Hobbyterepjáró
Szöveges ítélet
UPDATE: 2007.09.17.
---------------------
22.000 km-nél tönkrement benne az ablakmosó motorja, így nem spriccelt a szélvédőre folyadékot. Ezt garanciálisan cserélték benne.
35.000 km-nél egyszer csak leállítottam az autót, utána meg nem indult be. Önindítóztam, és az önindító felől kerregő hang jött. Valami elektronikai hibára gyanakodtam, mert amikor önindítóztam, akkor a km óra futott felfelé. (az aksi nem merült le, mert működött a lámpa meg a KP zár.)
Elvontattuk a szervízbe, ahol kiderüt, h. a motortérben eltört az önindító testkábele, ami azért furcsa, mert az egy ujjnyi vastag kábel volt. :s Kb. 100 ft-os alkatrész. Csere kellett, meg is csinálták, azóta megy normálisan, és semmi baja.
Mondjuk ez azért volt idegesítő, mert nem indult be, és lerohadtam vele. )
KEZDET:
-----------
Korábban egy Suzuki Wagon R+ Special ( a sport változat) volt a családban. Nagyon szerettük, mert benzin alig kellett bele, nem volt semmi baja, és vagányul is nézett ki.
Megjelent később az Ignis, és akkor szüleim úgy döntöttek, h. becserélik, merthogy az mégicsak nagyobb, meg erősebb, meg satöbbi, nomeg ugye elég jó áron vették be a korábbi Suzukinkat.
Ígyhát beleültünk az Ignisbe, egy 1.5-ös Sport gépbe, ami valamivel 3 millió felett volt akkor (asszem´ 3,2). Az árat már akkor is sokalltam, de a kedvezményes beszámítás miatt ügyesen elterelik erről a figyelmet.
Az 1.5 GS Sport változat tényleg jól felszerelt: van benne 2 elektromos ablak (igaz egyik se automata), 2 ülésfűtés(!), szervokormány, ködlámpa, fekete gyöngyházmetál fényezés, alukerekek (15"), manuális klíma, CD lejátszó, fedélzeti számítógép, ami fogyasztást is mér, továbbá 4 légzsák, és elektromosan állítható külső tükrök.
A Wagon R után tényleg olyan volt mintha amennyben éreztem volna magam. De csak addig, amig nem közlekedtem vele egy hetet. Ugyanis az autó futóműve nagyon nem a magyar utakra való. Hátul merev tengely van, ami nagyon ráz, főleg a nyomvájús, felgyűrt aszfalton. A kerékfelfüggesztés a kocsi egyetlen nagy hibája: nem komfortos. Viszont autópályán, ahol jó az út, semmit nem érezni az egyébként kínos és kellemetlen elpattogásból, és ütésekból, rázásból, amit a városban produkál. Az a baja, h. tényleg a tükör sima japán utakra van tervezve. :(
A motorról csak jót tudok mondani. Nekünk az 1.5-ös, 99 lovas VVT motor van, ami ugyan csak 6 lóval több az 1.3-asnál, de a nyomatékgörbéje jobb. Úgy 3,5-as fordulatig nem nagyon húz, viszont onnantól majd leszakad az ember nyaka, mintha belénkjönnének hátulról. NAgyon jól gyorsul, ha az ember pörgeti a motort, meglepően felveszi a versenyt a nagyobb motorú, erősebb autókkal is, akik csak pislognak a lámpánál. A motornak egyébként jó hangja van.
A fogyasztás az a sofőr önuralmán múlik. Ha mindenhol betartjuk a kötelező sebességkorlátozást, akkor ebbe sem nagyon kell üzemanyag. Én pl. azért szeretem pörgetni, így városban megeszik 8-10 litert, ami nagyon sok, de ha az ember ötvennél már kapcsol egy negyediket, akokr csak 6l-t eszik, ami szerintem nem sok.
Ugyanígy 90-nél országúon 6,5-et, ami szintén nagyon jó. Viszont efölött 120-nál úgy 8-9 litert, ami már viszont húzósabb. És az ember meg sem érzi, h. annyival megy, az utazósebessége simán 140-150 (az 1,5-ös modellnél(!)), de ott már benzinkút kell hozzá sajnos, mert akár 12 litert is megeszik ekkor.
Előny még a precíz műszer és kapcsolószekció. Minden japánosan kattan a helyére, mindenen látszik, h. még 200 ezer kilómétert simán kibír. Műanyagból sajnos sok van az autóban, de hát annyi neki, meg lehet szokni, az autó nem arra van h. benne lakjunk. Számomra a műanyag beltért nem fontos egyáltalán. Másik nagy előny téel, h. nem akad el. Ugyan csak előkerekes modell, nem 4wd, de a nagy hasmagasság miatt nincs az a hó idehaza, amin felfeküdne, vagy elakadna.
A váltó sztem nagyon jó, én nem szoktam gyorsan váltani. Pontos, kattan, nem recseg. A fokozatok sztem lehetnének egy kicsivel hosszabbak (főleg az ötödik), mert 100-nál 3000-et, 140-nél 4000-et forog ötödikben. Emiatt a magas fogyasztás.
A fékek lehetnének erősebbek sajnos, számomra néha erősen kell nyomni őket. Ami hártány ennél az autónál az a hátsó üléseken a szűk hely, sztem a Wagonban nagyon volt hátul a hely, igaz ott meg a csomagtartó volt kisebb, igaz az Ignisben se sok, de a micsaládunknak éppen elég.
A legfőbb hátrány mégis a rázós futómű.
Aki Ignisben gondolkodik, az sztem tegyen vele egy pár próbautat, mert látatanba lehet, h. halálfélelme lesz a futóműtől. Ettől függetlenül egy nagyon megbízható jó autó, ami sose robban le, ha az ember kíméli és szervízelteti. Tényleg csak benzin kell bele, és ne hidjünk az olyanoknak, aik használt Igniseket vettek, és itt leszólják őket, h. mennyi baj van vele. Ugyanis egy lehajtott használt autóval bármi lehet, a beltéren és a kültéren ezen az autón nemigen látszik meg a kilóméter (ha már az órát visszatekerték).
Viszont ennek ellenére az árát sokallom, igaz, sokkal jobb autót ennyiért nem lehet kapni ilyen felszereltséggel. (sajnos)
Hibalista
- Egyszer hívták vissza a szervízbe valami csavar meghúzása miatt. (vmi gyári hiba volt)
-
- Korábban azt írtam, h. ennek sose lesz semmi baja, de most nem így gondolom. :D Hibák:
- 22.000 km-nél az ablakmosó befecskendezője elromlott, garanciális csere.
- Most 35.000 km-nél volt hiba, lásd leírást.(önindító testkábel törés)
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Stop Autóház Debrecen
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 36000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Wagon R+ Sport | Következő autója? | Skoda Superb |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
