Megbízható lőcsösszekér
Szöveges ítélet
Cégautóként használom, egy kolléga rendelte, de mire megjött lelépett. Azóta tudom ez volt az ő boszúja.
Kissé elszomorodtam mikor megkaptam, főleg hogy mások golfot, cordobát, puntót, astrát hajtottak. Azóta az egyetlen dolog ami miatt nem írigykedek, a megbízhatóság.
Az autó, elnézést, hogy így nevezem, inkább szekér, utalva itt a futómű hallatlan igényességére:)) Szóval nagyon puritán így a 21 század elején. Úgy tűnik minden igényesség kimerült a motorban, ami tényleg Hi-Tec volt a kisautók terén. És ennyi. 1.4-es német alapmotorokhoz képest valóban erős, de ezek zömmel kétszelepes technikák. Én elég gyakran kb 5000 km-enként cserélgetek légszűrőt, mert nem egy drága dolog, és elég porosak az útjaink. Talán ennek köszönhető, hogy 70 000 km környékén is remek erőben van a moci.
A futómű talán meg sem érdemli, hogy így nevezzem, főleg a hásó traktus miatt. Nos, az gyalázatos. Saját autóm egy 91-es 323-as mazda, többlengőkaros hátsó futóművel. Az igen de ez... Szerintem csak háromszög renndszámra szabadna vizsgáztatni. Komolyan csodálom a márkatársak bátorságát mikor a pályán 140-160-al ugrabugrálnak a sávok közt.
Semmi kanyarstabilitás, sosem tudom hol köt ki a segge, főleg ha még rossz is az út minősége. Kb. a mazdámmal kényelmes sebesség felével kanyarodhatok biztonsággal.
Viszont tény hogy nagyon jól bírja a rossz utakat ez a szegényes, primitív konstrukció, szóval igazán a magyar utakra való, csak lassabb tempóval.
Én nem szeretem, ha egy autót meg kell szokni. Szerintem ha az ember autót vesz olyat vegyen amire rögtön azt mondja minden ok. Mivel nem én választottam folytonos kompromisszum az életem azóta. semmi sem kényelmes és otthonos benne, és az állandó zajok. Ha nem bíznék benne annyira folyton félnék. Érezni, hogy nincs benne anyag, főleg szigetelőanyag.
És végre valami pozitívumot is. Nagyon megbízható autó. Mindíg elsőre indul, és még csak meg sem rezzent a motor. Sajnos építkezéseken, sárral borított, vízzel elöntött utakra is vetődöm, de semmi. Néha olyan mocskos a motortér, hogy ki sem látszik a motor. Nyugodtan verethetem slaggal, akármivel, sosem ázik be, vagy ilyesmi. tengelyig sárban dagonyázva sincs semmi baj a futóművel és sorolhatnám.
Szóval ha mindíg el akarnék jutni ahová kell biztosan szuzukiban gondolkodnék, de ha élvezni is szeretném az utat soha be nem ülnék Ignisbe.
Van egy olyan érzésem, hogy a szuzukihoz igy-úgy kötődő emberek hivatástudatból írnak ennyi pozitív beszámolót. Több márkára is gyanakszom, de ezt használom és tudom milyen. Nem létezik, hogy ennyi igénytelen ember létezik és még hangot is ad véleményének. Vagy mindegyik Trabiból ült át Ignisbe?
Szóval nem tudom, hogy autóvásárlás előtt érdemes-e ezt a rovatot olvasgatni, erősen megkérdőjelezhető a hitelessége, bizonyos márkák esetén.
Hibalista
- Soha semmi. ez benne a tuti
- én egy olajcsre periódus alatt 2-3 szor légszűrőt cserélek, de ez csak az én hóbortom
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervizek, de csak szigorúan olajcseréket engedek nekik
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 323 | Következő autója? | nem ignis az szent |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
