High rider
Szöveges ítélet
Az elején. Nagyon drága volt és durva alkudozásba került, hogy a "fullos" :) 1.6-os Swiftet ne szarér-hugyér számítsák be. Itt megjegyzem az ár-érték arány közel sem olyan rossz, mint amit sokan "sejtenek". Annak idején több alternatívát lezongoráztam és ennyi pénzért csak erősen alulmotorizált és igazán gyéren felszerelt újautók voltak ebben a kategóriában. Például a "vegyél még 2 ajtót 2 kilóért hátulra is" elvét követő gyárak termékei, de ezt mindenki tudhatja, aki utánanéz.
A szerviz amúgy (mert ua. mint a kereskedés) jó, segítőkész, rugalmas és nem túl drága. Legalábbis itt Pesten, mert ahogy látom a vidéki "kollégák" elég...hm. vidékiek:) Törni nem érdemes, mert az okkal filléresnek tűnő műanyag cuccok, valójában ok nélkül drágák!
A minőség olyan, amilyen, de semmiképp sem rossz! Az illesztési hézag nagy, de legalább egyenletes. Zsír új Nissan Almerát láttam ujjnyi műszerfal hézaggal, ami az ajtó felé 2 ujjnyi lett és nem a dizájn miatt;) Az ajtó például kevésbé "üreges", mint a régi Swifté és ha nem vágdossuk be suzukis megszokásból, nem is lesz az! A műanyag tényleg kopogós és néhol (kézifékkar) tényleg sorjás. Ez bosszantó, de Suzukit nem az ébenfa műszerfalbetétért vesz az ember...
A váltó jobb, mint a régi 1.6-os Swifté (ami helyhiány miatt huzalos volt), kb. olyan, mint a régi 1.3-as Swifté. Lassan könnyen, gyorsan meg "erősen" jár. És tényleg kopik a gombja...hűűűha, micsoda hiba!
A motor jól húz és tényleg iszik nagyon, már ha éppen huzatják.
Szóval ha éppen nem negyed mérföldesdit játszunk, nem is iszik és a "hosszú" váltóút sem zavarja az embert. Volt vele egy kisebb probléma viszont, amikor egy kicsit megingott a suzukik bombabiztosságába vetett hitem, de a szervizben szerencsére gyorsan orvosolták. Néha kigyulladt a motorhibát jelző fény, aztán kialudt. Nem volt semmi szervi baj, csak egy érzékelő "ment el".
A futómű zörög, de egészen jól tartja magát JÓ úton. A keménység már csak a magasság miatt is kell (amúgy durva borulások lennének vagy + pár száz misi lenne egy baró futómű). Egy áldása van a pesti kátyúzásban: még egyszer sem ütött fel. Ez is valami. A fék egyszerűen pont jó, nincs vele probléma.
Az utastérben jó a hely, bár szokni kell a magasabb "sámlis" üléspozíciót. És valóban nincs oldaltartása az ülésnek, ellenben jó keményen párnázott és ez hosszú utakon kevésbé megerőltető, mint a "puha fotel". Szintén itt jön "jól" az oldaltartás hiánya, mert nagyon tág a "fészkelődési tartomány" szemben a jó oldaltartású ülésekkel, amikben csak egyféleképp kényelmes ülni. Aki vezetett már több száz km-ert egyben, az tudja, hogy nem létezik igazán kényelmes ülés, viszont sokat dob a komforton, ha van lehetőség pozíciót váltani. Hátul kimondottan jó a tér az utasoknak. A csomagoknak annál kevésbé, viszont lehajtott ülésekkel meglepően nagy dolgok is beférnek, ha van pofánk román ágyneműárusok módjára plafonig pakolni:)
Nem az autó hibája, de a vaskos c vagy d (?) oszlop nem enged jó kilátást jobbra hátrafelé. Szóval friss Ignis tulajoknak ajánlott nagyon odafigyelni, mert én szinte minden 2. Ignisen a lökhárító jobb csücskén láttam húzásnyomokat...igen, én is lehúztam ott :)
Városban nagyon jól vezethető (jó a kilátás), viszont hosszútávon, jó uton mondható "nem kényelmetlennek", ellenben terhelés alatt és/vagy 100 fölött nagyon iszik. Jó lenne egy - a jelenleginél ütőképesebb - dízel. Mondjuk egy 1.5-ös. Annak ajánlom, aki nem tudja és nem is akarja tudni mitől megy az autó, csak beleül és megy vele. Kívülről nem csúnya, a műszerfal látványra elég jó, ha nem kopogtatjuk, nem is fog zavarni...hogy kopogós:) Üzembiztos, nem rohad le és a maga módján akár szép is. Olyan vállalt "ócskasága" van neki, amit a többi kiskategóriás autó is csak palástolni próbál, de benne van. Ha 70-80 ezer km-ig szeretne valaki autót használni úgy, hogy csak a kötelezőre kell hordani, akkor az egyik legracionálisabb választás. Ha úgy tetszik: egy jól működő eszköz. Csajozni nem Suzukival kell menni, na!
Ui.: Ordas hiba és nem csak a suzukiknál! Hol van a szivargyujtó és a hamutál?! Mér kell külön megvenni? Előbb volt széria, mint a biztonsági öv, bazeg!
Hibalista
- - valami szenzor a motorelektronikában (garanciális, egy napos)
Ide hordtam szervizbe
CarComplex Kft., Hengersor utca
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
