Jerry, társ a mindennapokban
Szöveges ítélet
Az egész egy Hyundai-al kezdődött. Ezt megelőzően egy Fiat Ritmo 1,7D használtam 12 évig, de már 18 éves volt, letelt az ideje. Ekkor jött a Hyundai. Nagy volt és piros. Ennyi volt a jó tulajdonsága. Rengeteg bosszúságot okozott (katalizátor csere, vezérműszíj szakadás, kerékcsapágy stb), igy mennie kellett. Korábban is nézegettem az Ignist, utána olvastam, és egy szombati napon Tatabányán bementem az egyik kereskedésbe. A szalonba egy fehér 1,3 GS volt kiállítva. Nézegettem, nyitogattam, csukogattam, az akkori állapothoz a mérete is megfelelt. A szalonvezetővel beszélgettem, tett egy vissza nem utasítható ajánlatot, konkrétan 300.000 Ft kedvezményt ajánlott a lsitaárból. Volt még az udvaros egy fehér és egy sárga GS, a kettő között lehetett választani, ha nem akarok várni a gyári megrendelésre. A fehér melett döntöttem, plusz kértem egy vonóhorgot is. A papírmunkát követően 2 hét múlva lehetett az autót átvenni. Ez 2005-ben történt, az autó 2004-es gyártású, nem tudom eddig hol kószálhatott, 6 km volt benne. Szombati napon mentem átvenni az autót, kicsit megvárakoztattak, addig beindítottam, megnéztem működik-e minden (ez az első klímás autóm). Meglepetésemre a pótkerék is könnyűfém és nem lemezfelni. Minden rendben volt, elindultunk haza. Kicsit furcsa volt a magas kasztni, de szépen haladt. Az első 3000 km alatt nem pörgettem 3000 fölé. 1000 km-es szervizen minden rendben, de mi más is lehetne egy Suzukinál. 3000 km után, néha már azért tovább húzattam, nagyon tetszett amit 4000-es fordulat felett mutat és tetszik a mai napig is. Mintha valami tolná hátulról. 6000 környékén már nagyon szépen fütyül a motor. Egy dolog van, ami szerintem nem illik ehhez az autóhoz, az a futómű. (Vagy a magyarországi utak). Normál városi használatnál, vizes úton pl körforgalomban erőteljesebb gázadásra hajlamos az ívbelső kerék elpörögni, illetve kereszbordákon odaüt rendesen. Pár 10.000 Ft-ból lehet orvosolnia hibát (szelepcsere az első lengéscsillapytókban), de én valahogy elfogadtam igy, és szerintem így is marad. A kényelem megfelelő, mentem már egy kb.10 perces megállással 600 km-is egyhuzamban, nem úgy kellett kiszállnom, mint akit összetörtek. Hosszú, vagy rövdtávra a hazai viszonyok figyelembe vételével szerintem egy megfelelő autó. Rengeteg tartalékkal rendelkezik, ami ki lehet használni. Ha mennie kell akkor megy is. Másodikban 90 km/h-ig, harmadikban 140 km/h-ig lehet pörgetni, a többi nem próbáltam. :) A max amit mentem vele 180 km/h. Viszont kamion, vagy sor előzésnél 60 km/h-nál nyugodtam lehet egy másodikat kapcsolni, és hagy menjen. Csak a leszabályozásra kell figyelni. Sajnos nem dadog a motor, hanem megtorpan és egy előzési szituácóban veszélyes lehet, ha nem kapcsol rögtön az ember.
Garanciális idő alatt a standard ellátmányt kapta, 15w-40-es Shell olaj, utána váltottam, 5w-40-es Shell, majd 5w-40-es Mobil következett, jelenleg 0w-20-as ENEOS van benne. Ez japán olaj, teljesen szintetikus. A hat év alatt olajfogyasztás nem fordult elő. A váltóolaj 75w-90-es Castrol TAFx, ez bevált, csere 45.000 km-ként. Szűrők csak gyáriak, erre kínosan ügyelek, azt a plusz 2-3000 Ft-ot megéri.
A gyári garnitúra fékbetét 60.000 km-t teljesitett, a következő szintén majdnem 60.000-et. Most 116.000 km-nél cseréltem a gyári féktárcsát, ekkor kapott új fékbetéteket is. Tárcsa szintén gyári. Idén télen sajnos volt egy jégen pörgés patkázással. Ekkor elgörbült a hátsó híd tengelycsonkja, hídat kellett cseréltetni. Ekkor lett kitakarítva, felcsiszolva,rendbe téve a hátsó fék, abban még gyári minden. Fékolaj csere 2 évenként. A gyári gumiszett 60.000 km-t bírt, akkor cseréltem Nokian i3-ra, jelenleg is ezen fut, van még 4-5 mm, az idei szezont kibírja. Téli gumit 4 éves korában vettem (addig szinte nem is volt hó), Continental T800-as, ez szerinem elfut 4-5 szezont. Hűtővíz csere idénre tervezve. Generátor és klíma szíj még rendben, nem tudom mikor kell majd cseréni. A motorvezérlés pedig ugye láncos, csörgéssel jelzi, ha csere érett (talán 3-400.000 km-nél).
Az átlagfogyasztás 6,5 liter, bár nem számolom mániákusan. Városban ami legtöbb volt, télen, kis távokra 7,5 liter, illetve autópályán téli gumival tartós 130-140 km/h 8-8,2 liter. Mondjuk ez nem rendkivüli, mert a haladáshoz kell az üzemanyag.
A karosszérién sajnos látszanak az idő nyomai, parkolói rányitás, előzés közben rámhúzták a kormányt,stb. ezek apró dolgok, igy maradnak, amíg eladó sorba nem kerül. Egy gond van, sajnos kinőtte a család. Hátul két gyermekülés, plusz egy kamasz. Rémálom. A kamasznak. Bepréselve egy 40-45 cm-es helyre. Mert semmi más nem indokolja a cserét. De két évig még marad, talán utána.
Összegezve, egy viszonylag jól felszerelt, átlagos komfortú, viszont rendkívül megbízható és fenntartható autó. Abszolút nem csalódtam, ma sem döntenék másként.
Hibalista
- Semmi, csak a kopó alkatrészek. Egy baleset miatt hátsó híd csere.
Ide hordtam szervizbe
Garanciális időben Suzuki Generál Győr.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Saját magam.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 116000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Lantra | Következő autója? | Logan MCV |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
