A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis (2003)

Ignis 1,3 GS 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Jerry, társ a mindennapokban

Szöveges ítélet

Az egész egy Hyundai-al kezdődött. Ezt megelőzően egy Fiat Ritmo 1,7D használtam 12 évig, de már 18 éves volt, letelt az ideje. Ekkor jött a Hyundai. Nagy volt és piros. Ennyi volt a jó tulajdonsága. Rengeteg bosszúságot okozott (katalizátor csere, vezérműszíj szakadás, kerékcsapágy stb), igy mennie kellett. Korábban is nézegettem az Ignist, utána olvastam, és egy szombati napon Tatabányán bementem az egyik kereskedésbe. A szalonba egy fehér 1,3 GS volt kiállítva. Nézegettem, nyitogattam, csukogattam, az akkori állapothoz a mérete is megfelelt. A szalonvezetővel beszélgettem, tett egy vissza nem utasítható ajánlatot, konkrétan 300.000 Ft kedvezményt ajánlott a lsitaárból. Volt még az udvaros egy fehér és egy sárga GS, a kettő között lehetett választani, ha nem akarok várni a gyári megrendelésre. A fehér melett döntöttem, plusz kértem egy vonóhorgot is. A papírmunkát követően 2 hét múlva lehetett az autót átvenni. Ez 2005-ben történt, az autó 2004-es gyártású, nem tudom eddig hol kószálhatott, 6 km volt benne. Szombati napon mentem átvenni az autót, kicsit megvárakoztattak, addig beindítottam, megnéztem működik-e minden (ez az első klímás autóm). Meglepetésemre a pótkerék is könnyűfém és nem lemezfelni. Minden rendben volt, elindultunk haza. Kicsit furcsa volt a magas kasztni, de szépen haladt. Az első 3000 km alatt nem pörgettem 3000 fölé. 1000 km-es szervizen minden rendben, de mi más is lehetne egy Suzukinál. 3000 km után, néha már azért tovább húzattam, nagyon tetszett amit 4000-es fordulat felett mutat és tetszik a mai napig is. Mintha valami tolná hátulról. 6000 környékén már nagyon szépen fütyül a motor. Egy dolog van, ami szerintem nem illik ehhez az autóhoz, az a futómű. (Vagy a magyarországi utak). Normál városi használatnál, vizes úton pl körforgalomban erőteljesebb gázadásra hajlamos az ívbelső kerék elpörögni, illetve kereszbordákon odaüt rendesen. Pár 10.000 Ft-ból lehet orvosolnia hibát (szelepcsere az első lengéscsillapytókban), de én valahogy elfogadtam igy, és szerintem így is marad. A kényelem megfelelő, mentem már egy kb.10 perces megállással 600 km-is egyhuzamban, nem úgy kellett kiszállnom, mint akit összetörtek. Hosszú, vagy rövdtávra a hazai viszonyok figyelembe vételével szerintem egy megfelelő autó. Rengeteg tartalékkal rendelkezik, ami ki lehet használni. Ha mennie kell akkor megy is. Másodikban 90 km/h-ig, harmadikban 140 km/h-ig lehet pörgetni, a többi nem próbáltam. :) A max amit mentem vele 180 km/h. Viszont kamion, vagy sor előzésnél 60 km/h-nál nyugodtam lehet egy másodikat kapcsolni, és hagy menjen. Csak a leszabályozásra kell figyelni. Sajnos nem dadog a motor, hanem megtorpan és egy előzési szituácóban veszélyes lehet, ha nem kapcsol rögtön az ember.
Garanciális idő alatt a standard ellátmányt kapta, 15w-40-es Shell olaj, utána váltottam, 5w-40-es Shell, majd 5w-40-es Mobil következett, jelenleg 0w-20-as ENEOS van benne. Ez japán olaj, teljesen szintetikus. A hat év alatt olajfogyasztás nem fordult elő. A váltóolaj 75w-90-es Castrol TAFx, ez bevált, csere 45.000 km-ként. Szűrők csak gyáriak, erre kínosan ügyelek, azt a plusz 2-3000 Ft-ot megéri.
A gyári garnitúra fékbetét 60.000 km-t teljesitett, a következő szintén majdnem 60.000-et. Most 116.000 km-nél cseréltem a gyári féktárcsát, ekkor kapott új fékbetéteket is. Tárcsa szintén gyári. Idén télen sajnos volt egy jégen pörgés patkázással. Ekkor elgörbült a hátsó híd tengelycsonkja, hídat kellett cseréltetni. Ekkor lett kitakarítva, felcsiszolva,rendbe téve a hátsó fék, abban még gyári minden. Fékolaj csere 2 évenként. A gyári gumiszett 60.000 km-t bírt, akkor cseréltem Nokian i3-ra, jelenleg is ezen fut, van még 4-5 mm, az idei szezont kibírja. Téli gumit 4 éves korában vettem (addig szinte nem is volt hó), Continental T800-as, ez szerinem elfut 4-5 szezont. Hűtővíz csere idénre tervezve. Generátor és klíma szíj még rendben, nem tudom mikor kell majd cseréni. A motorvezérlés pedig ugye láncos, csörgéssel jelzi, ha csere érett (talán 3-400.000 km-nél).
Az átlagfogyasztás 6,5 liter, bár nem számolom mániákusan. Városban ami legtöbb volt, télen, kis távokra 7,5 liter, illetve autópályán téli gumival tartós 130-140 km/h 8-8,2 liter. Mondjuk ez nem rendkivüli, mert a haladáshoz kell az üzemanyag.
A karosszérién sajnos látszanak az idő nyomai, parkolói rányitás, előzés közben rámhúzták a kormányt,stb. ezek apró dolgok, igy maradnak, amíg eladó sorba nem kerül. Egy gond van, sajnos kinőtte a család. Hátul két gyermekülés, plusz egy kamasz. Rémálom. A kamasznak. Bepréselve egy 40-45 cm-es helyre. Mert semmi más nem indokolja a cserét. De két évig még marad, talán utána.
Összegezve, egy viszonylag jól felszerelt, átlagos komfortú, viszont rendkívül megbízható és fenntartható autó. Abszolút nem csalódtam, ma sem döntenék másként.

Hibalista

- Semmi, csak a kopó alkatrészek. Egy baleset miatt hátsó híd csere.

Ide hordtam szervizbe

Garanciális időben Suzuki Generál Győr.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Saját magam.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (6) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 116000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Lantra Következő autója? Logan MCV
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (545 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)