A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis (2003)

Ignis 1.3 GC AC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Laco-ce, a Tao mestere

Szöveges ítélet

Először is: most lehet röhögni rajtam, hogy egy tipikus suzukis loser vagyok, aki csak azért értékeli ilyen jóra az autóját, mert nem látott még jobbat, legalábbis belülről nem. Ez részben igaz is, és meg is kell jegyeznem, hogy én az autó árkategóriáját figyelembe véve írtam az értékeslést, bár több dolog abszolút kategóriában sem rossz szerintem, a motor például.

2008. február 14-én vettem át, fenyőzöld metál, eredetileg GC volt, de klímát is kértem bele, így lett GC AC 2.460.000-ért, mert a klímát ajándékba kaptam.

Nálam két dolog élvezett prioritást: a megbízhatóság és az ár, mivel közlekedni vettem, nem csajozni :o) Még rádiót sem kértem bele, mert hallottam, hogy a gyári elég szar, és úgy döntöttem, nem ér cirka 100 rugót. 70-ért jobbat hozok össze, és nem elavult CD-set (használ még valaki ilyet? :O), hanem MP3 lejátszósat.

Ami a negatívumai közé tartozik:

- ha négyen ülünk benne, jobbról, hátulról valami kopogásféle hallatszik. szerintem a kipöffentő (erről szinte mindegyik isgnises ismerősöm beszámolt)

18000 km után: a kopogás ugyanaz maradt, nem lett sem jobb, em rosszabb. Valszeg hátulra légrugókat fogok betetetni, az sokak szerint megszünteti a jelenséget.

- kuplungoláskor valami csörgés-zizegésféle hang, szintén a legtöbb ismerősömnél jelentkezik, a szerviz szerint ez "ilyen konstrukció", és a tapasztalatok szerint hibát nem okoz senkinél.

18000 km után: minden ugyanaz, szóval ez ilyen, és kész. Hibát nem okoz.

- a váltó néha nehezen veszi a hátramenetet, de nem vészes, csak ki kell engedni előtte a kéziféket, és esetleg egyszer újrakuplungolni, de nem zavaró, meg lehet szokni

18000 km után: mintha kicsit bekopott volna? Talán könnyebben veszi (nem mindig), vagy csak én tanultam meg kezelni közben :o) Alapvetően nem zavar, általában csak parkolóból kiálláskor csinálja (ha előtte be volt húzva a kézifék), forgalomban alig találkozom vele, vagy csak már nem tűnik fel :oD

- esős időben csak a klímával lehet az ablakokat páramentesíteni, ventilátorral nekem még nem sikerült. A klíma viszont 5 másodperc alatt tökéletesen lepárátlanít.
- hugyozós hátsó ablakmosó
- gyárilag keskeny gumik, amik elinduláskor teljesen száraz úton is kipörögnek, még másodikban is. Sokszor indulok el úgy csikorogva, hogy magam is meglepődöm, pedig nem vagyok egy rallyzós típus :o)
- az első ülések oldaltartása lehetne jobb is

Pozitívumai:

- nagyon megbízhatónak tűnik, nem félek vele elindulni sehova, biztosra veszem, hogy nem hagy ott az útfélen, miközben láttam már 1-2 éves BMW-t és Audi-t is tréleren, és nem volt karambolos egyik sem :o) A motorháztetőt gyakorlatilag csak az ablakmosószmötyi utántöltésekor kell felnyitnom.

18000 után: Tényleg megbízható, még ma sem tudom, hogy mi hol van a motortében, mert azt figyelem, hogy az ablakmosó szmötyit ne töltsem mellé :o) A régebbi autóimban minden egyes csavar helyét ismertem a motorházban, ebben meg még a nívópálcát sem húztam ki soha :oDDDD

- lehet vele nyugisan, nagypapásan csorogni 1800-as fordulaton, de 3000 fölött rendesen kilő és az 1300 cm3-hez képest húz mint a raketta :o)
- ha érzéssel kezelem a gázt, a fogyasztása is egész jó

18000 km után: A maximális fogyi télen, városban szűk 8 liter körül volt, ez volt a maximum (rövid utakon, automata szivatóval, ugye). Most áprilisban a vegyes fogyi 6.5-7 között alakul, hosszabb úton, országúton (90-120 között) 6 körül.

