Egy fél Cherokee :)
Szöveges ítélet
Mivel ez az első új autóm, egy kicsit biztosan elfogult vagyok, de bevállalom :)
Olyan autót kerestem amivel tudok fel tudok menni egy sáros tiszai gátra de tempósan lehet autópályázni is. Jah és ócsót :)
Nálam elsősorban a megfizethető 4 wd volt a szempont. Új autó fronton 3 milla körül gyakorlatilag nincs alternatívája az Ignis-nek.
Ugyan nem akartam kompromiszumot kötni 4 kerékhajtás ügyben, de megnéztem pár kategória társát is: P206, Fusion, C3, Clio. Kipróbálgattam űket, finanszírozási ajánlatot kértem.
Mindezek alapján magasan nyert az Ignis.
A suzukitól kaptam a legtöbb lovat, a legtöbb kütyüt adott egységnyi zsetonért. És nem utolsósorban az ő finansz ajálatuk volt a legjobb.
A döntés előtt napokig olvastam a fennti tipusok népítéleteit. (köci totalcar :) ) A döntést követően pedig az Ignisklub.hu fórumán böngésztem még jó sokat a vásárlás előtt. (klassz társaság)
Szal az Ignis mellett döntöttem és bejött, mert :
Az elmúlt 2 év alatt meghibásodás nem volt.
Megbarátkoztam a formájával is. Annak ellenére, hogy tucatautó, nekem őszintén bejön.
A kényelmét sokan szidják, én nem csatlakozok maradéktalanul hozzájuk. A magam átlag termetéhez ha nem is tökéletesen, de jól be tudtam állítani az ülést. (sokan nyöszörögnek, akiknek csak azért kényelmetlen az ülésük, mert képtelenek beállítani maguknak..) A futóműve viszonylag feszes, a hátsó merevhíd pedig elég pattogós. De ehhez a vékony, magas kasznihoz kell egy kis feszesség szerintem.
A népítéletek között olvastam és csatlakozom: sz@rok rá, hogy elférek e magam mögött és, hogy mennyire kemény a műanyag.
Nem kopogtatom az anyagokat és nem ülök be magam mögé. Nekem elől viszonylag kényelmes és ez a lényeg!
Szerintem a legtöbb ember meglepő adatot kapna, hogy az autójából százalákos arányban mennyit van kihasználva a hátsó ülés, vagy a csomagtartó..
Nekem elég az ignis az esetek 99%ában, az 1%-miatt nem veszek teherautót, sem kőkemény terepjárót.
A csomagtartó nekem elég, de bánatom, hogy nem dönthetőek síkba a hátsó ülések támlái. A csomagtár világítás megoldása röhej: a kalaptartót frankón megvilágítja, de alatta tökéletes sötétség..
A fűtése elég hatékony, a klímája kicsit gyengécske.
Kicsit agódtam a motor választásnál: elég lesz e az 1.3 a klímához és a 4wd-hez?? Igen!
Végül is 93 db lovacskát kaptam és egy vvti vezérlést.
Ezzel megvalósult a két ellentétes elvárásom: kis fogyasztással tempósan autózni. No pontosítok azért: együtt a kettő nem megy! Ha 3800-4000 (valahol itt vált a vezérlés) alatt gurulok, akkor vegyes fogyasztásom 7,5 körül alakul. Ehhez hozzá tenném, hogy nem a fogyasztás forumok bajnoki címére hajtok, szeretek tempósan haladni.
Ha száguldozni akarakok, az ignác ebben is partner, utazónak a 140-160 még kényelmes neki, és már mentem 190-is véle (persze óraszerint) Hajtva a fogyasztása a 12-13 lityit is eléri..
Szóval combos kis motor! :)
4wd : egyszerüen fantasztikus!
Igaz én nem terepjárónak, hanem telekjárónak tartom a gépet, így nem vállalok fel vele somogybabodi körülményeket.
Olyan 10% körüli emelkedő ahol tavaly télen nem tudtak fel menni a 2 wd-s ótók én vigyorogva, kipörgő kerekek nélkül gurultam fel.
