A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis (2003)

Ignis 1,3 GLX 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

IgenIS

Szöveges ítélet

Az autót 2004 márciusában vettük újonnan az előző Swift Sedanunk után. Őszintén szólva, nekem nagyon bejön. Lehet, hogy kicsit elfogult vagyok az autóval kapcsolatban, de hát nekem ő az első. Méreteimhez képest(110kg-183cm) kényelmesen elférek benne, bár ekkor mögöttem már nem sok hely marad. Az 1,3-as motorral nagyon jól megy, nem kell félni attól, hogy valahol elfogy a motorerő normál körülmények között. Egy igazi gyöngyszem. Mondjuk a négy személyt már megérzi, de a gyorsulásra úgy sincs panaszom. Lehet vele meglepetéseket okozni bőven, bár már kinőttem a versenyzésből.

A motor:

Jól húz, gyári állapotban simán mentem vele óra szerint 190-el, (Németországban :), de érzésem szerint még ment volna, és a gázpedál alatt is volt még hely bőven. Mindezt természetesen csak alapos bejáratás után, amikor már megvolt a kocsiban a 20000km. Addig igazán nem is akart annyira menni. Iszonyatosan szoros volt a motorja,(a mai napig is az kissé), megállás után kis idővel mindig bekapcsolt a hűtő ventilátor, (nincs baj a termosztáttal) és indulás után gyorsan elérte az üzemi hőmérsékletet. A bejáratás során az első ezer kilométerig max 80-al mentem, és nem forgattam négyezer fölé. Nehéz volt megállni, de meghálálta. Mondjuk azért ma sem pörgetem ész nélkül, nálam a max fordulatszám 5500. Hiába lehetne még nyomni neki, de nem teszem. Így is megy eléggé. Vezetési szokásaimról még annyit, hogy mindig óvatosan melegítem be, majd leállítás előtt megvárom, míg visszaáll alapjáratra a motor, és így járatom még kicsit előzetes tempótól függően, hogy eltűnjenek a hőfoltok a motorból, így kevesebb hőfeszültség marad benne, és még tartósabb lesz.
A gépkönyv szerint előírt szervizt a kocsi mindig megkapta, és meg is fogja kapni. Első olajcsere ezer kilométernél, majd tizenötezrenként és így tovább. Emiatt a sokan hülyének néznek, mert minek ennyit törődni egy 6 éves 80000 km-ert futott autóval. Ez egyébként tipikusan a mai magyar mentalitást tükrözi az autók gondozását illetően, ezért olyan a mai haszáltautók jórésze amilyen. De én hosszú távon gondolkodok, és kényes vagyok az autómra.

Menettulajdonságok:

Az úton haladva tényleg billeg egy kicsit, de azért még elviselhető, és szélesebb gumikkal kompenzálható. A magas karosszéria miatt hamar megérzi a legkisebb oldalszelet is. Az egyenesfutása meglepően jó még a gyári gumikkal is. A hátsó merev tengelyes futómű miatt a hátulja a sodrós kanyarokban hajlamos kicsit elpattogni, viszont meg lehet terhelni tisztességesem, mert akkor sem ül össze nagyon.
Érdemes megemlíteni pár szót a terepjáró-képességéről is. Kevés olyan hely van, ahol nem megy el. A hasmagassága pont elég Magyarország "útjaira". A magas építése miatt nem egy igazi kanyarvadász, de nem is erre tervezték. Viszont az ember oda parkol vele ahova akar, mert nem szakítják le a lökősöket a padkák.

Fogyasztás:

Szó mi szó, tényleg szereti a benzint, de hát valamit valamiért. Mostanra mondjuk állandósult egy kb 7 literes fogyasztás. Szeretek tempósan haladni, de mindig ésszel vezetek. Aki 6 liter alatt el tud járni vele vegyesben, az művész. Egyszer sikerült 5,5-ös átlagot kihozni de azt is max 80 km/h sebesség és finom gázkezelés mellett. Autópályán a 8-9 litert simán megeszi, de legalább megy is rendesen.