- nekem bejön a kicsit teherautós fíling, 180 cm és 124kg vagyok, de nekem mégis kényelmes az ülés, nem nyomja szét a seggem, kellően tágas, nincs benne klausztrofóbiás érzésem, jó magasan ülök és nagyon jól ki lehet belőle látni minden irányba. Bár az orrát az üléshelyzetemből nem látom, mégis egész jó "testérzetet" ad, vagyis jól lehet érezni, hol az eleje.

18000 km után: minden OK, semmi sem lett rosszabb, mint újkorában, nem zörög semmi, szóval csak így tovább!

Az elején nehéz volt megszokni, hogy a motort egy kicsit jobban kell pörgetni elinduláskor, mint várná az ember. Néha le is fullasztottam, mint egy kezdő :o) Én eleve japánbuzi vagyok, két katanám is van, és imádom a Kurosawa filmeket, így eleve japán autót akartam, és mivel egy Toyota nekem nagyon húzós árban, így a Suzuki mellett döntöttem, mert olvastam, hogy nagyon megbízhatók az aránylag olcsó ár ellenére. Ignis-t pedig azért vettem, mert megtetszett a nem túl nagy méret ellenére belülről elég tágas és jól átlátható karosszéria és a VVT motor. Ez az autó a jelenlegi használati szokásaimnak tökéletesen megfelel, ezért a pénzért meg pláne :o)
Ja, és sirály a műszerfala :o) Nekem a kormány is kellemes, könnyű kis sebességnél is tekerni, de szerintem nagyobb sebességnél sem zavaróan könnyű, pedig én Moszkvicson és Zsigán nevelkedtem :oDD Az egyenest jól tartja, kanyarban sem vészesen billegős, viszont az oldalszelet elég jól megérzi, de megszoktam már.
Nekem nagyon tetszik, ennyire csak a 408-as Moszkvicsomat szerettem anno ;o)

18000 km: még mindig szeretem, csak jobban :o)

Még van egy nagy előnye: ebből a metálzöld színű Ignisből elég sok szaladgál a lakóhelyemen, (a múltkor egy lámpánál hárman jöttünk össze :o), így a rendőrök engem mindig kihagynak az ellenőrzésből, már kezdem azt hinni, hogy láthatatlan vagyok :o) nem egyszer megesett, hogy sorban állították le az előttem- és utánam jövőket, de engem mindig kihagytak a sorból :oDD Elfolyok mint a víz, elhajlok mint a zöld bambusz, tiszta Tao-érzés :oD És így - a rendszámom alapján - el is neveztem Lao-ce-nak :o) Ja, és azért, mert az első hosszabb utam egy tameshigiri szemináriumra vezetett vele :o)

18000 km: még mindig japánbuzi vagyok, most hetente járok vele shinkendo és toyama ryu edzésre, 50km-re. Ha az autóm nem lenne, nem shinkendo-znék, mert tömegközlekedéssel túl sok időbe telne elmenni edzésre.

Hibalista

- Eddig semmi.
-
- 18000 km-nél: az első ablaktörlőlapátok felül csíkoznak, hamarosan csere lesz. A tél betett nekik a csilaggarázsban :o)

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Ankers Orosháza. Most még 10-et adtam nekik, mert még csak az 1000 km-es átvizsgáláson voltam, első fizetős szerviz 2009. február körül lesz, akkor majd elválik. Eddig korrekteknek tűnnek, de kiderül.

18000 km után: A 15000-es szerviz 22 ezer HUF körül került be nekem, ez jobb, mint amit vártam (27000). A szerviz kb. 1 óra alatt végzett a karbantartással, semmi panaszom rájuk, minden gördülékeny és zökkenőmentes volt. Még mindig 10 pont :o))

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 353 W TT :oDDD Következő autója? Suzuki vagy Toyota, anyagiaktól függ... egyelőre ez nagyon megfelel
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (545 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)