet rossz utakon. Az anyaga siralmas, vékony bádog, nem tudom, egy balesetnél mit fog védeni. 4 embernek már nem kényelmes, mert vagy a hátsó vagy mind a négy ember kényelmetlenül utazik. A tolatólámpa jelképes, szinte semmit nem világít meg.
A ventillátor 3-as fokozatban a Catrina hurrikánt utánozza persze csak hangerőben, cserében nem képes a teljes szélvédőt párátlanítani (bal oldali ablakszél párás marad, pont látómezőben balrakanyarodásnál).
Összegzésképpen: a létező legrosszabb választás az azonos kategóriában lévő autók közül, nem véletlenül olyan nagy az értékvesztése. Nem volt sikermodell külföldön, nem véletlnül.
Hibalista
- Generátor, töltésvisszajelző
Ide hordtam szervizbe
Buzuki B.csaba, majd magán szerelő
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | astra | Következő autója? | fiat marea vagy daewoo nubira |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.1/10) |
