A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis (2003)

Ignis 1,3 GS 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Lökött suzukis lennék?

Szöveges ítélet

11 évvel ezelőtt kezdték el gyártani (2003 tavasz). Egy Swift, majd Wagon-R+ után döntöttünk mellette. Tudom, sokan tovább lapoznak. Egy vérbeli, hülye suzukis. Nem. Nem tartom magamat annak, „csak” elégedettnek. A szocialista ipar szinte minden típusát, sok nyugatit is használtam jó pár évig. Sőt, volt idő, mikor adás-vétellel is foglalkoztam, némi mellékesként. Ezt a „hobbimat” akkor sem hagytam abba, mikor már suzukisok voltunk. Így folyamatosan volt mihez hasonlítgatni. Plusz benyomásokat szereztem egyéb típusokról autó extrák szerelésével is, 93-2000 között. Szóval, láttam, használtam mást is, nem csak Suzukit.
2003 tavaszán jutottunk arra az elhatározásra, hogy a 4 (!) személyes wagont (ki tudja miért, a Suzuki 4, az Opel Agila 5 személyes volt) 5 személyesre cseréljük. Műszaki emberként igyekeztem a városban fellelhető szalonok kínálatát az interneten található adatok alapján összevetni. Azt gondolom, nem nagyon kell magyarázni, miért nem az 50, 80 km-re, vagy még távolabbi lehetőségeket böngésztem. Szóval részemről bizonyos felszereltség, olajcsere periódus, kötelező szerviz, ár, egyebek kerültek az excelbe. A nálam első 3 helyen végzett Renault Clio, Seat Ibiza, Suzuki Ignis mindegyikét kipróbáltam (volna).
A „R” márkakereskedésben másfél óra téblábolás után sem jutottunk el odáig, hogy beleülhessek egy teszt autóba. Gondoltam, ha az eladás, és a vevő ennyire fontos, mi lesz, ha már a kocsival jövök vissza bármi okból!?
Ibiza nagyon tetszett, már-már a mellett döntöttem. Mikor megmondták, mikorra lehet új autónk, mennyiért számolnák be a wagont, kicsit elképedtem.
A Suzuki kereskedésben azt éreztem, értem vannak, nagyon akarják, hogy náluk vegyek autót. (Pedig pletyka szinten nem volt jó híre az időközben (2 éve) megszűnt szalonnak, és a korábbi Suzukinkat sem itt vettem.) GS felszereltségű (legmagasabb) kocsit ajánlottak a kinézett GC-vel szemben, még annak lista áránál is jóval olcsóbban. Így lett 2003 júniusában Suzuki Ignis-ünk. Jó döntés volt-e? Ha egy szóval kellene válaszolnom: IGEN.
Részletesebben: a garancia lejártáig a szervizkönyv vezetve. A füzetben leírt átvizsgálásokat a későbbiekben is elvégeztettem a márkaszervizben, csak jóval barátibb áron, számla, bélyegzés nélkül. Amit egy autó megkaphat, én megadtam neki. Meg is hálálja. Tehát, az előírt 15000-ként olaj + szűrő, lev.szűrő, pollen szűrő csere. 60-nál sebváltó olaj csere is. 105-nél nagy szerviz. Ebbe az előzőkön felül a gyertya csere, ékszíj csere volt még benne. Nem egész 8 évesen, 120-nál eredeti féktárcsa (nem lett volna muszáj, de szettben nagyon kedvező áron volt, közeledett a műszaki) + az eredeti fékbetétek is lettek cserélve. Most, 11 év elteltével, 170 ezer km-hez közeledve természetesen ugyanazt a törődést kapja, mint korábban. Eddig azok a dolgok, amiket egy autón illik elvégezni. Ezen felül az alábbiak kerültek cserére: még garanciában, a műszerfal közepén lévő központi kijelző egység. Valamint (ha jól emlékszem), 60-70 ezer között jobb hátsó kerékcsapágy, kb. 2 éve (140 ezernél) a reflektor váltó kapcsoló + néhány izzó az elmúlt 1 évtizedben. Ennyi.
Említést kell még tennem a 15 ezres szervizről. Az Ignis klub fórumának lelkes olvasójaként meglepődtem: többek sok apró, bosszantó hibáról számoltak be. Volt, aki maga orvosolta, de sokan az egyik bp-i szerviz Ignis guruját (Gézu mestert) látogatták a problémáikkal. Mivel akkorra úgy gondoltam, hogy a motor bejáródott, de a fogyasztás nem állt be az „ígért”, leírt gyári értékre, kb. 10 hónaposan az említett mesterrel végeztettem el a kötelező szervizt. A rutinon kívül valamit még babrált a csatlakoztatott számítógéppel, meg azt tanácsolta, ne a megszokott kagylós kúton tankoljak. Azóta nem is panaszkodom a fogyasztásra. Főleg, ha osztrák oldalon tankolok. Akkor 6,5 alatti az átlagfogyasztás (a MOL által forgalmazott benya megfelel az EU szabványnak – röhej). Amúgy 7 – 7,5 liter. Persze, volt 8,5 is, amikor MSCH-t „játszottam”. De általánosságban elmondható, 100 körüli tempóban autózom, autópályán 130 (ahol néha befütyül a tetősín, és erős oldalszélnél azért figyelni kell). Lakott területen szigorúan 50. A kormányzásával semmi bajom. A gyorsulása megfelelő sebességi fokozatban, az optimális fordulatszám tartományban kellemes előzési élményeket képes nyújtani. Ha a hátulja nincs leterhelve, észre vehető a nem túl tökéletes rugózás. De ez nem is egy versenyautó.
