Első benyomás, 7000, 18000 valamint 120000 km utáni kiegészítés
Szöveges ítélet
Sokan meglepődhetnek, miért ír valaki 46 kilométer használat után. Ennek az az egyetlen oka, hogy most szálltam ki a 14 éves Opel Astrából (Combi) és most dübörögnek bennem az összehasonlítási élmények.
Szép piros. Én választottam. Vannak helyek ahol a fényezés olyan kalapácslakk szerű. De nem bántó, nem akadtam ki.
Mikor választottam sok kétség volt bennem, sok-mindent elolvastam a kocsiról, szóval kicsit tartottam mindentől, mégis az Ignist választottam a swift helyett, mert nagycsaládos lévén gyakran fogjuk négyen terhelni az autót, full terheléssel. Úgy tűnt nekem, hogy ő lesz a strapabíróbb.
7000 után: ebben a kérdésben nem változott a véleményem
Ülés: szóval beültem és nekem nem volt katasztrófa az ülés az opel után. Azt meg kifejezetten élvezem, hogy felemelve az ülést jónéhány autó fölött átlátom a forgalmat. A fejem meg nincs még plafon közelben.
7000 után: 250km után jó már megállni :-)
18000 után: továbbra is a 250km a határ, de ez szerintem korral jár.
120000 után: nem katasztrófa az ülés, bár a jobb oldaltartás az elkelne.
Indulás(ok): minden új autót meg kell szokni! De a háromszori lefulladásnak talán a bénaságomon túl, okai is vannak. Alacsony fordulaton kicsit gyenge talán a motor.
7000 után: már nem ügyetlenkedem annyit.
120000 után: semmilyen indítási gondom nincs. Az is igaz, hogy alig volt 2 éves amikor már akkumulátort kellett cserélnem akkor már küzdöttem vele vagy egy hónapot. Normál méretűt vettem azóta minden rendben.
Menet: Az előzőeket erősíti, hogy 3000 fordulatig nagyjából azt a teljesítményt mutatta amit az astra , 3000 fölött azonban rendre megmutatja, hogy majd kétszer annyi ló szorult beléje. Szóval ment jól.
7000 után: ez a tulajdonság megmaradt bár most inkább 4000 fölött érzem
18000 után: ebben nincs változás :-)
120000 után: beállt. 3000-ig nem túl erős a felett erőre kap, de 4000 körül érezni a legnagyobb erőt benne itt még 5-ben is képes gyorsítani. Na nem egy Ferrári. 172 a legtöbb ami kijött belőle.
Futómű: Közben erősen figyeltem a futóművet és a borzasztó keménységet. Nem akarom agyon dicsérni, de a leírások alapján sokkal rosszabbat vártam. Keményebb mint az opel de nem katasztrófa. Később hosszabb út majd eldönti.
7000 után:sok hosszú úton vagyok túl. Engem nem zavar ez a keménység, de biztosan van akinek a veséjét lerázza. Mivel én vártam engem nem ért váratlanul.
18000 után: Nem borzasztó! Határozottan állítom, hogy hiszti.
120000 után: Azt hiszem annak nem borzasztó aki nem vár csodát. Ha egy kellemes ringó hintóból ülsz át akár katasztrófának is érezheted. Az viszont biztos, hogy strapabíró, még a kátyús utakat is zokszó nélkül állja.
Zaj: Igaz amit általában írnak. Nálam 110 körül kezdett zajos lenni. Az is igaz, hogy az astra szintén így tett. Tehát nekem nem okozott vele gondot.
120000 után: Azért 5.-ben 130 körül nem pártolja a csendes beszélgetést. De be sem kell rekedni. Azért nem ez a csendes autó mintája.
Egyebek: A csomagtartó pici, de ezt tudtam. A CD nem ismeri az MP3-mat ez 2007-ben azért nem lenne egy hatalmas elvárás. Blaupunkték szégyeljék magukat.