Kényelem:

Elég jól el lehet férni benne, bár ekkor mögém már nem nagyon ül be senki. Az ülések elég kényelmesek, csak oldaltartásuk nincs. A csomagtartó is elfogadható méretű. Egyedül azt sajnálom, hogy a csomagtérbővítést nem úgy oldották meg mint a wagon R+ nál, bár a padlólemeze ugyanaz, kis toldattal. Így itt marad egy kis lépcső a hátsó ülések előre billentésekor, de azért el lehet viselni. A nagy csomagtérajtón át szinte mindent bele lehet pakolni. Vittem már úgy két nagy fotelt, kétméteres ágyat matraccal együtt, hűtőgépet, stb hogy a csomagtérajtót még becsuktam magam mögött. Igaz hogy néha már a műszerfalon ültem, de akkor is befértek a cuccok. Lehet mondani rám, hogy szarrágó vagyok, de én nem fizetek pl 20 km bútorszállításért 15000+ Ft-ot, ha az egyébként biztonságosan szállítható a kocsimban is, és az út kb 800 Ft benzinből megvan.

Felszereltség:

Az enyém GLX felszereltségű, annak minden tartozékával együtt. Klíma nincs benne, ezt sajnálom is mert nyáron néha nagyon hiányzik. Gondolkodom idén egy hővédő fóliázáson, hátha az segít valamit. A gyári kazettásmagnót (2004-ben ezzel adták, egy vicc) lecseréltem egy mp3-as USB-s fejegységre, a gyári papírhangszórók kikerültek, kapott előre egy 16cm.es komponens szettet, hátra meg ovál hangszórókat+ egy aktív mélyládát. Így már elviselhető a hangzása. Varrattam bele betétes üléshuzatot, kapott az ablakokra szélterelőket.

Megbízhatóság:

Ez egy SUZUKI. Mást nem tudok elmondani róla. A motorja japánban készült, csak a kasztni összeszerelése hazai. Nem akarom leszólni a magyar dolgozókat, de a japán munkásokban jobban megbízom. Ha ennek a kocsinak is csak annyi baja lesz, mint az előző suzukimnak, vagy a mostani régi swiftemnek ami munkába járásra van, azaz SEMMI a szokásos kopó alkatrészek cseréjén kívül, akkor elégedett leszek. Meghagyom másoknak a német technikát, szenvedjenek csak velük. Én maradok a japánoknál.

Megítélése:

Elég rossz. Az utakon semmibe veszik, és az emberek nem viselik el, hogy egy Suzuki halad előttük. Mindennaposak, hogy megyek 100 utazóval, kielőznek, majd visszalassítanak 90 re. Nehogy már egy Suzuki menjen elöl. Ezt eljátszuk kétszer-háromszor, mire megunom, és otthagyon a fenébe a delikvenst. És ezt nem a presztízs márkás autóval járók csinálják, azokal soha nincs semmi bajom, mert azok ugy otthagynak hogy nem is látom őket. Tipikusan opelek, öreg széthajtott volkswagenek és 1000 éves mercik találnak meg.
A márkát lépten nyomom leszólják, főleg azok, akiknek sokkal rosszabb autójuk van, vagy akinek sokkal jobb. Pedig meg lehet nézni, hogy hány suzuki áll elromolva az utak mellett. Én még eddig összesen eggyel találkoztam. Mindezzel együtt lehet élni. Emiatt van az, hogy a suzukiknak használtam alig van áruk, mondjuk épp ezért is használtan nagyon jó vételnek számítanak.

