A vinyetta
Szöveges ítélet
Szóval, csak hogy helyre tegyük a dolgokat, az Igniszt megelőző autóm is Szuki volt... egy kis háromhengeres, Gé-eS felszereltségü háromajtós gyönyör. Na az 70-ig jól ment, 100-ig iparkodott (éreztem a próbálkozást az autóban) és elvileg 145 volt a vége papiron, amit egyszer ki is hoztam belőle (pfúú de nagy lejtő volt). Most nem is erről kellen írnom, de a konzekvencia amit levonva át akarok emelni az alábbi szösszenetbe a következő: - K.J.F. --> na nem a főiskola, hanem Kegyetlen Jól Fogyasztott...
2005-ben választanom kellett, hogy bírkózom-e tovább az 53 lóerös bitangkék csodaautómmal, vagy valami komolyabb célszerszámot keresek a krúzoláshoz. Ferrarit, Lamborghinit kizártam a rossz utak miatt, a Porsche valahogy nem jön be, túl lapos, 0 km-s I-s GTI Golfot nem találtam, úgyhogy mi más jöhetett volna szóba... hát persze hogy (még)egy Szuzuki ... a mi autónk. Ráadásul ez konkrétan az enyém, na meg persze a finanszírozómé (Emkábé). Most abba inkább nem megyek bele hogy meddig vártam az autóra mert a SzukiÁSZ úgy szivatott mint 1 vadonatúj rakétaporszivó. De, ezt hagyjuk ez egy másik sztori lenne.
Kiszemeltem az áldozatot, 1.3 géeliksz-plusz-ácécédé (emelt extra felszereltségű, azt mondják...), legyen fehér miért ne. Már csak 2 villogó kell rá és még a villamos is félrehúzódik a sínen ha jövök.
Szóval belementem, megvettem (ez azért erős, kezdem előről).
Szóval belementem, el kezdtem törleszteni.
Igazából cirka azt kaptam amit vártam, egy szép nagy S jelet előre, egy másikat meg hátulra, közé meg egy polipropilén-papír ötvözetből készült autónak látszó tárgyat. A motorra nem sok panaszom lehet, megy mint a meszes, de cserébe iszik is rendesen. Városban beszippantja akár a 8-9 litykót (a klimát már be sem merem kapcsolni... plusz még félek hogy meg is fázom a manuális hütőgéptől) autópályán csak kétszámjegyben hajlandó gondolkodni a fogyasztásjelző. Az országút még Istenes lenne a maga 5.5 literével, de sajnos nem vagyok egy kétfaluközöttcirkálok-tipus, így én örülök a legjobban ha az autó 20000-ként kijut egy magyar országútnak nevezett autóutra. Az autó nem halk, ezzel szemben nagyon hangos, főleg 80 fölött és 165 alatt. Ugyanis ez a végsebessége. Bár több nem is kell, hisz az elnézhető 10%-kal is maximum 143-mal mehetünk az autópályán. //Lángeszeknek 130 * 1,1 = 143// (Tanult olvasóinktól elnézést a kitérőért). Szóval sebességgel nincs gond, a városban akármikor odapörkölök egy agyonoptikaituningolt-EfAsztrás 17 éveseknek, félelmében esik le a kuplungról és csak néz mint hal a szatyorból. Hát igen 93 lóerő, 980 kg. Nem rossz arány, nem GSI, ez városi. De a szélcsatorna teszteken szerintem csak azért ment át mert már az oldalára borítva tolták be a japán-magyar szinergia mérnökei. Elkerülvén a tesztközbeni billenést. Kényelem. Nem lenne rossz mindent összevetve, de mégis az. Mondjuk ki. Kényelmetlen. főleg az ülések. Sokat gondolkodtam rajta, hogy az esztergomi gyár helyén régen nem vasalódeszkákat gyártottak-e és most jutottak el odáig hogy valamit csinálni kellene a készlettel. A müszerfal überkirály, arra senki sem mondhat semmi rosszat. Nyugtató vörös világítás (na nem azért mert bármi közöm volna a volt rendszerhez), jó gombkiosztás, kézreálló kapcsolók... a vezetőnek. Szerintem Esztergomban csak a sofőrök olvasnak könyvet vezetés közben, ezért nem kell az ´anyósnak´ még csak esélyt sem adni felkapcsolni a belső-pilácsot. A csomagtartóra elvből nem térek ki bővebben, mert az csak optikai csalódás. Ha bennt van a mélyláda (megjegyzem nem nagy), akkor 2 cserepes jácintot még be tudsz mellé fesziteni, na meg talán egy térképet az oldalára fektetve. Mondjuk a másik szukinál is hasonló volt a helyzet, (mélyláda nélkül is). Müszaki meghibásodását tekintve... 2005-t írunk, reggel van, hideg a kaszni, és valami kattog, nem-nem ez nem horrorfilm-tréler... szóval zavart maga a tény, hogy az 1 hónapos autómban mi a **** zöröghet ennyire hangosan, ráadásul a bal oldalról (nem mintha számítana). Szerviz (pontosabban: Márkaszerviz) --> gömbcsukló csere, rögtön kettő, hisz, párban van, bár én mondtam az elején hogy balról jön a nojz. Megoldották... Egy hiba van, azóta is kattog! Valószinüleg nem az volt a vétkes, vagy visszarakták ugyanazt. Jövö héten megyek vissza hozzájuk, Ők még nem tudják... Sokat gondolkodtam azon is, hogy miért márkaszervíz a nevük, lehet hogy az üditőre vezethető vissza, de hogy a kocsikhoz közük nincs az holtfix. Bár az a rengeteg Szukiposzter a falon azt a látszatot kelti, nem én vagyok az első tüzön-vizen tulajdonos aki ott járhat, autót-szereltetést megcélozván.
Nézzük a verdiktet, levezettem 42.000 km-t. Beletankoltam cirka 873.000 Forintot. Otthagytam a 2 kötelező szerviz miatt 50.000 Ft-t. De Szuzuki... szeretem. Komolyan. Lehet, hogy ez a tüzön-vizen dolog fogott meg ennyire. Vagy a szuperárkezdvezmény amit kikönyörögtem a szalonban. Nem tudom. De ameddig lehet, megtartom. Aztán jöhet egy jó dizel. Bár nem hiszem hogy Szuki, inkább Rönó, báááár... addig is fizetem a törlesztőket és haladok tovább...
Ja, jut eszembe, a magyar autós társadalom ´Suzuki-jelet-hugyozó-kissrác-matricás´ érsebészeinek üzenem, hogy legalább ne az ipari hulladék 1 tucat éves szemeteikre nyálazzák fel a vinyettát. Köszi.
Ennyi... mailerdamon@kgb.hu
Hibalista
- gömbcsukló, féktárcsa, futómű (állítás 3-szor)
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Varró 1, Suzuki Varró 2
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Suzuki ÁSZ (azért is beírom Őket) .... basszus 0 nincs ? :(
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift 1.0 GS (2002) | Következő autója? | valami Dizel |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
