Terepjáró egy alsóközepes japán áráért...
Szöveges ítélet
Családi autót keresve bukkantam a GV-ra,amivel egyébként már régóta szemezgetek.
Annyit,mint amibe 1-2 éve került,soha nem adtam volna az autóért,de a kifutó modell,a 105 kilométert mutató órájú,és egy hete üzembehelyezett "tesztautó" kb.annyiba került, mint egy nagyon jól felszerelt,az alaptól eggyel nagyobb benzinmotoros alsóközép japán.Négytagú családunknak tökéletes,bár a bőrös verzió-ami nem volt a kereskedésben- gyerekbarátibb lenne.
Így az első beruházás egy méretpontos huzat volt.
A téligumi beszerzése se egy leányálom.
Az Iwatában /Japán/ készülő járgány szerintem a hazájában egyszerű,olcsó munkagépnek számít,bár csinos a belső és a külső is,a kidolgozás talán egy árnyalattal alatta marad a versenytársakénak.(Mondjuk az előző Rav4-hez képest,-aminek egyébként kevésbé pedigrés rokona is- az autó belseje mindenképpen szebb.)De az ára miatt ez teljesen rendben van.
Az autóban-mint minden Suzukiban- keverednek a puritán,és a magas színvonalú megoldások.Az elsőre jó példa :csak ötfokozatú váltó, hátul dobfék,amit a 2009-es modellen már tárcsa váltott fel,piszkavas motorháztető-kitámasztó,Swifttel és SX4-gyel azonos kapcsolók,kormánykerék,első ülések.
Magas szintű-főleg a konkurrenciához képest viszont a hajtáslánc,szerintem a hifi is jobb,mint az átlag,az ajtók gyönyörűen,tompán puffanva csukódnak,nagyon szép középkonzol/szebb mint az új/ , csillapított ajtajú rekeszek és az egész autó külseje igazi robosztus,terepjárós,amellett szép is.
Vezetni jó,a váltókarral kicsit gépészkedni kell, mert darabos.
2000-es fordulat felett tolni kezd,4000-ig,azt bírom hogy előzésnél nem is nagyon kell visszakapcsolgatni,legfeljebb 4-be.
Fogyasztása 3800 km-rel,úgy alakul,hogy tartósan 90-100zal menve kihozható a 7.4-es átlag,városi és országúti vegyesben kb.7.6-7.7. ami egy kicsit elszomorító,hogy 100 felett hirtelen nő meg az étvágya,na innen hiányzik egy hatodik.
Egyszóval nem száguldozásbarát,mentem vele már 120-szal,de úgy érzésre ez volt a maximális utazó.Persze lehet gyötörni 180-nal is,de ez az autó nem erről szól.
Így 3-4 hónap elteltével úgy érzem jó választás volt, különösen mert a Nagy Gazdasági Világválság kihirdetése előtt,mit sem sejtve néhány héttel vettem, és az ára nagy része valszeg elúszott volna azzal a portfolioval,amiben állt...
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 105 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3800 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | swift II. | Következő autója? | 5-6 évig semmi, max.motor |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
