Kis energiabomba
Szöveges ítélet
Kis energiabomba. Nem egyszerű eset, meg kell ismerni, kiigazodni a lelkén, időben szerelőhöz vinni, ha baja van, és akkor lehet neki nyomni.
Meglepően fürge és gyors autó. Ha kitapasztaljuk, hol nyomatékos, akkor sokkal erősebb kocsikat is röhögve le lehet gyorsulni. Összesen 955 kiló, és nem mondom, hogy nagyon sok a 94 lóerő, azt sem, hogy nagyon nyomatékos, de viszonylag magas fordulatszámon szépen lehet vele gyorsítani. Igazi városi varázsló, kis helyre befér, könnyű vele manőverezni, cikázni a bumszli behemótok között. Persze sportos hajtással eszik is, de gyorsan és okosan vezetve városban is lehet tartani a 7,5 litert.
Óra szerint 160-at simán megy, és még gyorsulna tovább is, de ugye magyar utakon nem veszélytelen ez a tempó. Autópályán olyan óra szerint 145-150-es utazótempóban szoktam vele menni (az GPS szerint nagyjából 140), ezt bőven bírja. Arra kell vigyázni, hogy ha lassítunk 120-130-ra, akkor azért nehéz (és benzinfaló) visszatornázni - csodák azért nincsenek.
Alapvetően nagyon megbízható autó, ha odafigyelünk rá, időben cseréltetünk olajat, nem hagyjuk szenvedni, akkor semmi baja nem lesz. A kopó alkatrészek kopnak, különösebb meglepetés nem ért. Kétszer álltam meg vele, egyszer a saját hibámból (tudtam, hogy baj van, de húztam-halasztottam, hogy szerelőhöz vigyem), egyszer a szerelő hibájából (ez egy komplett hibasorozat lett a végére, annak ellenére nem voltam boldog, hogy természetesen ingyen végezték a saját hülyeségükből fakadó javításokat).
Nekem kinézetre is tetszik, van benne valami tökös. A díszcsík, spoiler, alufelni persze csak optikai tuning, de jól mutat.
A kis méretnek számtalan előnye van, baromi egyszerű parkolni, olcsó a kerékcsere. Ráadásul nagyon magas autó, a 190 centimmel jól elférek benne (megjegyzem: épphogy, ha 5 centivel magasabb lennék, akkor nem tudnám eléggé hátratolni az ülést). Az úttartása jó, 160-nál teljesen stabil, jó vele menni. Viszont a kanyarokban figyelni kell, a laposabb autókkal könnyebb éles kanyarokat bevenni, és a szélzaj sem kicsi.
A beépített Hi-Fi egészen jó, alaphasználatra megteszi. A fényszórókba kell az erősebb izzó.
Ami tény: nem ez a világ legkényelmesebb autója. Nekem mint sofőrnek nincs vele bajom, vezettem vele egyben 12-14 órákat is, de nem szívesen ülnék magam mögött (megőrülnék). Ha hátra vannak hajtva az ülések, akkor kényelmes elöl, de hátul nem férnek el. Ha előre vannak hajtva, akkor a lábak a műszerfalnak nyomódnak. Két nagy embernek és két kicsinek tökéletes, de négy felnőttel már nem biztos, hogy ez a legjobb választás hosszú útra. Meg kell jegyeznem, hogy a magasságom és súlyom is átlag fölötti, és nagyon kevés autóban férek el kényelmesen.
Vezetni meglepően jó. Ha nyomom neki, gyorsul, ha spórolni akarok a benzinnel (nem akarok), akkor spórolhatok(spórolhatnék). A magas építésnek köszönhetően baromi jó menni vele, mindent jól látok, remek érzés. Annyira megszoktam, hogy alacsonyabb kocsiban már rosszul érzem magam.
SOKKAL jobb vezetni, mint a vadonatúj, méregdrága S-Crosst, jobban is gyorsul, élményben is többet ad, pedig az tényleg egy szép és erős autó papíron. Nagyon durván rossz utakon is elmegy, magasan van az alja, hepehupás földutakon is simán használható.
Általában egyedül megyek vele, és szoktam cipekedni. A kalaptartót már vissza sem teszem, és a hátsó üléseket lehajtva megdöbbentően sok minden belefér.
Amit nem szeretek, az a kis autó szindróma. Gyorsan és dinamikusan vezetek. Megjegyzem, majdnem 20 év alatt több százezer kilométert vezettem balesetmentesen, tehát nem vagyok felelőtlen, de szeretek menni. Ezerszer megtörténik, hogy autópályán nem húzódnak le előlem. Megyek utána sokáig. Aztán közelebb megyek hozzá. Aztán villogok. Aztán kiteszem az indexet. És nem megy ki a külsőbe az istennek se, mert 130-cal halad, a Suzukiból meg nem néz ki többet. Aztán jön egy X-es BMW vagy Volvo XC, és egy pillanat alatt lepattan az útról.
Ezerszer megtörténik, hogy kétsávos főúton valaki 80-90-nel töketlenkedik a belsőben (lehet lassan menni, de arra van a külső sáv), én elmegyek mellette az üres külsőben, akkor észbe kap, és visszaelőz. És marad a barom a belsőben úgy, hogy visszalassul a 80-90-es tempójára. Hiába, kis autót nem tisztelnek.
Pozitívumok:
- Nagyon megbízható
- Jó vezetni
- Olcsó a fenntartása, olcsók az alkatrészek
- Sok kis pakolóhely
- A kalaptartót kivéve és a hátsó üléseket lehajtva baromi nagy pakolóhely hátul
- Szinte bárhol elmegy, annyira magasan van az alja
Negatívumok
- Utasként kényelmetlen, ha többen ülnek benne
- Kis autó szindróma (lásd fent)
- Kanyarokban azért dobálja az út, meg kell szokni
- Nagy szélzaj
- 195 centi fölött nem ajánlom
Összességében nagyon szeretem, csak azért fogok nagyobb autót venni, hogy két gyerekkel is kényelmesen tudjunk majd utazni hosszabb távra is, és hogy ne kelljen már folyton azzal szenvedni, hogy töketlenkedő idióták seggében kell menni.
Hibalista
- Kuplungbovden, váltóbovden, kuplung, szilentek, lengőkarok, féltengely stb.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 185000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Outback |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
