Ignác szép, Ignác jó!
Szöveges ítélet
Ignác már pont két hete nálunk van és b? ezer kilométert futott, már túl van az els?, 1000 km-nél esedékes ingyenes átvizsgáláson is, bizony.
Így a megbízhatósági pontokat csak megel?legezzük neki, a szervízt egyéb okokból (Wartburg, Peugeot) már régen ismerjük, ez jogosít fel további reményekre.
Els? benyomásom a kocsiról, hogy elég rendesen össze van rakva, praktikus részletmegoldásokkal, fürge motorral, könny? kezelhet?séggel.
A vétel el?tt természetesen minden tesztet, beszámolót elolvastam, tájékozódtam a szervíztapasztalatokról is, így nem ért meglepetésként a sokszor bírált egyszer?, tényleg kissé kemény és pattogós hátsó futóm?, meg egy-két nem igazán praktikus megoldás (például a rádió lehúzott gyújtáskulcsnál nem megy, az elekrtomos ablakemel? meg csak gyújtásra kapcsolt állásban m?ködik, a központi zár nem terjed ki a tank zárófedelére, meg néhány hasonló apróság, ami nem hiba, csak esetleg lehetne máshogy is csinálni, sokszor nem is többletköltség árán). (De hát egy kisautótól ne is várjuk azt ami egy drágább, magasabb kategóriájú kocsinál se mindig magától értet?d?.)
Természetesen hitvesemet ezek a meglátásaim a legkevésbé sem érdekelték, felkapaszkodott a szalonautó magas bakjára és közölte, hogy neki ez kell, mert jól látni bel?le kifele, elég tágas el?l, meg nem úgy kell bel?le kimászni, mintha az ember a padlóról tápászkodna fel, ezzel a dolog el volt döntve.
Öröme a birtokbavétel után csak tovább fokozódott, mert a gép kezes, fürge, fordulékony és csinos alakja van és délcegen suhan. A motor szimpatikus, és bár a legnagyobb nyomatékát 4000 körül adja, meglep?en jól lehet vele alcsony fordulaton is menni, 2000 körül már t?rhet?en húz, 1500-tól meg lehet csendesen gurulni, akár negyedikben is, ha az ember nem akar gyorsítani.
Gyors el?zéshez érdemes visszakapcsolni, 3500 fölött meglódul, mint a puskagolyó, ilyenkor persze a pillanatnyi fogyasztást mér? m?szer is ferraris értékeket villog.
Nagyon hajtani persze még nem volt szabad, de lassan feln?ttkorba léphet, akkor majd meglátjuk, mennyi lesz a fogyasztása, most egy kicsit sokallom, 7,6 körül fogyasztott az els? ezren, igaz, sok várossal és szinte végig klímával.
Tehát Ignác egy szépremény? fiatalember, aki közszeretetnek örvend családunkban, ezért a cikk címét a kedvenc macskámat illet? dicséretr?l másoltam: Ignác szép, Ignác jó!
Folytatása következik! (2005.07.21.)
Megígértem, hogy folytatom tapasztalataim ismertetését, hátha más is hasznát veszi a vásárlási döntés el?tt. (Én magam is végigolvastam a Népítélet véleményeit, hasznos volt!)
Id?közben (2 hónap alatt) további 7000 km-t tettem meg a géppel, változatos körülmények között, így be tudok számolni a fogyasztást illet? tapasztalataimról:
Ignác az els? 7000 kilométeren átlagban 7,72 litert fogyasztott, ami 1 literrel haladja meg a gyárilag megadott átlagfogyasztási értéket.
Miután tudjuk, hogy a gépkönyvben megadott értékeket általában csak labopratóriumi körülmények között, könnyed balettcip?s lábbal lehet elérni, az alábbiakban finomítanám a képet:
Ezt a 7000 km-et kábé 1/3-1/3-1/3 részben autópályán, normál úton, illetve városban tettem meg.
Autópályán 120-ig beéri 7-7,5 literrel (nyáron klímával), efölött - nyilván a háromajtós szekrényre emlékeztet? alaktényez? miatt - hirtelen emelkedni kezd, tartós 150-160 közti sebességen (könnyen viszi, jobban mint a 130-at, mert kedvez?bb nyomaték- és teljesítmény tartományban dolgozik a motor) 9-9,5 liter körül iszik (klímával).