2010. június

Nemrég volt műszaki vizsgán a kocsi. 6 éves kora ellenére a mai napig olyan, mintha most gurítottam volna ki a szalonból. Meg is dícsértek érte, hogy mennyire vigyázok rá, meghogy nemigen látnak ilyen jól karbantartott autót. Az akadályt simán vette, hiba nélkül ment át. Rozsdát is csak egy helyen találtak: a hátsó vonószem végén egy gombostűnyi helyen .Bumm. Egy probléma azért akadt: ha szembeállok a motorral, a baloldali motortartó bak 3 csavarja egyfolytában olajos. Ilyen új kora óta. Néhány csepp olaj lefolyhatott, mert ugy tünt mintha folyna valahol. Pedig csak a vezérmű lánc hozza fel az olajat, ami kipárolog a résen. Az őszi nagyszervíznél majd megnézetem. Mondjuk nem zavar, mert az autó olajat egyáltalán nem eszik, annyit engedek le belőle, amennyit beletöltöttem.
A télen vettem bele új akksit, mert a gyári 38 Ah-s kezdett haldokolni. 6 évet kibírt, hifivel együtt. Elég derék teljesítmény tőle. A mostani 47 Ah-s, és háromszor nagyobb indítóárama van mint a réginek. Remélem egy darabig jó lesz ez is. A beszerelésnél kimérettem a villamos rendszert, de felesleges volt aggódnom mert tökéletes volt. Az akksi beszereléskor kicseréltettem a gyári fényszórókat is, mert már kezdett fogyni a fényerejük. Ég és föld a különbség az új javára. Páran már meg akarták venni tőlem az autót, akik ismerik az előéletét, de nem adom el. Őt újonnan vettük, tudom az előéletét, és hogy legalább 10 évig még semmi baja nem lesz. Azzal tennék jót, akinek eladnám, mert lenne egy hibátlan autója szinte fillérekért, magammal meg kiszúrnék, ugyanis azt az árat nem kapnám meg érte, amennyit valóban ér. Ha veszek is autót a közeljövőben, max mellé egy veteránt, ez meg marad szaladgálósnak.

2011 július

A 90 000-es nagyszervizt előrehoztam kicsit. 85 000 km- nél mindent kicseréltettem, ami kellett. Összes szíj, olaj, és folyadék. Megtörtént a szelephézagok ismételt ellenőrzése és beállítása is, valamint kapott 4 db gyári új gyertyát. Mindenből a legjobbat. Az alkatrészeket magam vettem meg egyenként. Szerencsém volt, mert ami épp akciós volt, ott annyi pénzt nyertem, hogy a másik termékből is meg tudtam venni a jó minőséget. Az anyagárat ki lehetett volna hozni fele árból is, de így biztos vagyok benne, hogy a beszerelt dolgok tökéletes minőségűek.
Egyébként az alkatrészbeszerző túrám arra is jó volt, hogy ismét rádöbbenjek, hogy mindenhol csak át akarnak verni. Azon, hogy rossz váltó és fékolajat akarnak rámsózni, mert a szemközti márkaszerviz is ezt veszi tőlük, már meg sem lepődök. A legszebb mégis az volt, amikor vezérműszíjat és feszítőgörgőt akartak nekem eladni hozzá. Egy láncos motorhoz. Hárman győzködtek, hogy vegyem meg mert ha szakad akkor tönkremegy minden, mire gúnyosan megjegyeztem, hogy láttam már motort belülről, és különben is az M13A motorkódú Suzuki blokkok láncos vezérlésűek. Hiába, nincs ráírva az emberre 23 évesen, hogy okleveles gépészmérnök :)
Lényeg a lényeg, az autó tökéletes lett. Teljesen megváltozott, kevesebbet fogyaszt és jobban húz. Most olyan 100-as utazótempónál vegyesen beéri 6 literrel is. Hangja menet közben szinte alig van. A legszebb az volt, amikor lehúzott ablakkal álltam a pirosnál, és anyukám szólt, hogy indítsam be mert mindjárt zöld lesz. Én meg csak adtam egy kis gázfröccsöt, hogy tudja, még jár a motor. Nemhiába, a törődés és rendszeres karbantartás meglátszik az autón.
Múlt héten majdnem sikerült összetörnöm a kocsit, mert az előttem haladó utánfutóról a rögzítés nélküli, állványozáshoz használt pallók elém estek az aszfaltra. Kettőt kikerültem, de a harmadikat el kellett ütnöm, különben frontális karambol lett volna. Szerencsére egy polírozással el lehetett tüntetni a nyomokat, és ha már ott voltam, több apróbb karcot is eltüntettem. Nagyon szép lett a kocsi, sokan megnézik. Mindig akad érdeklődő, hogy nem-e adom el neki. NEM. Ez a kocsi nálam marad :)

