A szürke A-ból B-be jármű
Szöveges ítélet
1997-es Swiftünk volt, csak a Suzukinál adtak 3-400ezerrel többet, mint az összes többi márkánál (hiába kp-ért vettük), ez nekünk komoly tétel volt. 2003-ban az 1,3 GLX klíma, ABS, két légzsák metálfénnyel 2980ezerre rúgott, ez sok volt érte.
58ezernél beszereltettük a gázt (mivel kb. 15 %-kal többet eszik gázból, ezért a 8,5-es átlagfogyasztás, de ez tempós vezetéssel és klímával, egyébként elég neki 7,7 l gázból, ez pedig a benzinárral összevetve jelenleg kb. 600-700 Ft megtakarítást jelent 100 km-enként). Mindenkinek csak ajánlani tudom a gázüzemre való átállást, a legutóbbi olajcserénél az olaj színe és állaga is sokkal jobb volt, mint bármelyik korábbi benzines periódusban.
74ezer km talán már elég egy kiforott véleményhez, összeségében megbízható, ha kell 3,5 mázsa cementet is be lehet pakolni, mégse ül a farára.
Ami nagyon bosszantó, hogy filléres alkatrészek miatt kell esetleg komolyabb szervízdíjat fizetni (lásd gumiharang).
Olvastam több maró kritikát is, mindegyikben van igazság, de hasonló vagy csak 2-300ezerrel drágább autókkal összehasonlítva nincs egyértelmű hátrány szerintem (azok már inkább sznobságból fakadnak (pl. 1,6-os hasonló évjáratú, megbecsülő családnál lévő Golf-nál mi a búbánat kerül a 90ezres-es szervizen több mint 200ezerbe? Én már vezettem az előbbi modellt, 1,6-os Opel Astrát, 2,0-es Ford Focus Sportingot, Daewoo Lanost, Daewoo Ticot, Seat Cordobát. Ízlések és pofonok, de üljön be valaki a Seat Cordobába akár előre akár a vezető mögé 178 cm-rel.
Az Ignis egy szürke jármű, semmi extra, néhány balfék hibával (pl. a sokat joggal kritizált hátsó futómű), de a szervízeket megadva neki és odafigyelve rá biztos, hogy tovább fog tartani, mint sok vetélytársa (egy ismerősöm 3 év alatt közel 100ezer km-t hajtott bele, és abszolút megbízhatónak tartja). Ez egy A-ból B-be jármű és azzal az ítélet íróval értek egyet, aki azt vallja, hogy ne magasabb osztálybeli modellekkel állítsuk be a ringbe. Egyébként A8-as 4.2-es benzines Audival is vitték már a tulajt többször is autómentővel 100ezer km-es futáson belül.
Ha lesz a Suzukinak normális méretű, valóban családi autója versenyképes áron, valószínűleg a következő autónk is Suzuki lesz.
Hibalista
- Toronycsapágy szimmering kb. 15ezernél, gariban rendbetéve
- Hűtőrendszer egyik csöve kb. 10ezernél, gariban rendbetéve
- Jobb féltengely külső gumiharang szakadása 74ezer, már nem garis
Ide hordtam szervizbe
Special Suzuki Nyháza, otthagytam
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Carmo Suzuki Nyháza
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 74000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Suzuki ? |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
