Betty Blue, a világjáró hűséges társ
Szöveges ítélet
2003 májusában jutottam oda, hogy vennék egy új autót. Wagon R+-t szerettem volna, de a kereskedésben megláttam az éppen akkor kihozott Ignis egy tesztautóját. Kipróbáltam és beleszerettem. Nekem EZ a kocsi kell.
Másnap lefoglalóztam és a tesztidőszak lejártával átvehettem. Egy Trabit dobtam bele az üzletbe, plusz kaptam rá 180 ezer Ft tesztkedvezményt, de ez csak a kezdésnél érdekes, mert hitelnél úgyis kifizettetik veled utólag mindezt:)
A lényeg: kaptam egy hűséges öszvért, ami megbízhatóan elvisz mindenhova és vissza is hoz.
A hibáit leírtam a szervízelésnél, szerintem elhanyagolhatóak.
A kényelme olyan amilyen. Az Ignis NEM versenyautó, és ezt sokan nem veszik figyelembe. Főleg régi Swiftesek, akik azt hiszik ezzel is száguldozni lehet, mint a Trabantpótló fémkoporsó Swiftekkel.
Nekem tetszik, hogy Betty Blue szervója "kétujjas", a kormánymozgásra nagyon jól mozdul el az autó, egy-két necces helyzetből kihozott a hirtelen "billentés".
Másztam vele hegyet, emelkedőn esik a teljesítmény, de ez chiptuninggal megoldható. Amúgy 5 emberrel, csomagokkal megmászta a badacsonyi szőlőhegyet, üresen pedig repült felfelé.
"Nyakig" sáros lett, de kihozott az Isten háta mögötti sáros földútról is, pedig nem 4 WD-s. Legjobban szerintem a murvás úton érzi magát, vagy az éppencsak nedves földúton. Itt lehet vele élményautózni:)
Országúton ráérős, de azért 80-100 km-es sebességgel ideális. Autópályán nem egy sebességbajnok, de 120-130-at simán viszi, és még előzni is lehet vele.
A fogyaszátsa a chiptuningnak köszönhetően kb fél literrel kevesebb, így simán hozza a gyári adatokat, a 6,5-7 liter.
extrém szélsőségek: 900 km-es 3 napos használat során, vegyes utakon 6 liter!
Nyári kánikulában, pesti dugóban araszolva, vagy inkább félaraszolva egy alkalommal, még újkorában benyelte a 9-et.
Azóta a fogyasztása is beállt: 6 és 7,3 között járok vele.
Hosszú utakon figyelembe kell venni, hogy nem luxuskényelem, én általában másfél óránként megállok 10 perces szünetre, kicsit kilazítani a lábfejemet, mert a jobb lábat zsibbasztja.
De amúgy sem vagyok sietős ember és egészésgügyi szempontból, sőt balesetvédelmiből is ajánlatos a hosszú úton a pihenő.
Sáv váltásnál figyelni kell, mert holtteres a tükör, de HÁTRA KELL NÉZNI kedves autós barátaim, ahogy az TANÍTOTTÁK. És nem csak az Iginsiben, minden kocsiból hárta kell nézni, mert néhány autós azt hiszi, hogy index oszt´ annyi. És ha nem vagyok ügyes, akkor nekimegyek.
Összessítve: szerintem a legjobban eltalált hazai Suzuki, praktikusságban, hasznosságban. Igénytelen, benzin kell bele és a kötelező olaj- és szűrőcserék.
És ami a legfontosabb: motorikusan rendkívül megbízható.
Nem tudom, hogy a következő autóm milyen lesz, de amíg Betty akarja, addig velem marad:) Én nem fogom kidobni.
Hibalista
- 50 ezer kilométernél eltört a jobb hátsó fékdobban a W-rugó. Bontóban 1000 Ft, beszerelése ingyenes baráti segítséggel.
- A gyári akksi 2 év után gallyra ment, de amúgy is szar. Mindegy, most egy Bosch-termék van benne Gigawatt álnéven. Semmi gáz vele:)
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Csepel Center - Itt vettem, ide is hordom a kötelezőkre, meg a műszaki vizsgára. Kicsit drágán mérik, de jól dolgoznak.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Barátok, néha én is - akkumulátort sötétben, becsukott szemmel cserélek benne :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 1333 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 78800 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | Amíg szét nem esik ez lesz alattam. Másik Suzuki vagy valamilyen japán, pénzfüggő. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
