Annyit tud, amennyit ígér
Szöveges ítélet
sziasztok,
elöljáróban: nekem nagyon bevált eddig az Ignis, de igazából télen fogjuk tesztelni, hogy mit tud, mert főleg a 4WD miatt vettük.
mikor a 14 éves fapados Astrám - ami az utolsó időkben már többet volt szerelőnél, mint nálam -, végleg kirohadt alólam, olyan autót kerestem, ami relatíve olcsó, igénytelen (mivel főként Bp-en belül használom), megbízható, és nem kell rá vagyonokat költeni. ja, a legfontosabb a 4 kerék hajtás volt, mert elég meredek és borzalmas állapotban lévő utakon lehet csak megközelíteni kicsiny otthonunkat (Budapest - Hegyvidék, elvileg elit környék, ehhez képest az utak rosszabb állapotban vannak, mint egy tanyasi dűlőút...), és kedves feleségem eléggé aggódik, hogy mi lesz velünk télen. ő egyébként egy Focus kombival hordja a gyereket, ez a "családi autónk" de a tervek szerint télen autót cserélünk.
na, kicsit hosszú lére eresztettem, lényeg ami lényeg, hosszú kutatás után sem találtam semmit, ami a közelébe ért volna ár/érték arányban az Ignisnek!!! 2,5 évesen vettem 1.7 milláért, újonnan 3.6 milla(!), igaz, hogy full extrás. mondjuk ebből látszik, hogy nem nagyon tartja az árát, újonnan nem biztos, hogy annyira jó vétel. de így használtan nagyon megéri.
ami a kritikákat illeti, azok sajnos többnyire igazak. tény, hogy baromira pattog, és egy véletlenül elkapott fekvőrendőr is horror, de ennyi pénzért az ember ne legyen annyira finnyás. mivel én tudtam, hogy mire számíthatok, nem ért negatív meglepetés. ami hiba eddig kiderült, hogy szivárgott az olaj a jobb első futómű szimeringnél, de még épp belefért a 3 éves garanciába a csere. ezen kívül eléggé nehezen jár a váltója, de persze egy Ford Focussal szemben a legtöbb autó rosszul jönne ki az összehasonlításból. állítólag az előző tulaj már vitte ezzel a problémával a márkaaszervízbe, és nem nagyon tudtak (vagy akartak...) mit kezdeni vele. az én szerelőm szerint csak ki kéne cserélni benne a bowdeneket, csak hát az minimum 40 rugó lenne, úgyhogy csesznek rá garanciában megcsinálni, inkább ráfogják, hogy típushiba.
de ezeken kívül remekül megy, gyors, robbanékony, a 4 WD miatt királyul kanyarodik, persze kis himbi-limbivel. ideális kis városi autó, nekem nem volt gond a gyereküléssel sem, simán befér hátra a prücsök, sőt, megesett, hogy egy teljes nagybevásárlást is elnyelt a csomagtartója, inkluzíve gigantikus mennyiségű pelenka. azért van néhány kis bosszantó negatívum:
- hülye helyen van a duda, én állandóan megnyomom véletlenül, főleg tolatáskor
- a bal láb pihentető támasza tök ferde befelé, így csak eléggé kicsavarodott bokával lehet rajta "pihentetni" a lábat.
de mást nem tudnék felhozni ellene, talán csak a nem éppen alacsony fogyasztását, mert nekem még nem sikerült 9-10 liter alá vinnem, igaz, szinte kizárólag városban használom, és nyáron pörgött a légkondi is. ennek ellenére összességében akinek egy olyan igénytelen és olcsó városi kisautóra van szüksége, ami nem akad el az első havazáskor, annak maximálisan tudom ajánlani!
üdv
Hibalista
- - jobb első futóműnél olaj szivárgás
- - váltó eléggé nehezen és akadozva jár
- - központi zár távirányítója néha meghibban
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 68000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | egyelőre nem aktuális |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
