Kész Átverés Show
Szöveges ítélet
Nos aki e leírás alapján szeretné meger?síteni magát abban, hogy az IGNIS igen is jó választás na az nagyon gyorsan zárja be a böngész? ablakát, mert nem fogok túl szépeket írni róla.
Volt egy 1.3-as Swiftem, gondoltam 10 éves itt az ideje váltani, gondoltam a Suzuki jól beszámítja, így is volt magasan a többi márkakeresked? felett vették be a régi nagyon jó (olcsó) kis Swiftet. Nagy hiba volt. Az autó ára (nulla felszereltséggel, mert sem rádió, sem kapaszkodó nincs benne!!) eleve felháborító 2 450 000 Ft + üzembehelyzés, + riasztó stb, magam sem értem, miért nem riadtam vissza ett?l az irreális ártól, valószín?leg a régi beszámítási értéke homályosította látásom. Ma persze már 2 005 000 Ft, ezáltal a Suzuki-nak nagyvonalú árcsökkentésének köszönhet?en az amúgy is használtan eladhatatlan tömegautót "gyárilag" leamortizálta, ezáltal a 2.5 millás kocsim 1 év után kb 1.5-ért ellehetne adni, ha a kellene valakinek is. Köszönöm nekik ezúton is, s ezt nem lehet a konkurencia áraira fogni, mert akkoriban a Polok, Corsak, Skodák ugyanannyiba kerültek mint most. Na mindegy. Megvan mostmár csak a feme verhetem a falba, vagy inkább a szévéd?be, mert ilyen fapados még a régi Swift sem volt. Egy jó van benne, magas, könny? rá felülni, persze a 20 fokban kinyíló ajtaja miatt tutira belerúgsz az ajtóba és szétrugdosod az igénytelen m?anyagborítást. Eszméletlen zajok odabent már 80 km/h-nál, azthittem lehúzva hagytam az ablakot olyan a szélzaj. A m?szerfal is gagyi, a kapcsolók sorjásak, szürke m?anyagok, minden kattan, er?sen kell m?ködtetni, a kézifékkaron az ujjam is majd megvágta a m?anyagborítás. Motor, VVT a hátulján, de jó is az, csak nem tudom mire. Er?tlen kis fordulaton, kés?bb zajos bár jól kihúzatható, de 93 lóer? csak papíron van vagy a gyárban, mert én azóta is keresem. A hajtásláncnak olyan hangja van, hogy a váltáskor mindent hallani, a kuplungot, a váltó sírását, a kinyomócsapágyakat, a rövid áttétel miatt váltáskor az autó olyat ránt, mintha nem tudnánk vezetni. A gázadásra felpörg? motor nem ejti a fordulatot hanem csak lassan engedi vissza, szörny? váltani. Futóm?, TE JÓ ISTEN, ezt mondtam amikor rámentem egy kavicsra, minden zaj bejön és minden kavics érezhet?, es?ben mintha k?zápor hullana az autóra, melyet kerékdobokba befolyó víz csak tovább ront. Az ablaktörl? relé hangja katasztrófa, mintha indexelnénk. Fogyasztása, gondoltam azért fogyaszt sokat mert helyben használom, hát nem pályán is rendesen iszik, a régi swiftel 5-el eljártam, itt 6 alá nem megy soha. Hogy megbízható lesz-e az majd elválik, mindenestre nem szeretném már túl sokáig húzni, hogy kiderüljön. Sajnos nem próbáltam ki az autót vétel el?tt, de aki ezen az autón gondolkodik csak 1 percre menjen egy Peugeot-al, vagy Renault-val, Skoda fábia-val, Corsaval, Polo-val, tiszta id?utazás lesz. Persze ez szubjektív, mivel Swiftem volt nem vagyok Suzuki ellenes, de mostantól nem akarok ilyen autót még csak látni sem a családban, azt mondják az új swift nagy min?ségi lépés, erre is azt mondták, hogy mennyire nagyon jó s nem üti meg a Swift szintjét sem.
Fokozza az élményt a Suzuki érdekes szervizfilozófiája, nagyon megbízható , meg nagyon megy, de évente vidd szervizbe, vagy 10-15 ezrenként, kicsit ellentmondásos, hogy olcsó a szerviz? Most vittem éves szervizbe, 33000 Ft 7500 km-et futott autónál!! Kérdem miért? Mert nagyon jó olaj van benne, s abból nem engednek ezzel elmegy 30000 Km-et is!! Hát az én pénzemmel ne játszon, ha úgyis lecserélik 15-nél vagy évente minek bele ilyen olaj? Mégegy pofon a Suzuki Hungary-tól.
Mindent összegezve ez az autó életem egyik legrosszabb döntése volt, de még nem volt népitélet, melyet ha olvasok talán nem járok így. Jó, hogy magyar, meg jó ,hogy helyben van, de a kínai gagyit juttatja az eszembe minden amit a kocsiban látok, a motroteret hálózó igénytelen szerelést, lógó vezetékeket, ócska anyagokat.
Hibalista
- 1. Gyári visszahívási akció a kormánym?nél
- 2. Kopogó hang a m?szerfaltól, kiderült, hogy a riasztó beszerelésénel benne hagytak egy kebelt, melynek a vége folyton odaver?dik a m?szerfal bels? k?kemény anyagához.
- 3. A bels? világítás nem kapcsolható ki, emiatt ha hosszabb id?re nem zárod be rendesen az ajtót lemerül a brutális 35 Ah-ás aksija. Legalább 3-szor megszívatott ezzel.
-
Ide hordtam szervizbe
Soos, Hatvan
Ilyen magas szervizdíjjal talán a VW-nél dolgoznak, de az egy másik téma.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Soha többet Suzuki (Na Daewoo meg Dacia sem) |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.9/10) |
