A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis (2003)

Ignis 1,3 GLX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

High rider

Szöveges ítélet

Az elején. Nagyon drága volt és durva alkudozásba került, hogy a "fullos" :) 1.6-os Swiftet ne szarér-hugyér számítsák be. Itt megjegyzem az ár-érték arány közel sem olyan rossz, mint amit sokan "sejtenek". Annak idején több alternatívát lezongoráztam és ennyi pénzért csak erősen alulmotorizált és igazán gyéren felszerelt újautók voltak ebben a kategóriában. Például a "vegyél még 2 ajtót 2 kilóért hátulra is" elvét követő gyárak termékei, de ezt mindenki tudhatja, aki utánanéz.
A szerviz amúgy (mert ua. mint a kereskedés) jó, segítőkész, rugalmas és nem túl drága. Legalábbis itt Pesten, mert ahogy látom a vidéki "kollégák" elég...hm. vidékiek:) Törni nem érdemes, mert az okkal filléresnek tűnő műanyag cuccok, valójában ok nélkül drágák!
A minőség olyan, amilyen, de semmiképp sem rossz! Az illesztési hézag nagy, de legalább egyenletes. Zsír új Nissan Almerát láttam ujjnyi műszerfal hézaggal, ami az ajtó felé 2 ujjnyi lett és nem a dizájn miatt;) Az ajtó például kevésbé "üreges", mint a régi Swifté és ha nem vágdossuk be suzukis megszokásból, nem is lesz az! A műanyag tényleg kopogós és néhol (kézifékkar) tényleg sorjás. Ez bosszantó, de Suzukit nem az ébenfa műszerfalbetétért vesz az ember...
A váltó jobb, mint a régi 1.6-os Swifté (ami helyhiány miatt huzalos volt), kb. olyan, mint a régi 1.3-as Swifté. Lassan könnyen, gyorsan meg "erősen" jár. És tényleg kopik a gombja...hűűűha, micsoda hiba!
A motor jól húz és tényleg iszik nagyon, már ha éppen huzatják.
Szóval ha éppen nem negyed mérföldesdit játszunk, nem is iszik és a "hosszú" váltóút sem zavarja az embert. Volt vele egy kisebb probléma viszont, amikor egy kicsit megingott a suzukik bombabiztosságába vetett hitem, de a szervizben szerencsére gyorsan orvosolták. Néha kigyulladt a motorhibát jelző fény, aztán kialudt. Nem volt semmi szervi baj, csak egy érzékelő "ment el".
A futómű zörög, de egészen jól tartja magát JÓ úton. A keménység már csak a magasság miatt is kell (amúgy durva borulások lennének vagy + pár száz misi lenne egy baró futómű). Egy áldása van a pesti kátyúzásban: még egyszer sem ütött fel. Ez is valami. A fék egyszerűen pont jó, nincs vele probléma.
Az utastérben jó a hely, bár szokni kell a magasabb "sámlis" üléspozíciót. És valóban nincs oldaltartása az ülésnek, ellenben jó keményen párnázott és ez hosszú utakon kevésbé megerőltető, mint a "puha fotel". Szintén itt jön "jól" az oldaltartás hiánya, mert nagyon tág a "fészkelődési tartomány" szemben a jó oldaltartású ülésekkel, amikben csak egyféleképp kényelmes ülni. Aki vezetett már több száz km-ert egyben, az tudja, hogy nem létezik igazán kényelmes ülés, viszont sokat dob a komforton, ha van lehetőség pozíciót váltani. Hátul kimondottan jó a tér az utasoknak. A csomagoknak annál kevésbé, viszont lehajtott ülésekkel meglepően nagy dolgok is beférnek, ha van pofánk román ágyneműárusok módjára plafonig pakolni:)
Nem az autó hibája, de a vaskos c vagy d (?) oszlop nem enged jó kilátást jobbra hátrafelé. Szóval friss Ignis tulajoknak ajánlott nagyon odafigyelni, mert én szinte minden 2. Ignisen a lökhárító jobb csücskén láttam húzásnyomokat...igen, én is lehúztam ott :)
Városban nagyon jól vezethető (jó a kilátás), viszont hosszútávon, jó uton mondható "nem kényelmetlennek", ellenben terhelés alatt és/vagy 100 fölött nagyon iszik. Jó lenne egy - a jelenleginél ütőképesebb - dízel. Mondjuk egy 1.5-ös. Annak ajánlom, aki nem tudja és nem is akarja tudni mitől megy az autó, csak beleül és megy vele. Kívülről nem csúnya, a műszerfal látványra elég jó, ha nem kopogtatjuk, nem is fog zavarni...hogy kopogós:) Üzembiztos, nem rohad le és a maga módján akár szép is. Olyan vállalt "ócskasága" van neki, amit a többi kiskategóriás autó is csak palástolni próbál, de benne van. Ha 70-80 ezer km-ig szeretne valaki autót használni úgy, hogy csak a kötelezőre kell hordani, akkor az egyik legracionálisabb választás. Ha úgy tetszik: egy jól működő eszköz. Csajozni nem Suzukival kell menni, na!

Ui.: Ordas hiba és nem csak a suzukiknál! Hol van a szivargyujtó és a hamutál?! Mér kell külön megvenni? Előbb volt széria, mint a biztonsági öv, bazeg!

Hibalista

- - valami szenzor a motorelektronikában (garanciális, egy napos)

Ide hordtam szervizbe

CarComplex Kft., Hengersor utca

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 19000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Swift Következő autója? ?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (545 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)