Mégiscsak igazi Suzuki
Szöveges ítélet
Előrebocsátom, hogy jónéhány más márkához és típushoz is volt már szerencsénk hosszabb rövidebb időtartamban.
Kb. 3-4 hónaposan:
2005 nyarán vettük. Előtte 1999-es, 3 ajtós Swiftünk volt, visszaemlékezve az egy kicsit precízebben összerakottnak tűnik. Az Ignis ugyan erősebb és végsebességre gyorsabb is, mégis lomhábbnak érzem, gyanítom a VVT miatt. Remek érzés magasabban ülni, de kellemetlenül nincs oldaltartása az ülésnek, és hát nyikorog egy kicsit. Kár, hogy nem állítható a kormány (legalább fel-le), nincs lábtartó a kuplung mellett, és tényleg közel vannak a pedálok. Nem lenne rossz, ha a hátsó ülések korszerűbben lennének lehajthatók, úgy, hogy az új tér magassága megegyezzen a csomagtartóéval (amit - ha már amúgy hozzáhegesztettek a WagonR alaphoz - készíthettek volna még 10-15 cm-rel mélyebbre). A futómű tényleg ´sportos´ egy kicsit, de ennyi merevség elviselhető, bár erre tél után visszatérnék. Ami biztos, kellemes meglepetés a menetstabilitás: az M7-esen nem lehett érezni a Swiftben még itt-ott érezhető/hallható huppanásokat, oldalszélben is nagyon jól viselkedett, és 150 felett sem kellett szorongatnom a kormányt, hasmagasság ide vagy oda. További kiemelt dícséretet érdemel a fék és az ABS, utóbbi áldásos közreműködésére - egy igen meredek utcán - volt már szükség, és köszönöm, azóta is sértetlenül vagyunk egyben... :)
Meg vagyok/vagyunk elégedve az autóval, használható, igénytelen és megy rendesen. Ha a jelzett ´hiányosságokat´ (ebbe most a hosszabb autó/nagyobb csomagtér nem értend? bele) egy újabb kiadásban a gyár javítaná, egy gyors autócserét megérné összehozni. Addig egy lábtartóbeépítés, egy üléstámla-(fel)javítás, és egy abroncs+gumicsere esetleg kinéz, ha árában is érdemes.
Két év után:
Mégiscsak igazi Suzuki: legyen benne benzin és ellenőrizd a guminyomást, és autózz... A motor viselkedése 3000 km után elkezdett változni, és kb. 5000 km után ´érett be´, azaz: bár erről senki sem volt hajlandó érdemben nyilatkozni, de úgy vettem észre, a vezérlés igencsak figyelembe vette a ´bejáratós időszakot´, mire ´mindent´ megengedett. A futóművet is meg lehetett szokni. A ´lányok´ járnak lovagolni, és földúton vagy murvás, kátyús úton sem kell félteni, sem szárazon, sem vizes vagy latyakos időben. Így utólag azt mondom, a hazai utakra jó választás volt, annál is inkább, mert a szervíz tájékoztatása szerint nem Ignis futómű javításából élnek meg. Téli gumit 175-öst tudtam rá venni, és az a véleményem, hogy jobb a szélesebb gumi, érezhetően stabilabb az autó, mint a 165-ös gyárival. Ha lenne rá keretünk, nagyon megérné a toronymerevítés és a gátlócsere is, de ha nem, hát nem...
Úgy tudom, hamarosan leállnak a gyártással, amit nagyon sajnálok. Az SX4 ár/érték/feeling arányban az Ignis közelébe sem jön, hacsak nem adják az 1,9-es dízelt minimum +200 literrel nagyobb csomagtartóval 3 millió HUF alatt. :)
Hibalista
- A bal első ülés még mindig nyöszörög, ablaktörlő lapátokat kellett cserélni (összár: megáll 3500,- HUF alatt); kalaptartó jobboldali zsinór műanyag füle eltört -- röviden csupa ´nagyértékű´ hiba... :D
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Ilosfai, Pécs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift GLX | Következő autója? | bár lenne ilyen: ráncfelvarrt Ignis |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
