Igniszke, a szürke szamár, a család vízhordója!
Szöveges ítélet
Életem első nullkilométerrel megvett autója, egy pillanatra sem bántam meg, hogy anno mellette döntöttem. Soha egyetlen percre sem kételkedtem benne, mindössze egyetlen alkalommal - 198.000 km-nél - állt meg, amikoris szétesett a kéttömegű lendkerék. (Aki ezt kitalálta, hát simogasson élete végéig csörgőkígyót.) De még onnan is elslattyogott a szervízig!!
Az olajcserét max. 15.000 km-enként nem szabad sajnálni, mert a turbó is ezt az olajat kapja!!!
Olyan 70-80 százalékban Budapesten használom, pörgős, megy, elfér, befér, járda, padka nem akadály.
Aki hosszabb távra jár, az sem fog belehalni. Voltam vele többször Lengyelországban, Ausztriában, Horvátországban, Csehországban, Erdélyben, 3-4 fővel is. Nem egy Cadillac vagy Rolls Roys, de a célnak megfelelt.
Ami még döbbenetes élmény volt: a gumik!
190.000 kilométert mentem el az 5 darab gyári gumival + a négy téligumival. A nyári nullára kopott, a téli még átmeneti időszakban teljesen használható lenne. Korábban 60-70 ezernél többet egyetlen autómon sem bírt még egy garnitúra... Persze ez nem annyira az autó, mint a gumik eredménye, de akkor is...
Első látásra talán soknak tűnik a hiba és a javítási költség is, de végezetül is, a 200 ezer kilométerhez, meg az ismerősök szorijaihoz képest nudli.
Főleg, hogy az ára épp csak 3 millió volt anno.
Nekem nagyob bejött, ha még gyártanák, cserélném be egy újra.
Hibalista
- Főtegely első szimmering, az 1000 km-es szervíznél meghűlt a vér az ereimben, amikor felemelték az autót, tiszta olaj volt a motor alja!! Szerencsére valami összerakási hiba lehetett, nem látszott semmi sérülés a kibontott szimmeringen. Az újra várni kellett egy bő hetet... garancia - - bal hátsó kerékagycsapágy elkezdett morogni 15.000 km-es szervíznél garanciában cserélték - - első fékgarnitúra szett (tárcsák és betétek) hihetetlenül gyorsan elfogyott 30.000 km 35.000 Ft, gyári szett - - generátor kupplungja, szériahiba 90.000 km garancia - - jobb első féltengely 95.000 km garancia - - jobb első lengéscsillapító 110.000 km 30.000 Ft - - önindító felújítás 120.000 km 20.000 Ft - - bal első féltengely 130.000 km 35.000 Ft - - nagynyomású szivattyú felújítás 140.000 km 70.000 Ft - - bal első kerékagy - nem a csapágy, hanem a külső agy (az az idom, amiben a kerékcsavarok furata van) kotyogot, teljesen érthetetlen hiba, a szerelők sem értették, hogy egyáltalán miképpen következhetett be!! 150.000 km 30.000 Ft - - első lengéscsillapítók, szilentek, jobb oldali lengőkar, vezérműlánc fogaskerékkel láncvezetővel és láncfeszítővel 190.000 km 170.000 Ft - - kettős tömegű lendkerék, kuplung szerkezet és tárcsa, kinyomócsapágy 198.000 km 140.000 Ft - -
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Óbuda a 180 ezres szervízig. Mivel a szervíz műszakvezetőt elzavarták nyugdíjba, többet be nem teszem a lábam. (Elég durva, ahogy ezt az igen jó szakembert ilyen idióta módon kitették.) Kétszer is nagyot hibáztak, mert nem megfelelő alkatrészt rendeltek be, és így az autó napokig állt a szervízben. De ez a raktáros hibája volt.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Ninausz szervíz, Sasadi út 10. Igazi kisipari műhely, de megbízhatóak, gyorsak, és normális áron dolgoznak!
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 199800 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Polo Classic 1.4 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