A hasmagassága is támogatja a sarazást, bár már sikerült zátonyra is futom véle. A viszko szerkezetnek nem ártana valami mechanikai védelem. (majd aplikálok rá valamit)
Elég gyorsnak érzem a viszkó belépését szükség esetén.
Jah még egy fontos 4 wd élmény: vizes úton piros lámpánál mellém állt egy 320as e30 bömi. (kedvelem a bömösöket, párat elhasználtam már). Gyorsultunk egyett: a második végéig rávertem egy kocsihoszt, köszönhetően a hátsóhajtásnak. Ő még pörgette a hátsó kerekeit egy helyben, amikor én már szinte 2esbe húztam.
Erről jut eszembe a váltó: preciz, finom szerkezet. Bejáratás alatt nehezen vette rükvercet, de már kinőtte. Érdemes nem csak a morotnak, hanem a váltónak is premium olajat adni, meghálálja. Én 10e km után cseréltem TAF-X re és az olacserét követő 1-200 kilométer mulva érezhető volt a különbség.
Mielőtt megvettem az ignist, a suzuki márkáról egyezett a véleményem a tömeg szereotíp jelemzésével. Gyenge, kicsi, kénylemetlen, papírkaszni.
Nem akarom mások véleményét megváltoztatni, de az enyém megváltozott. :)
Nekem jó vétel volt a gép, nem bántam meg!
Update 2007.04.27.
Továbbra is rendben van a gépezet. A fogyasztás beállt 7,5-8,5 közé. Semmi lógás, kotyogás, zörgés, rendetlenkedés. Igazi kis stréber :)
Persze írigykedve nézegetem a sportautókat, amiket én most nem tudok megfizetni. De a kategória társai után valahogy most sem csorgatom a nyálam..
Azt hiszem most is ezt választanám. A családban és ismeretségi körben van több ignis is, a többiek, ha nem is kedvelik ennyire mint én, de elégedettek vele. Meghibásodásról nem tudok, csak balesetből adódó törésről..
Pár bosszantó apróság:
Jobb első lengés csillapító kicsit engedte az olajat.
Ami pozitív: a 30 ezres szervíznél a szerelő vette észre a problémát és rögtön ajánlotta a garanciális cserét. Majd gyorsan meg is oldották.
Ami viszont nem tetszik: a csillapító csere után nem középen áll a kormányom. kb 3 fokkal tér el. Erre azt mondták a szervízben, hogy szinte minden ignisnek illen a kormánya...
Hát ez nem igazán korrekt, mert nekem jó volt a középállás és elvárnám, hogy jó is legyen.
Érdemes megfizetni az extrákat: a klíma elégséges, az ülés fűtés hideg reggeleken olyan kényeztetés, amit eddig nem ismertem. A hangtechnika elég gyenge, de egy 2es alával nálam még átmegy. Az el.ablak lehetne automata, nem hiszem hogy nagy költség lett volna. Az szivargyujtó idétlen helyen van, nem tudom bedugni a telefontöltőm, nem fér el. (és nem a töltő miatt) Próbáltam szervó nélküli egyedet is, hát valszeg már elpuhultam, de az igen nehéznek tűnt. Elég gyenge a gyári Conti Eco gumma. Igaz hogy lassan kopik, de a tapadása is minimális. Az érdemes akár rögtön lecserélni.
Jah az ülés állítás: nah hát az teljesen felesleges. A magam 178 cm-vel is magasnak találom a legalsó állást is.
Szerintem józan választás még ma is.
Nálam a megbízhatósága és a jó 4wd hajtása a 2 legnagyobb erénye.
Befektetésnek ne vegyetek új suzukit, de hát gondolom ez nem újdonság..
Pimaszul sokat esik az ára használtan :(
Hibalista
- Jobb első lengéscsillapító (gar)
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Papp Eger
Csak kötelező szervizen voltam ezidáig.
Kicsit meglepődtek a kérésen, hogy én vinném az olajat és ott szeretnék lenni a műtét alatt az autó mellett, de teljesítették. :)
Korrektek, gyorsak.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Ascona | Következő autója? | BMW e30, de csak második autónak :) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