7000 után:Na meg a Suzuki, hogy beszereli. Nekem viszont másokkal ellentétben még nem okozott gondot a CD. A hangszórókra azonban vigyázni kell, könnyen megszakadnak, a mélyet nem szeretik.
18000után: nem változott a véleményem.
120000 után: rádió, CD kifogástalan. Az írt cd-ket is megeszi. De az mp3 hiányát nem bocsátom meg! Hangszórókra vigyázzatok, könnyen túlvezérelhetők.
A váltó jó, korrekt, pontos, kicsit hosszabb az útja mint az opelé. Vajon 14 év múlva is ilyen lesz? Bízom benne.
Egyenlőre ennyi. A tapasztalatokat később megírom.
18000: után a váltóval nincsenek különösebb problémák, de a rükibe betenni időnként nem könnyű:-(
7000 után:Sajnos a kuplung zörög váltás közben. Nem hangosan, de zavar. Az a mások által megtett megállapítás, minthogy a hátramanetbe nehéz betenni a váltót bizony igaz. Én is azt tapasztalom.
18000után is igaz
120000 után a váltót kb. 80000 megtett km után javítani kellett. Garanciába ment.
A fogyasztás, fenntartás, megbízhatóság és szervíztapasztalat számai csak kötelezőségük okán kerültek be, de később ez is kialakul.
A fogyasztásról 46 után nem írtam, de így
7000 után már van tapasztalatom. Az első nagy útjaim autópályások voltak a fogyasztás 130km/h sebességgel 7,5 l/100km körül alakultak. Mitagadás, nem voltam elragadtatva. Szóvá is tettem az 1000 km-es vizsgálaton. Azt mondták "ennyi illetve 5000-ig még alakulhat, csökkenhet". Kíváncsian vártam. A helyzet ma az, hogy 7,2 körül alakul az autópályás átlag üresen telin egyaránt. Az viszont tény, hogy 110 fölött ugrik meg a fogyasztás, tehát ha valakinek van türelme ennyivel haladni, akkor spórolhat egy keveset. Mentem országúti forgalomban 70 és 100 közötti sebességekkel ott 6,3 körül fogyasztott. Ebből az egészből számomra az látszik, hogy a cv érték visszaüt. Nem kifejezetten áramvonalas a kicsike.
18000után: is igaz
120000 után a fenti megállapítások érvényesek ma is. Ha gyorsan akarsz menni akkor nem takarékos autó. Gondolkodom az elgázosításán. No arról is beszámolok majd!
Az autó magas építése egyébként kifejezetten tetszik. Nem terepjáró, de a földúton is nagyon magabiztosan halad és nem ér le az alja.
A légkondi jó, nagyon megdobja a fogyasztást, ez van:-)
18000után: a légkondi baromi jó, hogy benne van.
120000 után: a légkondi és a többi kényelmi felszerelés megérte az árát. A fűthető tükrök télen, az elektromos tükörállítás menet közben, a sokféleképp mozgatható ülés a hosszú utakon. A dönthető hátsó ülések tűrhető méretű rakodó teret alakítanak ki.
Hibalista
- Még semmi. 7000 km után: még mindíg nem romlott el semmi, de a kuplung úgy 4000 körül elkezdett zörögni amikor nyomom a pedált. Ez nem túl szép, majd meglátjuk mi lesz belőle. - 18000 után: Már feltörték egyszer, de az nem az nem márka hiba. A kuplungnak nincs baja. Azonban a váltás hm rükibe gyakran felakad. - 120000 km után: még garancia a alatt a váltó egyszer totál elszállt. kijavították. 5.-ben sípol. De a motorhang elnyomja! :-)
Ide hordtam szervizbe
A suzuki ász-nál voltam az 1000 km-s vizsgálaton aztán meg egy ablakcserén. 8-as. 15000-es után is az a helyzet, hogy sokat tenniük nem kellett, de az árát megszámították. Szerelőt fogok váltani. Váltottam. Az árak mindenütt magasak. (nekem)Azért a Pálya utcai javító rendes és rugalmas.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra Caravan | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
