A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis (2003)

Ignis GLX 1,3 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jó étvágyú kicsike kedvenc

Szöveges ítélet

A gépkocsi formája, méretei, futóm?ve, virsliszer? gumival ellátott kerekecskéi együtt nagy légellenállású, oldalszélérzékeny és döcög?s járást eredményeznek. Ugyanezek a dolgok egy kimondottan szép, harmonikus megjelenés? gépet képeznek.
Belseje láthatóan olcsó anyagokból készült, sz?k, rövid, mégis kellemes érzés beleülni, mert szép. Ki- beszállni könny?, a magas vezet?ülésb?l jól átlátom a forgalmi helyzetet. Tolatni viszont vagy vakrepülésben lehet, vagy nagyon hátra kell tekeredni. Megszerettem, de van néhány dolog, amir?l jó lenne, ha Szuzuki Szan elgondolkodna. Én magam négy okból vettem meg ezt a típust. 1. Anyagi helyzetünk miatt nagyon kedvez? a 10 éves részletfizetés (remélem, nemcsak az autó, hanem én magam is üzemképes leszek még amikor lejár a részlet). 2. Az akciósan 4 évre meghosszabbított garanciális id?, a 10 év átrozsdásodás elleni garancia és a Suzuki Mester szolgáltatás, ami hosszú ideig biztonságérzetet ad hosszabb külföldi utakon is 3. Rokonszenves, hogy hazai gyártmány - ez érzelmi okokon túl a szerviz- és alkatrészellátást is könnyebbé teszi. 4. Végül, de nem utolsósorban a Suzuki járm?vek takarékos híre és ezt sugalló reklámjai.
A fenti 4 pontból eddig csak egy csalódás ért, de az nagy. Ez a kis gépezet sokat fogyaszt. Véleményem szerint inkorrekt 5,5 liter/100 km országúti fogyasztással reklámozni. Ugyan nagy ügyesen hozzáteszik, hogy ez csak speciális körülmények között igaz. No de hol vannak azok a speciális körülmények a valóságban? A létez? legtakarékosabb vezetési stílussal 85-90 km egyenletes sebességgel haladva, gyorsítás és emelked?k legy?zése nélkül sem tartható ez, hát még valós körülmények között. Itt jegyzem meg, hogy 1981-ben egy görögországi nyaralás során több mint 3 ezer km-t autózva hegyre fel-völgybe le egy 1200-as Ladával 6,2 literes átlagfogyasztást értem el. Pedig akkor még nem bántam olyan óvatosan a gázpedállal, mint mostanában, és a tet?csomagtartó is meg volt rakva. Nagyon kevés finomítás volt a gyári beállításhoz képest: elektronikus gyújtás, tolóüzemben üresjárati fúvókát elzáró szelep és vákuumos el?gyújtás-szabályozó. 24 év viharos fejl?dése után nagyon meg lennék elégedve ezzel a fogyasztással. A szervizben nagyon finoman csak annyit jegyeztek meg az észrevételemre, hogy a mozgás energiát igényel, és kétségbe vonták a Ladára vonatkozó adatomat. Egy érdekes észrevétel (nem tudom más is tapasztalta-e ezt). Megyek mondjuk 95 km egyenletes sebességgel, a fogyasztásmér? mutat egy értéket. Egy hajszál töredékével visszaveszem a gázpedált, a fogyasztásmér? kb. 1 literrel kevesebbet mutat, de a sebesség hosszabb id? után sem csökken. Ezért aztán állandóan a fogyasztásmér?re sandítok - de akkor ki figyeli a forgalmat? Mindezek után tankolok, és a visszaosztás inkább a magasabb értéket igazolja vissza. Egy szó, mint száz: NEM takarékos. És mondhatják nekem, hogy 92 lóer?höz benzin is kell. Higgyék el, hogy a 92 lóer?nek csak nagyon kicsi hányada van kihasználva egyenletes sebesség? országúti mérsékelt poroszkálás során. A váltótól sem vagyok elragadtatva. Nem mondhatnám, hogy a váltókar úgy cuppan a helyére, inkább nekem kell rátalálnom a helyére. Hátramenetet legtöbbször csak másodszorra lehet kapcsolni, és az is el?fordul, hogy 5-ösb?l nem lehet visszakapcsolni 4-esbe, csak ismételt kuplungolással. Érdekes megoldás a csomagtér lámpa: a szemembe világít, de a csomagtérbe nem. Bosszantó az is, hogy a metál fényezés miatt kénytelen az ember megvenni a drága CD lejátszós akusztikai rendszert. Egyrészt nem igénylem, másrészt mire kifizetem az utolsó részletet, addigra a CD technika elavultabb lesz, mint a ma 20 éves autókban a kazettás magnó. Apróbb kifogások, amik önmagukban nem nagy dolgok, de sok mindenre lehet bel?lük következtetni.
1. A napszemüvegtartó helye két m?anyag dugóval van lezárva. Nem sokkal kerülhetnek ezek kevesebbe, mint egy szemüvegtartó doboz - feltéve, hogy nem túl kevés dobozt gyártatnak kis sorozatokban. Napszemüvegtartó csak 250 ezer Ft-tal drágább autóhoz jár. Jellegzetesen kisstíl? megoldás. 2. Az irányjelz? kart lezáró dugórész pereme élesen sorjás. 3. A keszty?tartó fedele vetemedett, széle nem fut együtt a fér?hely peremével. Szóval ezek a dolgok, amik kissé rontják az egyébként nagyon kedvez? összképet.

Hibalista

- Lekopogom...

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 5600
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Lada 1200 Következő autója? Az Ignis utódja
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (545 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)