Az autó formája számomra még mindig elfogadható. A fekete dísz „spoiler” (mert más funkciója szerintem nem nagyon lehet) sokat dob az ezüst kaszni megjelenésén. Szerencsére még mindenhol az eredeti színe van. Saját hibából egy 200 Ft-os méretű horpadás (festés nem sérült), valamint egy 2 cm-es karc, amit azonnal le is kezeltem, bár „csak” a fedő réteg sérült. 2 éve télen egy hiper parkolóban (feltételezem, a friss hónak köszönhetően) egy névtelenségbe burkolózó kedves autós az első lökhárítót hosszában megigazította, amit észre sem vettem azonnal. Csak otthon. Akkor aztán minden égi szent azonnal ott termett. Megúsztam rendszám egyengetéssel, a lökhárítón néhány kisebb hegesztéssel (fújni nem kellett), egy marék patenttel, amik a rögzítést biztosítják.
A belső térrel sincs komolyabb bajom. A GM-től (Astra) származó kezelőket egy kicsit gömbölyített környezetbe építették be, nem olyan szögletes a műszerfal, mint a német márkánál. Könnyen kezelhető, a ködlámpa kapcsoló kivételével minden jól is látszik. A műszer egység nekem kimondottan tetszik. A kormány fogásával, tapintásával sincs semmi bajom (a duda gomb nem a legjobb helyen van), kopás sem látszik rajta. Nem úgy a gyári bőr váltógomb és műbőr „szoknya”. Már mindkettő új bőrt kapott. Az ajtók műanyag borításán néhol már látszik a 11 év, de a szövet betétek jól bírják, ahogy az annak idején ajándékba kapott plüss üléshuzat is. A szőnyeg kárpit nem túl jól sikerült anyagból lehet. Ahol nincs takaró felület, bizony eléggé gyorsan vékonyodik. Kartámaszt (kimondottan bele valót) új korában szereltem bele. Ha netán olyan autóba ülök, amiben nincs, nagyon hiányzik.
Sok praktikus rakodó hely van. Kicsi és nagy kacatoknak egyaránt. Minden ajtóban pohártartó, ami szuper! A fűthető külső tükrök nagyon jó szolgálatot tesznek. Hátra, parkoláskor szívesen használom az elektromosan állítható külső tükröt. A jobb oldalt így 1 mp „bíbelődéssel” azonnal végig látom. Nagyon praktikus, könnyű volt hozzá szokni.
Téli gumiból is, nyáriból is a második garnitúrát koptatom. Az ablaktörlő lapátok az eredetiek voltak a tutik. Azóta sem sikerült olyan jót vennem. Sem nagyon drága, sem olcsó kategóriában. 
Mivel már a gyermekeim is autó érettek, így 3 éve négyen hajtjuk. 165 – 187 cm-ig mindenki megtalálja a megfelelő üléspozíciót. Apropó! Ha alacsonyabb építésű kocsiba szállok ki-be, nagyon furcsa. Persze a kilátás is…. A hátsó ülésen már kompromisszumot kell kötni, ha a legmagasabb családtag ül elöl. A hátsó sor leginkább egy lócára emlékeztet. Csak azért van ott, legyen min ülni nem sokat vacakoltak vele, mi kerüljön ide. A Wagon-R-é sokkal jobb volt. Az elsőn a derék támaszt kicsit hiányolom. Persze a fiatalok észre sem veszik, hogy nincs.
Hát, ennyi. Tudom, nem nagy értéket képvisel, főleg mert nincs túl jó híre, sok van belőle, és „csak” egy Suzuki. De mi szeretjük. Tudom, vannak jobb, sokkal jobb, de rosszabb autók is.
Az utolsó műszaki (1 éve volt) előtti átvizsgálás eredménye: SEMMIT sem kell cserélni.  A szakember nem akarta elhinni, hogy még eredeti a komplett kipufogó. És egy pötty rozsda sem látszik sehol. Kell magyaráznom, hogy gondolkodom-e az eladáson?
Most nyaralás előtt is átnézettem, szerencsére a helyzet változatlan. Kb 1500 km-et mentünk 80% autópálya max 120, klímával, átlag 6,8 –es fogyasztás. Újra bebizonyosodott, milyen jó minőségű is a magyar benzin…..
Egy elégedett IGNIS (ha úgy tetszik, Suzuki) tulaj 

Hibalista

- Központi kijelző - BH kerékcsapágy - Fényváltó kapcsoló kar

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 11 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 168000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Wagon-R + Következő autója? Nem tudom
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (545 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)