Ájron a pénzkeresős autó
Szöveges ítélet
Nekem a harmadik, a családban a hetedik Suzuki volt. Szokás szerint Kazincbarcikán a Szabó Suzukinál vettük és természetesen használtan (9 hónaposan alig több mint 20.000 kilométerrel). Abszolút meg voltam vele elégedve és kiszolgált végig. Jelenleg is három munkahelyem és egy vállalkozásom van (nem vagyok sznob, vehettem volna mutatós autót de minek pl: Audi A4 komolyan izgatott) de nem venné magát jól ki ha egy szociális területen dolgozó vezető beosztású köztisztviselő audival áll be a parkolóba és utána nekiáll segélykérőket kategorizálni. Szóval vihargyorsan beletettem az autóba 65.000 kilométert. ezalatt nagyon apró problémáim voltak. A hátsó csomagtér ajtó zörgött lecsukáskor. kis gumidarab a rendszámtábla mögé és OK. A lehajtható antenna egy hónap után már nem bírt felállni... illetve hogy fenn maradni (he-he-he). Megoldás: új garázst építettem 2.15 m magas szekcionált garázsajtóval. Azóta nem kell hajtogatni (mióta csavarhúzóval meghúzták a szervízben). a Sedanhoz képest abszolút terepjárós feelingje van a dolognak. be és fel ülők a kocsiba. lábam elfér. most voltam megnézni az Új Ford Focus C-Maxot, de óriásit csalódtam , mert a lábam passzos volt elől (188 cm magas 90 kg vagyok) nem úgy mint Ájronban. a belső kárpit a Suzukiban kicsit komor viszont strapabíró. a kormánykerék fogása jó, a műszerek tisztán értelmezhetőek. Hát igen a fogyasztása! vegyes használatban 40 km naponta az 1. munkahelyre, 10 km a másodikra és szükség szerint helyben néhány km a 3-nál. Szóval : 6.5-6.7 liter télen, míg 6,3-6.5 nyáron. autópályán 140 tempónál 4000 fordulatszámnál 8,5-8,8L. Kicsit sokallom. Most átnyergelek a negyedik Suzukimra egy 1250 DDIS Ignis GS/AC-re. Szintén használtan akarom venni (2004.évjárat, 25.e km). Imádom télen vezetni a friss hóban. téli gumi, korrekt magas hasmagasság és lehet döngetni. a hátsó futómú kőkorszaki sajátosságaiból adódó menetérzést az első héten szokni kell. Figyelem: halálfélelem!!! Aztán megszokod. Utánna meg már hiányzik. Meghibásodásom nem volt. nem érzékeny az üzemanyagra, nem úgy mint a swiftek, amiknél rendszeresítve volt a gumikalapács meg a húskloffoló (nem vicc, komolyan!!) a csomagtartóban arra az esetre, ha letapadt volna az injektorban az üzemanyagban lévő trugymó. 2000 kilométerenként tettem csak injektor tisztítót ebbe (nem úgy mint a swifteknél, aminél mindíg volt 2 db a csomagtartóban). Fájó szívvel válunk meg tőle. Alapverziót nem ajánlok senkinek használtan, inkább nyúljunk a zsebbe és vegyünk GLx-et vagy GS-t. megéri. Úgy már tökéletesen használható, olcsón fenntartható vagány kis gépet kapunk. Barcikán nagyon korrekt a szervíz átlagban 20.000 ft egy átlagos szervíze (ha nem kell kopóalkatrészt cserélni).
az autó kiglancolva még mindíg gyári állapotú. 1 minimális esztétikai hibája van: 1 alkalommal ráborítottam a nagykaput a motorháztetőre (velem együtt) semmi baja, csak egy 5 cm-es fehér zománc folt maradt a fényezésben. 3 hónappal később a nagykapu tolatáskor becsukódott és levitte a vezetőoldali tükrömet. 20.000.- Ft munkadíjjal együtt. egyre több van az IGNIS-ből ha ennyi embernél bevált akkor egy frankó kocsi. az értékvesztése átlagos vagy szerintem a feletti valamivel. tehát nem jó befektetés. viszont használt autót keresőknek a legjobb alternatíva.
Hibalista
- 75.000 kilométernél nyikorgás a bal első futóműból alacsony sebességnél történő kormányzásnál - garanciában javítva kb. 45 perc alatt
Ide hordtam szervizbe
Szabó Suzuki Kazincbarcika, tökéletesen meg vagyok velük elégedve
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 21000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift Sedan 1.3 GLX-C | Következő autója? | Ignis 1250 DDIS GS/AC |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
