A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis (2003)

Ignis 1,3 GLX VVT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Betty Blue, a világjáró hűséges társ

Szöveges ítélet

2003 májusában jutottam oda, hogy vennék egy új autót. Wagon R+-t szerettem volna, de a kereskedésben megláttam az éppen akkor kihozott Ignis egy tesztautóját. Kipróbáltam és beleszerettem. Nekem EZ a kocsi kell.
Másnap lefoglalóztam és a tesztidőszak lejártával átvehettem. Egy Trabit dobtam bele az üzletbe, plusz kaptam rá 180 ezer Ft tesztkedvezményt, de ez csak a kezdésnél érdekes, mert hitelnél úgyis kifizettetik veled utólag mindezt:)

A lényeg: kaptam egy hűséges öszvért, ami megbízhatóan elvisz mindenhova és vissza is hoz.
A hibáit leírtam a szervízelésnél, szerintem elhanyagolhatóak.
A kényelme olyan amilyen. Az Ignis NEM versenyautó, és ezt sokan nem veszik figyelembe. Főleg régi Swiftesek, akik azt hiszik ezzel is száguldozni lehet, mint a Trabantpótló fémkoporsó Swiftekkel.

Nekem tetszik, hogy Betty Blue szervója "kétujjas", a kormánymozgásra nagyon jól mozdul el az autó, egy-két necces helyzetből kihozott a hirtelen "billentés".
Másztam vele hegyet, emelkedőn esik a teljesítmény, de ez chiptuninggal megoldható. Amúgy 5 emberrel, csomagokkal megmászta a badacsonyi szőlőhegyet, üresen pedig repült felfelé.
"Nyakig" sáros lett, de kihozott az Isten háta mögötti sáros földútról is, pedig nem 4 WD-s. Legjobban szerintem a murvás úton érzi magát, vagy az éppencsak nedves földúton. Itt lehet vele élményautózni:)

Országúton ráérős, de azért 80-100 km-es sebességgel ideális. Autópályán nem egy sebességbajnok, de 120-130-at simán viszi, és még előzni is lehet vele.

A fogyaszátsa a chiptuningnak köszönhetően kb fél literrel kevesebb, így simán hozza a gyári adatokat, a 6,5-7 liter.
extrém szélsőségek: 900 km-es 3 napos használat során, vegyes utakon 6 liter!
Nyári kánikulában, pesti dugóban araszolva, vagy inkább félaraszolva egy alkalommal, még újkorában benyelte a 9-et.
Azóta a fogyasztása is beállt: 6 és 7,3 között járok vele.

Hosszú utakon figyelembe kell venni, hogy nem luxuskényelem, én általában másfél óránként megállok 10 perces szünetre, kicsit kilazítani a lábfejemet, mert a jobb lábat zsibbasztja.
De amúgy sem vagyok sietős ember és egészésgügyi szempontból, sőt balesetvédelmiből is ajánlatos a hosszú úton a pihenő.

Sáv váltásnál figyelni kell, mert holtteres a tükör, de HÁTRA KELL NÉZNI kedves autós barátaim, ahogy az TANÍTOTTÁK. És nem csak az Iginsiben, minden kocsiból hárta kell nézni, mert néhány autós azt hiszi, hogy index oszt´ annyi. És ha nem vagyok ügyes, akkor nekimegyek.

Összessítve: szerintem a legjobban eltalált hazai Suzuki, praktikusságban, hasznosságban. Igénytelen, benzin kell bele és a kötelező olaj- és szűrőcserék.
És ami a legfontosabb: motorikusan rendkívül megbízható.

Nem tudom, hogy a következő autóm milyen lesz, de amíg Betty akarja, addig velem marad:) Én nem fogom kidobni.

Hibalista

- 50 ezer kilométernél eltört a jobb hátsó fékdobban a W-rugó. Bontóban 1000 Ft, beszerelése ingyenes baráti segítséggel.
- A gyári akksi 2 év után gallyra ment, de amúgy is szar. Mindegy, most egy Bosch-termék van benne Gigawatt álnéven. Semmi gáz vele:)

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Csepel Center - Itt vettem, ide is hordom a kötelezőkre, meg a műszaki vizsgára. Kicsit drágán mérik, de jól dolgoznak.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Barátok, néha én is - akkumulátort sötétben, becsukott szemmel cserélek benne :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 1333
Megbízhatóság (9) Vezetett km 78800
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 601 Következő autója? Amíg szét nem esik ez lesz alattam. Másik Suzuki vagy valamilyen japán, pénzfüggő.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (545 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)