A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis (2003)

Ignis 1.3 GS 4WD 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Egy fél Cherokee :)

Szöveges ítélet

Mivel ez az első új autóm, egy kicsit biztosan elfogult vagyok, de bevállalom :)

Olyan autót kerestem amivel tudok fel tudok menni egy sáros tiszai gátra de tempósan lehet autópályázni is. Jah és ócsót :)

Nálam elsősorban a megfizethető 4 wd volt a szempont. Új autó fronton 3 milla körül gyakorlatilag nincs alternatívája az Ignis-nek.

Ugyan nem akartam kompromiszumot kötni 4 kerékhajtás ügyben, de megnéztem pár kategória társát is: P206, Fusion, C3, Clio. Kipróbálgattam űket, finanszírozási ajánlatot kértem.
Mindezek alapján magasan nyert az Ignis.

A suzukitól kaptam a legtöbb lovat, a legtöbb kütyüt adott egységnyi zsetonért. És nem utolsósorban az ő finansz ajálatuk volt a legjobb.

A döntés előtt napokig olvastam a fennti tipusok népítéleteit. (köci totalcar :) ) A döntést követően pedig az Ignisklub.hu fórumán böngésztem még jó sokat a vásárlás előtt. (klassz társaság)

Szal az Ignis mellett döntöttem és bejött, mert :

Az elmúlt 2 év alatt meghibásodás nem volt.
Megbarátkoztam a formájával is. Annak ellenére, hogy tucatautó, nekem őszintén bejön.

A kényelmét sokan szidják, én nem csatlakozok maradéktalanul hozzájuk. A magam átlag termetéhez ha nem is tökéletesen, de jól be tudtam állítani az ülést. (sokan nyöszörögnek, akiknek csak azért kényelmetlen az ülésük, mert képtelenek beállítani maguknak..) A futóműve viszonylag feszes, a hátsó merevhíd pedig elég pattogós. De ehhez a vékony, magas kasznihoz kell egy kis feszesség szerintem.

A népítéletek között olvastam és csatlakozom: sz@rok rá, hogy elférek e magam mögött és, hogy mennyire kemény a műanyag.

Nem kopogtatom az anyagokat és nem ülök be magam mögé. Nekem elől viszonylag kényelmes és ez a lényeg!

Szerintem a legtöbb ember meglepő adatot kapna, hogy az autójából százalákos arányban mennyit van kihasználva a hátsó ülés, vagy a csomagtartó..

Nekem elég az ignis az esetek 99%ában, az 1%-miatt nem veszek teherautót, sem kőkemény terepjárót.

A csomagtartó nekem elég, de bánatom, hogy nem dönthetőek síkba a hátsó ülések támlái. A csomagtár világítás megoldása röhej: a kalaptartót frankón megvilágítja, de alatta tökéletes sötétség..

A fűtése elég hatékony, a klímája kicsit gyengécske.

Kicsit agódtam a motor választásnál: elég lesz e az 1.3 a klímához és a 4wd-hez?? Igen!

Végül is 93 db lovacskát kaptam és egy vvti vezérlést.
Ezzel megvalósult a két ellentétes elvárásom: kis fogyasztással tempósan autózni. No pontosítok azért: együtt a kettő nem megy! Ha 3800-4000 (valahol itt vált a vezérlés) alatt gurulok, akkor vegyes fogyasztásom 7,5 körül alakul. Ehhez hozzá tenném, hogy nem a fogyasztás forumok bajnoki címére hajtok, szeretek tempósan haladni.
Ha száguldozni akarakok, az ignác ebben is partner, utazónak a 140-160 még kényelmes neki, és már mentem 190-is véle (persze óraszerint) Hajtva a fogyasztása a 12-13 lityit is eléri..

Szóval combos kis motor! :)

4wd : egyszerüen fantasztikus!
Igaz én nem terepjárónak, hanem telekjárónak tartom a gépet, így nem vállalok fel vele somogybabodi körülményeket.

