A mi foxink
Szöveges ítélet
2003 decemberében vettem át újonan az autót a Suzuki Hollósnál. Nem nagyon lehetett válogatni, nekem elég lett volna egy szerényebb felszereltség? modell is, ám csak GLX volt, abból is kétféle metálszürke. (A metál persze feláras...)
Mindenesetre nem bántam meg, hogy ezt vettem. Az 1,3-as motor, ha egy kicsit odalép neki az ember, tényleg úgy megy, mint az ördög, a kategóriáját megszégyenít? vehemenciával húz olyan 140-150-ig. A futóm? hátul kicsit kopogós, de ennek megvan az az el?nye, hogy 4 személlyel sem kell araszolni az utakon, félve, hogy lekoppan a csillapító.
Ami viszont a motornál is kellemesebb meglepetés, az a fék! Döbbenetes, hogy mit meg nem engedhet magának az ember egy Ignisben! Tényleg robbanékonyan lehet vele közlekedni, talán csak az ABS avatkozik be egy kicsit korán, érzésem szerint a gumik még tapadnának, amikor már kattogni kezd a m?szer. Ugyanígy csak jókat tudok mondani a futóm?r?l is, meglep?, hogy mit ki nem bír anélkül, hogy elállítódna, vagy bármi baja lenne. Összességében ragyogó kis autó, számos tulajdonságát nagyra értékeltem. Ami talán negatívumként értékelhet?, hogy a gyári üléskárpit érezhet?en és teljesen m?szálas, könny? beleizzadni, és lengébben öltözve nem egy élmény. A másik, hogy a kalaptartó papundeklije jó eséllyel már az els? néhány hónapban el fog törni - ezt több márkatárs egyhangú káromkodással er?sítette meg. Szintén nem el?nye, hogy ha vezetési stílusunkban nem a finomkodás a meghatározó tulajdonság (amit a motor karakterisztika mondjuk nem is támogat, szeret pörögni, 4000-nél gyújtja be az utánéget?ket), akkor városban simán meg lehet etetni a tíz litert, ami egy 1,3-tól nem a legkedvez?bb érték. Végül ami tényleg gyakran idegesít, hogy álló helyzetben az 1-est csak ritkán veszi be els?re, a trükk, hogy ek?ször hármasba, majd egybe, és indulás. De még így is van, hogy többször kell próbálkozni. Bosszantó még, hogy most ennyire lement a modell használt ára, és annak is örültem volna, ha a gázolajos változat kicsit hamarabb jön ki, én biztosan olyat vettem volna. Nagyjából ennyi. Tud mindent, amit várok t?le.
Összességében olyan, mint egy foxi. Harcias, pörg?s, kicsit falánk, de a kategóriájában nem sokan állnak meg el?tte.
Hibalista
- A világon semmi.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Hollóshoz "járunk" kötelez? szervízre, legutóbb 2,5 órát vártam, mire nekiláttak, és olaj címszó alatt valami egészen bizalmatlan külsej? dolgot öntöttek bele egy kannából.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | R11, 1,6 D | Következő autója? | Toyota Corolla |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
