Bevált...
Szöveges ítélet
2006.05.21 (Update: 2007.11.10, 2008.10.04, 2015.08.24.) Ez nem csodakocsi, nem meselimuzin és nem versenyautó. Nem is ezt vártam tőle, "csak" egy jól felszerelt, megfelelő kényelmet adó, sokoldalú, megbízható kocsit, korrekt áron. Ebben nem is csalódtam: Fogyaszthatna ugyan kevesebbet (város kb. 8,5, országút 6,2, sztráda 120 7,0), és nehezen tudok kibékülni az Opeltől örökölt borzalmakkal (bajuszkapcsolók, világításkapcsolók stb. - nem is lesz Opelem soha...), de más panaszom nem lehet. Hóban-fagyban, kánikulában, aszfalton, földúton hiba nélkül, megbízhatóan végzi a dolgát. Nagyszerű a motor, precíz a váltó, strapabíró a futómű (igen, valóban pattog a feneke, viszont mindent kibír). Sietni nem gazdaságos vele: 130 fölött nagyon megjön az étvágya, de 180-at is gond nélkül fut(na, ha hagynám). Soha nem hagyott még cserben, minden szükséges javításra kötelező szervízkor került sor. (Update: nemrég eltört a testkábel, nem működött az önindító. Ilyet velem Suzuki az elmúlt hat és fél évben nem tett... Mint kiderült, az 1,5-ös Ignisnél gyakran előforduló hiba, garanciában javították.) (Update3: azóta egyszer leállt a benzinszivattyú - elengedett egy kábel, amit a riasztó beszerelésénél rosszul kötöttek vissza -, és egyszer elpattant a kuplungbowden. 12 év alatt túlélhető mennyiség.)
Jóindulatú, kiszámítható jószág. Elmúlt két és fél éves, de nem zörög, nem nyöszörög (Update: négy évesen már kezd, de nem vészes... - Update2: öt évesen sem zörög sokkal jobban... - update3: 12 évesen is elég masszív), a futása is csendes (ennyi idős korában a régi Swift már rémes hangokat adott). Persze ültem már kényelmesebb autóban, majd, ha lesz 5-6 (update3: 7-8) millió fölösleges forintom, olyat veszek. Addig ez a komfort tökéletesen elegendő. (Update: azért a gázpedál tényleg rémes...)
A megvételekor sokat segített a döntésben az 5 éves garancia (a márkaszervíz ad plusz két évet a gyári háromhoz), és az előző autóm korrekt beszámítása, de hasonló áron ilyen teljesítményt és felszereltséget amúgy sem találtam máshol.
Update2: a nyáron 4000 km-es külföldi túrát futott le 6,7 l/100km-es átlagfogyasztással, megbízhatóan, hegyen-völgyön-autópályán-szerpentinen. Keresem ugyan az utódot, de egyáltalán nem érzem sürgősnek a cserét...
Update3: Érik a csere, de még mindig nem sürgető...
Update4: Jön az utód, eladósorban az autó - remélem, az új tulajdonos is olyan örömmel használja majd, mint én.
Hibalista
- Első ülés nyiszogott - garancia - Jobb első féltengely - garancia(!) - (az a gyanúm, hogy csak az ABS jeladógyűrű pattant le, mint pár évvel később a másik oldalon - a hibajelenség ugyanaz volt. Pár perces munka, pár ezer Ft. alkatrészár - talán kellett valakinek egy garanciális féltengely?) - Testkábel törés - garancia - Kuplungbowden - csere - Első rugó - csere (kötelező szerviznél) - Gömbcsukló - csere - Benzinszivattyú - javítva - Kopó alkatrészek (ablaktörlő gumi, fékbetét) cseréje - Néhány apróság, kötelező szerviznél
Ide hordtam szervizbe
SUZUKI CENTER (Budapest, Hentes utca), SUZUKI PLUSZ (Hengermalom út) - Sajnos megszűnt.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Suzuki Varró, Budapest, Nagykőrösi út / Budapest, Határ út - Kezdetben 10-es, kár, hogy egyszer alaposan hülyének néztek, azóta nem jártam ott...
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 14 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 129157 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift 1,3GLS | Következő autója? | SX4 S-Cross 1,0 GL+ |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