2012 július

Ismét eltelt egy év, közel eseménytelenül. Az autó teszi a dolgát, ahogy kell. Ismét megvolt a kötelező szerviz, de áttértem full szintetikus 5w40 olaj használatára, amit nem bántam meg. Továbbra sem eszik belőle semmit az autó, és sokkal simább, halkabb járása lett tőle. Eleinte nem akartam hinni a reklámnak, miszerint a fogyasztás is csökkenni fog, de átlag 3-5 dl-t tényleg össze lehet így spórolni 100 km-ként, ami a mostani ínséges időkben nem rossz eredmény.
De igazából azért írtam, mert végre 8 év után bekövetkezett az, amit már kíváncsian vártam. Autópályán, 600 km pályamenet után kigyulladt a motorhiba lámpa, 140 utazónál. Egyből levert a víz, még jó hogy egyből volt egy pihenő. Gyorsan kiálltam, majd gyors check-lista után szerény tempóban hazagurultam, mivel vasárnap este lévén nem volt nyitva sehol sem szakszerviz. Legnagyobb megdöbbenésemre még aznap este a lámpa el is aludt, és mivel nem volt semmi változás a korábbiakhoz képest, az egészet betudtam a kritikán aluli cseh autópályák minőségének, hogy szétrázták az autómat. Persze újabb 100 km múlva a lámpa felvillan ismét, mondtam magamban ez nem vicc, irány a legközelebbi Bosch szerviz.
Szervizben hasonló korú srác fogad, kérdezi mit szeretnék. Elmondom mi a problémám, mire ő közli, hogy az tuti EGR szelep csere lesz, mert 100 000 km alatt elkoszolódik, meg stb stb, hagyjam csak ott nyugodtan az autót, hazavisznek, majd hívnak ha kész, kb 50 000 lesz a díja.
Srácnak finoman megjegyzem, hogy ha az én EGR szelepemben talál bárminemű lerakódást, főleg 2500 km autópálya után, akkor az ár dupláját fizetem ki helyben. Erre kicsit meglepődött, kérdezi mi a szakmám. Mondom értek a kocsihoz, úgyhogy kár próbálkozni. Erre érdekes módon egyből tudtak kommunikálni velem, és kiderítették, hogy a fojtószelepnél van valami gond. Mivel minden szenzor jel és fizikai véghelyzet tökéletes volt, a csatlakozókat széthúzták, megpucolták, összerakták, majd törölték a hibatárolót. Azóta a kocsi újra teszi a dolgát. Már elmentem 1000 km-t a törlés óta, és nem gyulladt fel a lámpa. Ha újra kigyulladna, irány Tárnok, ahol legalább a végére járunk a problémának.
Remélem nem lesz semmi különös az elkövetkezendőkben, és ráérek újra egy év múlva jelentkezni. Azt már meg sem említem, hogy a mostani műszaki vizsgát is csont nélkül vette a gép, és továbbra is jó erőnek örvend. A 100 000 km ből simán 80 000-et letagadhatna.
Éppen ezért, mert már kicsit unom az állandó megbízhatóságot, februárban belefogtam egy veterán ETZ 250-es felújításába. Azóta visszasírom a Suzuki megbízhatóságát, de ez már egy másik történet...