Olyan 10% körüli emelkedő ahol tavaly télen nem tudtak fel menni a 2 wd-s ótók én vigyorogva, kipörgő kerekek nélkül gurultam fel.
A hasmagassága is támogatja a sarazást, bár már sikerült zátonyra is futom véle. A viszko szerkezetnek nem ártana valami mechanikai védelem. (majd aplikálok rá valamit)

Elég gyorsnak érzem a viszkó belépését szükség esetén.

Jah még egy fontos 4 wd élmény: vizes úton piros lámpánál mellém állt egy 320as e30 bömi. (kedvelem a bömösöket, párat elhasználtam már). Gyorsultunk egyett: a második végéig rávertem egy kocsihoszt, köszönhetően a hátsóhajtásnak. Ő még pörgette a hátsó kerekeit egy helyben, amikor én már szinte 2esbe húztam.

Erről jut eszembe a váltó: preciz, finom szerkezet. Bejáratás alatt nehezen vette rükvercet, de már kinőtte. Érdemes nem csak a morotnak, hanem a váltónak is premium olajat adni, meghálálja. Én 10e km után cseréltem TAF-X re és az olacserét követő 1-200 kilométer mulva érezhető volt a különbség.

Mielőtt megvettem az ignist, a suzuki márkáról egyezett a véleményem a tömeg szereotíp jelemzésével. Gyenge, kicsi, kénylemetlen, papírkaszni.

Nem akarom mások véleményét megváltoztatni, de az enyém megváltozott. :)

Nekem jó vétel volt a gép, nem bántam meg!

Update 2007.04.27.

Továbbra is rendben van a gépezet. A fogyasztás beállt 7,5-8,5 közé. Semmi lógás, kotyogás, zörgés, rendetlenkedés. Igazi kis stréber :)

Persze írigykedve nézegetem a sportautókat, amiket én most nem tudok megfizetni. De a kategória társai után valahogy most sem csorgatom a nyálam..

Azt hiszem most is ezt választanám. A családban és ismeretségi körben van több ignis is, a többiek, ha nem is kedvelik ennyire mint én, de elégedettek vele. Meghibásodásról nem tudok, csak balesetből adódó törésről..


Pár bosszantó apróság:

Jobb első lengés csillapító kicsit engedte az olajat.
Ami pozitív: a 30 ezres szervíznél a szerelő vette észre a problémát és rögtön ajánlotta a garanciális cserét. Majd gyorsan meg is oldották.

Ami viszont nem tetszik: a csillapító csere után nem középen áll a kormányom. kb 3 fokkal tér el. Erre azt mondták a szervízben, hogy szinte minden ignisnek illen a kormánya...
Hát ez nem igazán korrekt, mert nekem jó volt a középállás és elvárnám, hogy jó is legyen.

Érdemes megfizetni az extrákat: a klíma elégséges, az ülés fűtés hideg reggeleken olyan kényeztetés, amit eddig nem ismertem. A hangtechnika elég gyenge, de egy 2es alával nálam még átmegy. Az el.ablak lehetne automata, nem hiszem hogy nagy költség lett volna. Az szivargyujtó idétlen helyen van, nem tudom bedugni a telefontöltőm, nem fér el. (és nem a töltő miatt) Próbáltam szervó nélküli egyedet is, hát valszeg már elpuhultam, de az igen nehéznek tűnt. Elég gyenge a gyári Conti Eco gumma. Igaz hogy lassan kopik, de a tapadása is minimális. Az érdemes akár rögtön lecserélni.

Jah az ülés állítás: nah hát az teljesen felesleges. A magam 178 cm-vel is magasnak találom a legalsó állást is.

Szerintem józan választás még ma is.
Nálam a megbízhatósága és a jó 4wd hajtása a 2 legnagyobb erénye.


Befektetésnek ne vegyetek új suzukit, de hát gondolom ez nem újdonság..
Pimaszul sokat esik az ára használtan :(

Hibalista

- Jobb első lengéscsillapító (gar)

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Papp Eger

Csak kötelező szervizen voltam ezidáig.
Kicsit meglepődtek a kérésen, hogy én vinném az olajat és ott szeretnék lenni a műtét alatt az autó mellett, de teljesítették. :)

Korrektek, gyorsak.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 33000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Ascona Következő autója? BMW e30, de csak második autónak :)
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (545 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)