Fostalicska
Szöveges ítélet
Az állandó derékfájásom, és ilyenkor a régi Swiftbe való keserves beszállás miatt vettük meg az Ignist. Gondoltam Suzuki, rossz nem lehet, előtte 3 swift volt, egyikkel sem volt gond sosem. A kereskedőtől kihozva szerencsére megálltunk a közelben, szóltak, hogy tócsa van alatta. Hurrá, vissza a szervízbe, megcsinálták. Az első sokk a fogyasztásnál érte a családot, bizony, annyit evett mint a málháslónak használt wartburg kombink pár évvel ezelőtt. Kb 10.000 km után kezdett kevesebbet enni, majd 20ezer után állt be, most a régi swift másfélszeresét vágja be, hosszú úton 7 liter körül. Visszatérve az elejére, pár ezer kilóméter lehetett benne, mikor egy váltásnál reccsenés, aztán hátrafele egy fokozatot sem vett be, csak előre (1-3-5). Szervízbe vidve megállapították, hogy szétugrott a váltó huzaljánál valami, megcsinálták. Ez a hiba később is előfordult, utóljára valami bilincsel összekötözték, azóta jó. Autót ennyiszer nem fullasztottam le, 20 éve van jogsim, de ilyen pancserül még nem vezettem. Az autó 93 lóerős ugye. Persze, valahol 18000-es fordulaton, mert alapjárat fölött, kis fordulaton olyan erőtlen, hogy rendre lefullasztom azóta is, bár mintha kicsit erősebb lenne mostanában. Tehát az állandó lefulladás miatt nagyobb gáz, csúsztatott kuplung, de akkor a kuplungnak jön a szaga. Maradt a fiatalos vezetési stílus, nagy gáz, kuplung föl, hadd kaparjon, legalább nem fullad meg. A hátramenetet akárcsak a régi suzukim, nem akarja bevenni, sokszor csak recsegve, vagy egyáltalán nem. Váltó gomb lekopott, tiszta szösz tőle minden. Az első futóműbűl újkora óta, főleg indulásnál furcsa ropogások jönnek. Már nem érdekel, essen szét. A hátsó futóműről külön litániát lehetne írni, pattog tőle az autó az úton. Két megoldásom van rá, rossz úton vagy lassan, 40-50-el megyek, vagy tolom legalább 120-al, ekkor nem ér le a kerék, nem pattog. Normál utazási tempóval tengeribeteg lesz benne a család. Amit nem bírok megszokni még, az az, hogy a gázról leszállva gyakorlatilag nincs motorfék, sőt, ha 2000alá esik a fordulat, még viszi is az autót a motor... Szervízbe panaszkodtam, mentünk egy kört a tesztautóval, ugyanolyan volt. A tesztautó ami szinte 0 km-es volt, sokkal jobban ment, gyorsult, mint az én 20e. km-t futott autóm. Kollégám szintén 2004-ben vásárolt Ignisét próbáltam, hasonlóan ment mint az enyém, a kollégájéban több a kilóméter, szidja is rendesen. Azon csodálkozik, hogy nekem 30e. km után még nem kellett kerékcsapágyat cserélni. Ja, és kolléga másodállásban sofőrködik egy orvosi ügyeletnél, ahol Ignissel járnak..... hát panaszkodik rá rendesen, mondja, hogy 100e. km-után már menni sem akar, meg a futómű is szét akar esni...elhiszem neki. Mindig röhögök, ha eszembe jut, hogy 93 lóerős motor van az autómba. Ja, gyorsul, még talán harmadikban is, a 4000-üveghang tartomány között. Ötödikben jobban ugrott a régi, 68 lovas Swiftem, állítom. 90km/h-nál már majdnem 3000-es fordulaton megy, 120-nál sivít a motor, de többel nem is szeretek menni, autópályán sem, mert nem érzem biztonságosnak (gyári gumik!). Ami miatt most nagyon haragudok rá: Teljes fűtéssel, ventillátort üvöltetve párásodnak az ablakok. Múltkor 80km után, teljes fűtéssel, ventillátorral fúvatva, éppencsak az első szélvédőn lehetett kilátni. A régi, kétütemű trabantom jobban párátlanított. Annyira nem hiányzik a trabi, az Ignis hátsó merevtengelye kárpótol a trabi laprugójáért. Ma volt műszakin az Ignác, hála istennek semmi nem kellett rá, bár ha kellet volna rá költeni, inkább ár alatt eladtam volna, nagyon utálom. Kisvárosban élek, helyben biciklizünk, szerintem városi fogyasztásra rámenne a gatyánk is. Hidegen a pillanatnyi fogyasztásmérő 60-68 literes fogyasztást ír ki. Egy oka van, hogy nem adom el ezt a kacatot: Akkora az értékvesztése, hogyha eladnám, az újkori 2,7M forintos árának a felét sem érné. Aztán vehetnék föl hitelt másikra, azt meg nem akarok, így is épphogy megélünk. Kollégám hasonló okok miatt tartja meg. Apróbb dolgokról még nem is meséltem, pedig lenne ám az is, kezdve a harmatgyenge rádiótól (alig fogja az adót) a beragadó elektromos ablakig. Kollégának a vékony festését meg leszedte a gépi mosó. Haha. Mi autónk. Őszintén szólva, én senkinek nem ajánlom, hogy megvegye. Akik ismerősök vettek új swiftet, nagyon dicsérik. Pár ismerőst lebeszéltem az ignisről, van egy kolléga, aki azóta is köszöni, ahányszor összefutunk. Ő nem vette meg rám hallgatva, viszont valaki a családban vett, állítólag ő is szidja. Hallottam elégedett Ignis tulajokról, én nem vagyok az. Senkinek nem ajánlom. Azért a szervizben rendesek voltak, mikor panaszkodtam, hogy nem áll vissza az alapjárat, sokat zabál, méregették, próbálgatták, aztán a szerelő srác mondta, hogy sajnos, mindenki a fogyasztásra panaszkodik. Ez van. Hallgassatok rám: A suzuki nagyon jó, megbízható kocsi. De Ignist ne vegyetek. JAh, ma műszaki vizsgával együtt a négy éves szervízt is megcsináltattam, pollenszűrőt is cseréltek, hátha most jobb lesz a szellőzése.... Egyébként a 4 éves szervíz (Fékolajat is lecserélték, olajat, stb) és a műszaki vizsga került 46 E. forintba Többre számítottam, kellemes csalódás.
Hibalista
- VAdonatújan folyt belőle a hűtővíz egy csatlakozásnál. A sebváltó huzalnál valami szétugrott többször, csak 1-3-5 fokozatok kapcsolhatók olyankor.
Ide hordtam szervizbe
Kapuvár, Licskai autóház. NAgyon korrektek voltak, mindig.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift 1,3 | Következő autója? | Új Swift? |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.3/10) |
