Az éppen idejében /?/ elromló
Szöveges ítélet
Az autó a szintén új Yaris után is minőségi váltásnak tűnt. Elől kényelmesebb /hátul nem/, jóval dinamikusabb /az adatok miatt ez nem is csoda/ és a csomagtere is használhatóbb. A váltója kifejezetten jobb, az ABS is jobban dolgozik. Egyedül az elpattogást volt nehéz megszokni.
Lehet, hogy csak nekem nem volt szerencsém, de a gyári nyári gumik háromszor is defektet kaptak olyan helyzetben, amikor erre nem számítottam - kisebb padkázásnál. Ez akkor, amikor téli gumi volt rajta, illetve amikor a tengelyen már a cseregumi volt, nem fordult elő.
Az autó 35 hónapos koráig kifogástalanul működött. Ekkor azonban a régi távolsági buszok jellegzetes búgó hangját kezdte adni - ismerős már mondta is, hogy differenciálmű.
2. szervíz: A differenciálmű rossz, de nem tudják megjavítani, mert nincs szerszámuk hozzá. /Erről természetesen már akkor tudtam, hogy nem igaz./ Javasolták, hogy vigyem el az autót a Suzuki Rómaiba, mert ott "szervízelték" - azaz cserélték az olajat - eddig, mivel a fizetős munkákat ők végezték el, ildomos, hogy a garanciálist is ők csinálják.
Suzuki Római: szerelő beszáll, közli, hogy nincs ideje ,mert várnak rá, így az 1 kilométeres "próbakör" után kiböki, hogy ő, mint egyszerű szerelő nem hallhatja a zajt. Főmunkatárs, hosszabb kör után: minden ilyen autó adja ezt a zajt. Én: legyen szíves, mutasson egyet. Ő: ez neki nem kötelessége, ha akarom, elvégzik a 36 hónapos szervízt, akkor megemelik és megnézik. Kértem, adjon egy papírt arról, hogy a hibát bejelentettem, de szerintük az autó rendben van. Azt nem lehet, mert nem csináltak rajta semmit. Ha a szervízt elvégzik, úgy a megjegyzések rovatban a panaszom szerepelni fog. Nem volt más választásom, megrendeltem a szervízt. Azt egyből észrevették, hogy az előző márkaszervízben hozzányúltak az olajleeresztőhöz. Ezt követően a hiba feltárása érdekében semmit nem csináltak. A szervízt /29000 forint/ még utoljára kifizettették. 1.7 munkaórát számoltak, az autó 1 órát sem állt a szervízben. A liter egyságárú olajból 4,2 litert töltöttek bele, a gépkönyv adatait e rovatban több helyen is lehet olvasni /3,8/. Itt írjam alá. A megjegyzés rovatban csak annyi szerepelt, hogy "az olajleeresztő csavarnál külsérelmi nyomot fedeztünk fel" - ami nem volt más, mint az előző szervíz olajellenőrzéséből származó kulcs fogásnyom. Ezt természetesen nem írtam alá. Hosszú alkudozást követően írták le, hogy véleményem szerint rendellenes hangot ad a differenciálmű, de szerintük minden rendben van.
Happy End: a 2. számú szervíz közölte, hogy mégis meg tudják csinálni az autót. A garancia utolsó napján beadtam és egyelőre úgy néz ki, hogy jó, a kúpot cserélték és állítólag hézagolni kellett valamit /tárcsákat?/ A javítás ideje is elfogadható volt, a hülyének nézésem miatt vontam le a pontból és mert le akartak rázni - ami valahol persze érthető.
A kilométeróra több, mint 10 %-kal többet mutat, ami ugye azért jó, mert előbb jár le a garancia, előbb kell szervízbe vinni, papíron kedvezőbb a fogyasztás, stb. A szervíz válasza szerint a gyár azt közölte, hogy ez ilyen.
Ezt leszámítva az autó jól működik, de keveset használjuk, így a differenciálmű hibát nem tudom megbocsátani.
Hibalista
- differenciálmű
Ide hordtam szervizbe
Római
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Szerelő 2
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 22500 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Yaris 2003 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
