A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis (2003)

Ignis 1.5GS 4WD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kétéltű

Szöveges ítélet

A könnyű autót (1000 kg) a 100 lóerős szívómotor nagyon dinamikusan mozgatja.

Összkerekes autóknál szokták dicsérni vagy szidni a nyomatékelosztást. Az ignisben a legegyszerűbb megoldás, viszkokuplung van. Semmi gondom nem volt vele, háztartási célokra teljesen megfelel: induláskor, vontatáskor sosem nyikkant az első kerék, havas-jeges úton is mindig haza tudtam menni (domboldalban lakunk). Lehet, hogy a határokat feszegető nagysebességű kanyarodásnál észrevehettem volna a különbséget egy X-Drive-val összehasonlítva, de ennyire jól nem tudok vezetni.

Nade a 4WD Ignisnek már a neve is hazudik, mert az autó valójában "háromkerék-hajtású": a váltóból a jobb első kerék felé menő féltengelybe van beépítve a hátsó tengelyt hajtó kúpkerékpár. Vagyis, ha úgy alakul a sors, hogy a bal első kerék alatt van egy jégfolt, akkor az a kerék bizony kipörög, a többi három állva marad. Bizony.

Az autót 2004 elején vettem. Néhány hete használtam, amikor egy kellemetlen reggeli dugó végére beállva eszembe jutott: ha már ilyen terepjáró-szerű autót vettem, tulajdonképpen miért nem kerülöm meg a dugót a domboldalban párhuzamosan húzódó dűlőúton? A gondolatot tett követte, az Aranyhegyi útról az Ürömhegyi lejtőn felmentem a Taliga utcába és elégedetten egyensúlyoztam, lassan, de azért haladva: egyik keréknyom a teherautók által mélyre taposott út "bakhátán", másik az út szélén. Közben néha kárörvendve lepillantottam a domb aljában a vasúti átjárónál bánatosan pöfögő kocsisorra. Egy ilyen oldalra pillantást követően azonban a vizes agyagon megcsúszott a kerék és a következő pillanatban az autó hasával felfeküdt a bakhátra, négy kerék pedig ... mondanám hogy a levegőben, de sajnos nem: a keréknyomban felgyűlt vízben állt. vagyis: lógott.

Az első kétségbeesést követte a második, amikor az autós trükkökkel (hátramenet, kormány tekergetése, kisgáz, nagygáz) semmit, de abszolút semmit nem sikerült elérnem. Az ajtót kinyitva csak a vizesárkot láttam magam alatt.

Már ott tartottam, hogy darut kell hívni, amikor észrevettem vagy száz méterre előttem egy építkezésből az út mellé dobált törmelékhalmot. Cipőt zoknit le, nadrágszárat feltűrve kiléptem a majdnem fagyos vízben (a hőmérő szerint hat fok volt a párás-napos reggelen). Körbejártam az autót és kitaláltam: A TÖRMELÉKBŐL UTAT ÉPÍTEK A KEREKEK ALÁ. Egy órán keresztül hordtam a téglákat, betondarabokat és köveket az autó körüli vizesárokba. Amikor már mindenütt elég magas volt, az egyik nagyobb betondarabra támasztott emelővel annyira megemeltem az autót amennyire tudtam, és mind a négy kerék alá törmelékdarabokat tömtem. Végül az autót a kerekeire visszaengedve már néhány centiméternyi rés volt a bakhát és (szegény) viszkokuplung között.

További fél órán át hordtam még a törmeléket a "vizesárokba" a kocsi elé, hogy legyen néhány méternyi "út", amelyen vissza tudok majd kapaszkodni a kerékkel a vízmentes bakhátra illetve a dűlőút peremére. Az erőfeszítéseket siker koronázta, partra kormányoztam az autót és nem sokkal később a Taliga utca lakott részére értem. Hazamentem, megfürödtem, átöltöztem és nem sokkal ebéd előtt be is értem a munkahelyemre.

A német autóklub egyik vezetőjének gondolata jutott eszembe: az összkerekes autók hátránya, hogy olyan helyen szoktak velük elakadni, ahol a lélek sem jár.

Hibalista

- ABS jeladó - Hátsó differenciálmű - Első differenciálmű

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2004
Kényelem (3) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift 1.3GL Sedan Következő autója? Focus 1.6 TDCi
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (545 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)