Hibalista

- Az alatt az 50000km alatt amit eddig beletettem, semmi gond nem volt vele.Tényleg semmi, pedig 120 alatt nem közlekedem vele. - Utóirat: 55000Km-nél toronycsapágyat, valamint jobb első felfüggesztést kellett cserélni saját hibámból, de a motorjával továbbra sincs semmi gond. - - Utóirat2: 65000Km-nél első fékbetétek cseréje először. Vele együtt kellett cserélni a tárcsákat is, mert a betét rendesen megette azokat. Szinte egy az egyben. Az új tárcsákkal csak egy gondom van: kicsit rozsdásodik a peremén. Sebaj. Viszont tökéletesen működik. - - Utóirat3: Kapott egy új akksit 6 éves korára. Bár ez nem számít hibának. - - Utóirat4: A nagyszervízhez a következő dolgok kellettek árral és munkadíjjal együtt: - légszűrő - 1500 Ft - olajszűrő - 850 Ft - ékszíj(Gates) - 2500 Ft - 4db gyári japán NGK IFR6J11 iridium gíújktó gyertya - darabja akciósan 5600 Ft - motorolaj(Castrol Full Synth 5W40) - akciósan 8000 Ft a 4 liter - váltóolaj(Castrol TafX 75W90) - 4500 Ft a két liter. Töltőmenniységnek sokan 2,3 litert adnak meg, de az csak a váltó teljes szétszedése után kell. Csak olajcserekor kb. 3 dl benne marad a régi olajból, így cserekor elég a 2 liter. - hűtőfolyadék koncentrátum(prevent, kifejezettem aluminium motorokhoz) - 3600 Ft a 3 liter - desztillált víz - 200 Ft az 5 liter - fékfolyadék(Castrol, Full Synt, DOT4-es) - 2500 Ft az 1 liter - 2db szelephézagoló pogácsa - darabja 2000 Ft - szelepfedél tömítés(gyári Suzuki) - 4500 Ft - munkadíj a szerelésért - 33000 Ft - Az anyagköltséget ki lehetett volna hozni feléből is, fele ilyen minőségű dolgokkal, de mint említettem, én nem járok márkaszervizbe. - - Utóirat 5: - - A motorhiba lámpa felgyulladt, de egy csatlakozó pucolás a fojtószelepnél megoldotta a problémámat. -

Ide hordtam szervizbe

Az autót egy tárnoki magánszervízbe szoktam vinni. Mindent szakszerűen átnéznek, javítanak is ha kell. Korrektül leszervizelik a gépet, még pecsétet is adnak a gépkönyvbe, amiből nyomon lehet követni az autó sorsát. És nem utolsó sorban végig ott állhatok a kocsi mellett, így látom mi miért történik. Úgy érzem azzal teszem a legjobbat az autómnak, ha kerülöm a márkaszervizeket.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Suzuki Di-Fer M6 érden a körforgalomnál. Háromszor járt itt az autó. Először. Utoljára. És soha többet. Ezer kilóméteres átvizsgálásra és olajcserére vittem oda, vittem olajat is, de nem engedték hogy végignézzem a cserét. Szerencsére résre nyitva maradt a műhely ajtaja, ahol láttam hogy a kocsit felemelik, olajat kicsrélik, aztán elmennek valahova. Azután nem történt semmi. Negyvenöt perc múlva kapom vissza az autót, meg a számlát. Egyedül azt nem értem hogy miért kellett plusz fél órát megváratni. Köszönöm, de én ebből nem kérek. Viszont legalább végig udvariasak voltak velem.2011- július. Szelephézagoló pogácsákat és szelepfedéltömítést rendeltem tőlük. A pogácsákat ugyanis nehéz máshol beszerezni. Következő hétre megjött minden, de az átadásnál nagyon megvárattak. Az alkatrész felelős elment ebédelni, így kénytelen voltam 40 percet várni rá. Nonszensz. A pénztárnál is várni kellett, mert a pénztáros hölgynek hirtelen kávézhatnékja támadt. És még ők akarnak autót eladni. Ezzel a mentalitással soha. Én többet be nem teszem a lában oda az biztos.

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 101000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Suzuki Sedan 1,3 Következő autója? Az biztos hogy japán lesz
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (545 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)