Vidéki utakon el lehet érni a megadott 5,5 literes országúti átlagot, ha nem megyünk 90-nél gyorsabban, és nem el?zgetünk sokat. Ezért nehéz alacsony fogyasztást elérni: az 1,5-ös motorral az ember nem szívesen mond le a gyors el?zések gyönyör?ségér?l, 50-60-nal ballagó teherautó mögül, kettebe visszaváltva pillanatok alatt 100-on van, persze a pillanatnyi fogymér? majd kiugrik a helyéb?l (ezt nem kell nagyon komolyan venni, inkább pedagógiai jelleggel mutat 60 litert, ugyanakkor motorfékes üzemben sem megy 4,1 liter alá, és bonyolultan számolja az alacsonyabb fokozatokban történ? utazás értékeit. Hogy miért, az maradjon a japánok édes titka.)
Városi forgalomban (f?leg a f?város rettenetes felület? és dugókkal terhelt útjait szelve) viszont egyértelm?en kevesebbet fogyaszt, mint a gyárilag megadott 8,9 liter, igaz általában nem húzatom fölöslegesen, keveset fékezek és viszonylag alacsony (lásd feljebb) fordulatszám-tartományban közlekedem vele.
Összességében (f?leg, ha az 1,3-asok, meg más kisautók tapasztalati fogyasztásával hasonlítom össze) a fogyasztás nagyjából elfogadható, csak a tank kicsi, s?r?n kell járni a kúthoz.
Eme tapasztalataim alapján bátran merem bárkinek javasolni, aki még Ignis-vásárlás el?tt áll: ha benzinest vesz, válassza inkább az 1,5-öst, mert az esetleg felmerül? pár decis többletfogyasztásért b?ségesen kárpótol a sokkal nyomatékosabb, rugalmasabb és élvezetesebb motor.
Legközelebb majd err?l is ejtek néhány szót, mára búcsúzom (2005.09.27.)
Folytatás: 2008.07.15.
Ignác 3 gyertyát kapott a tortájára (meg négyet a motorjába, a legutóbbi szervíz alkalmával.
A megelőlegezett bizalmat meghálálta, pár apróságon kívül nem volt vele semmi baj. Egy kellemetlen folyománya volt csak az ajtókapcsoló meghibásodásnak (lásd: hibajegyzék) : mivel szegény Ignác nem érzékelte az ajtó csukott állapotát, nem hagyta magát a távirányítóval becsukni, csak kulccsal, de még rosszabb, hogy a belső világítást is folyton égette ijedtében. A hátsót le lehet kapcsolni, van rajta 3-állású kapcsoló, de az elülsőből ki kellett vennem a körtét, amíg nem jutottam el a szervízbe vele.
A fogyasztás nem csökkent, főleg elővárosi és városi forgalomban 7,6 és 7,8 között mozog, klímával és fürge, de nem erőltetett vezetési stílusban.
Sima országúti tempónál 1 - 1,3 literrel kevesebbet fogyaszt, de ilyen helyken ritkán jár, autópályán nagyobb sebességnél a magas kasztni megkéri az árát a tempónak.
Szegény egyszer volt kórházban egy hétig, önhibáján kívül oldalról felöklelte egy Octavia, szerencsére egy jobb ajtó cserével meg némi fényezéssel megúszta a dolgot, míg az agresszornak szinte szétszakadt az eleje...
Hibalista
- Másfél év után a csomagtérajtó légrugója kiadta utolsó lehelletét is - garanciában cserélve
- Három év után egy ajtó érzékelő kapcsoló, az egyik napellenző (nem bírta a strapát, egy idő után magától lekonyult) és az ablakmosó elosztó T-idoma (anyag 143,- Ft, munkadíj 4.900,- Ft, mert igen hülye helyen van, szét kell szedni hozzá a fél kocsit) cseréjét kellett végrehajtani.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki-Pest
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 49000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Öreg Omega | Következő autója? | Ki tudja ma még!? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
