Ez van, ezt kell szeretni...
Szöveges ítélet
A mi Ignisünk egy négytagú család autója, az egyetlen. Daewoo Matizból ültünk át, mert bővült a létszám. Vásárlás előtt több szempont is volt: nagyobb legyen a csomagtartó, legyen benne klíma, szervokormány és központi zár, számítsák be a hiteles Matizt. Több típust is megnéztem, végül csak az anyagiak döntöttek az Ignis mellett: a 2.930.000 Ft-os vételár sok volt, de pénzünk kevés, és az akciós hitel THM-je 2,004 %-al a legjobb ajánlat volt a piacon. Így egy limitált szériás, acélkék színű 1.3-asba ültünk át.
A felszereltség majdnem a legjobb: klíma, távirányítós kp. zár, szervo, oldalvédő gumicsík, tetősín, ködlámpa, bőr váltógomb, CD-s rádió, két légzsák, központi kijelző, magasságban állítható vezetőülés, jobb első ülés alatti fiók.
A mindennapi városi használatban megállja a helyét. Igaz, hogy a fogyasztást nem tudom levinni 8,5 liter alá, és ez szinte télen-nyáron ennyi. Nyáron sokat megy a klíma, télen a hideg és a téli gumi miatt. Autópályán ritkán megyek, de akkor „kikormozom”, ezért úgy gondolom, itt sem kevesebb.
A pillanatnyi fogyasztás mérő nagyon idegesítő, már rá sem nézek, mert csak bosszant a mutatott érték. Nyáron, 2 személlyel, klíma nélkül, csak főútvonalakon 6,5-öt mértem. Horvátország megpakolva, tetőbox és babakocsi fent: átlag 7,5 liter.
A motor elég rugalmas, de taposni kell, hogy igazán menjen. 130-nál kb. 4 ezret forog elég nagy lármával teszi a dolgát. 140-től még húz, ötödikben is van még ereje. A szélzaj ilyenkor már zavaróan nagy, viszonylag csendesnek csak 80-90 km/h-ig mondanám.
A belső tér mérete 2 felnőttnek és 2 gyereknek megfelelő, hátul felnőttnek keskeny az ülőpad. A lábtér elegendő. A kárpit mindenhol kemény és kopogós, de legalább nem zörög 4 év után sem. A beltéri padlószőnyeg hamar elkopik: kuplung pedálnál már kiszakadt, és a bal hátsó traktusban is közel áll ehhez, ahol a fiam ki-be száll és a lábát pihenteti.
A csomagtartó hétköznapi használatra elég, belefér egy nagybevásárlás, de amikor a nagyszülőkhöz megyünk és esetleg kisbicikli, roller stb., hazafelé meg egy kis zöldségféle, gyümölcs is bekerül az autóba, akkor máris gond a pakolás. A kalaptartóról leszoktunk, mert a mennyezetre helyezett lámpa mindenre jó, csak csomagtér-világításnak nem.
A karosszéria merevsége jobb, mint a régi Swifté volt, de az ajtókat nyitni-csukni nem egy vizuális élmény, sokszor erőből kell. A jobb első ajtónak kattog a zsanérja mozgatáskor, olyan mint a régi 120-as Skodák ajtaja, bosszantó, mert a szerviz csak a zsírozásban látta a megoldást.
A magas- és dobozforma miatt könnyű beszállni, a vezető ülést tartom a legkényelmesebbnek.
A rugózási komforttal felemás érzéseim vannak. Az úthibákat elég jól közvetítik befelé sajnos, az autó elpattan minden nagyobb útbordán, kisebb kátyúkban nagyot zöttyen, megpakolva viszont sokkal jobb. Milyen gyakran vagyunk megpakolva? Elég ritkán, a városban mégsem zavaró, mert elég jók az utak. Padkázni bátran merek vele, még sehol nem ért le az alja.
Jövőre jár le a hitelünk. Szeretném lecserélni, de az aktuális gazdasági helyzet miatt ötször meggondolom, hogy bank segítségével vegyek autót, ezért elképzelhető, hogy „öreg autó, de legalább ki van fizetve” matricával a hátsó ablakban autózok és használom tovább. Amennyiben a következő 80 ezret is ilyen megbízhatóan teljesíti, elégedett leszek.
89 ezer km: még egy ezres a kötelező szervizig. Már nagyon várom, mert van egy pár orvosolandó dolog: váltó (hátramenetbe egyre nehezebb betenni), gyári CD elnyelt egy lemezt, a klíma gyengébben hűt, mint ahogy megszoktam.
2009.05.24. 90 ezres szerviz ugyanennyi Ft, pontosabban 91.752 Ft. Az összes olaj cseréje (motor, váltó, fék), klímatisztítás és feltöltés (a gázból hiányzott), plusz első féktárcsa és fékbetét csere. Ehhez jött még hátsó tengelycsonk anya (1804 Ft) és a kerékagy sapka (2530 Ft) cseréje is. Csak tudnám, ezek miért ezres tételek?
A szerviz munkadíja 14932 Ft, a féktárcsa és betét csere munkadíja pedig 7790 Ft.
A gyári CD-s rádiót csak kiszerelték, mert spec. szerszám kell hozzá és a javítását nem vállalták! Vigyem szakszervízbe! Na ne!
Itthon aztán kezelésbe vettem és alig bontottam meg, amikor rájöttem mi a hiba: a CD behelyezését érzékelő 2 műanyag kar legszélső állásban felakadt, csak mozdítani kellett rajtuk, úgyhogy most ismét tökéletes. Ennyit legalább meg tudtam spórolni.
Összegezve: gondoltam én, hogy a 90 ezres az bizony nagy szerviz lesz és nem lesz kevés. A klíma tisztítást nem számítva, mert azt én kértem, mégis rosszul esett ennyi pénzt kifizetni.
Hibalista
- Generátor csapágyas lett 30 ezernél, garanciális csere.
- Ablakmosó szivattyú motorja 75 ezernél, mert az első szélvédő mosásánál a hátsóra is folyt a lé. 3x panaszkodtam, mire eljutottak a cseréig, azóta jó. Költség 12 ezer.
- Harmadik féklámpa kontakt hiba, kiderült: szakadás az elektromos vezetékben a hátsó ajtó nyitogatása miatt. Javítás házilag, azóta rendben.
- Hátsó szélvédő mosó csövének törése a hátsó ajtó és a karosszéria közötti szakaszon. Javítás házilag kis műanyag cső petoldásával.
- A gyári CD elnyelt egy lemezt kb. 1 hete, és nem adja ki.
- A hátramenet elsőre szinte soha nem kapcsolható.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Tormási, Kecskemét, Jász utca.
Az óradíj nem olcsó (nettó 5410 Ft), de felesleges időt nem töltenek semmilyen munkával.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 89000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Matiz 0.8 | Következő autója? | Valamilyen kombi, vagy egyterű |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
