Brilliáns kisautó
Szöveges ítélet
Bevallom töredelmesen, hogy előtte soha sem volt Suzukim, ezért rettenetesen féltem a márkától. Az autót azért vettem meg, mert az Alfa - öreg autó lévén - rendkívüli kiadásokkal terhelte meg a családi kasszát, és úgy gondoltam, hogy egy megbízható és viszonylag olcsón megvásárolható és fenntartható kisautó is megfelelő három tagú családom számára. Az autó megvétele előtt természetesen körülnéztem a piacon és azt kellett megállapítanom, hogy ennyi pénzért egyik márka sem ad egy ilyen praktikus, viszonylag tágas utasterű, jól felszerelt és rendkívül jól variálható kisautót. Nem is csalódtam benne, elégedett vagyok vele. Három éve használom nehéz budapesti és vidéki terepen, majdnem 40.000 kilómétert vezettem és soha semmi baja nem volt. Az autó kényelme nem rosszabb, mint a hasonló kiskategóriás autóké, a fogyasztása városban 7-9 liter, országúton 6-6,8 liter a megengedetthez közeli 110-es tempónál. Autópályán 120-szal hajtva 7,3-7,5, 140-160 körül aztán megjön az étvágya, itt már 8-9 litert is lenyel. A stabilitással nekem semmi bajom, hozzáteszem, hogy szeretek gyorsan kanyarogni az úton. Akik az ítéletekben azt írták, hogy "billeg", "instabil", kezdő vezetők, valószínűleg egy Ferrari F-1-est is bilegősnek tartanának és fel tudnák borítani az első kanyarban.... A hátsó merevtengely és a fefüggesztés miatt nem is tudna billegni az autó, az Alfával is ez volt a helyzet. Nagy sebességnél valóban megjön a hangja, országúton azonban halknak tartom (Nem az S-osztályú Mercikkel és 7-es BMW-kel kell összehasonlítani). Városban nagyon jól ki lehet látni belőle, ami a biztonságos közlekedést szolgálja. Földúton még az elsőkerekes változattal is komoly akadályokat lehet legyőzni, előfordult, hogy vidéki utam során áthatolhatatlannak tűnő sártengeren is keresztül tudtam menni vele. Télen, főleg téli gumikkal, hóban és jégen verhetetlen, sok "hóba harapott" drágább autó mellett mentem el vele. Az utastér variálhatósága példás, az ülések előrehajtásával kis kamionná alakítható. Ami nem tetszik, az a kis üzemanyagtartály, a széria "virsli" gumik zaja és az ablaktörlő gumik elkeserítően gyenge minősége.
A megbízhatósága példás, soha semmi baja nem volt, egészen sokkoló az Alfa után, amit nagyon szerettem. Sajnálom, hogy sokan rossz véleménnyel vannak az Ignisről, szerintem az erősen elmarasztaló ítéletek nem a valóságot tükrözik, indulatból íródtak.
Hibalista
- Semmi, a váltó bőrborítása elkopott, garanciális csere volt.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Ász
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Suzuki Pest
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 39600 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Alfetta 2.0 (benzines) | Következő autója? | marad ez |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
