Suzuki, szeretem
Szöveges ítélet
2008. 05.30 Másfél éves vágyakozás után beteljesült szerelem. Már rég, vásárláskor akartam írni, de akkor még nem lett volna hiteles, nem volt mögötte tapasztalat, csak érzelem.
10 hetes, 10ezer van benne - használom. Minden úgy jó benne, rajta, ahogy van. Egyedül a fogyasztása kellemetlen, de csak relatív. Kattintottam a felkínált számok közül, a pontos, hosszútávú átlag 8,1l/100km. Ez a nagy átlag. Közúton tud 7,5-tel is menni, de az autópálya nem barátja, ott bevesz 120-as gurulásnál is 8,5-öt. 130-nál meg 9-t. Városi dugó sem vészes, 9 alatt leküzdi. persze olyankor nincs húzatás, csak csorgás a sorban.
Tetszik benne, hogy ha sávot szeretnék váltani, akkor rövid indexelés után kapok helyet. A korábbi Golfommal néha "érintőre kellett játszani".
De nem is ez a legfontosabb tulajdonsága. Tenger hely van benne, kényelmes ülései vannak, kéz alá áll minden, limitált szériásan járt bele egy Clarion 2DIN-es DVD-s fejegység. Kis mellékzönge, hogy egy tartozék kábelre heteket kellett várni, mert nem tették bele, anélkül meg nem csatlakoztatható a nem túl olcsó, de legalább gagyi, szintén Clarion Bluetooth-kihangosító... Erről mondjuk a Suzuki nem tehet. Különben is, ajándék lónak ne nézd a fogát! :-)
A futómű és a kormány teljesen rám van hangolva, pontos, jóindulatú. Imádom a 17"-os kerekeket. Egyenlőre nincs az a padka, az a kátyú, ami kárt tenne benne...
A váltó jó elosztású, egy személyautóhoz képest csak eleinte volt sűrűbb, de ez a nagy motor miatt van. Erősebb váltó kell hozzá, ami lassabb váltásokat tesz lehetővé. Nem is értem, mások miért prüszkölnek. Jobb lenne hetente váltót cseréltetni?
Viszont a Renault motorról kettős, majdnem skizofrén élményeim vannak.
10ezer után, ha belenyúlok a kipufogócsőbe, körbetörlöm, az ujjam teljesen tiszta marad, mert fémtiszta (na ezt csináljátok utána, benzinesek!). De....
1600-as fordulatnál még gondolkozik, lefulladjon-e, vagy húzzon, 1800-nál már jelentős hangot is ad, szuszog rendesen. 2000-nél meg hátba vág a 300Nm. Akkor pillanatok alatt leforog 4000-ig és vágtat szinte ész nélkül. Nem értem, miért ilyen bolond a karakterisztika. majd ha lehet (garanciavesztés nélkül) módosíttatok rajta. 1-1 elrugaszkodás egy kereszteződésből néha fertelmes nagy stresszel jár, mert nem akar meglódulni. Ha végre elindul, akkor meg nagyon megugrik.
Pont kéthetesen életet mentett az ESP-nek és a 225-ös gumiknak köszönhetően. egy szemből érkező száguldozó belém sodródott volna, pont az ajtómat célozta meg, de egy kemény kormánymozdulattal lerántottam az útról a vasamat. Az ESP "darált", dolgozott. Ha nincs, akkor csak csúszik az első kerék és belém száll a "rohamosztagos" Subaru.
Magát az ESP-t meg kellett szokni, de egy hetes használat után már nélküle lenne furcsa. Bekorrigál kanyarban, ha csúszást érzékel. Számítottam a csúszásra és ellenkormányoztam, de az elektronika is dolgozott. Volt belőle meglepetés eleinte, de megismertük egymást. Nagy tempónál is jól veszi a kanyarokat, kifejezetten jóindulatú.
Nagyon kellemes szolgáltatás a kilincsbe integrált nyomógombos ajtónyitó rendszer is. Nem kell kulcs után kaparászni, csak megnyomni a gombot. Elfért volna még a központi zárról önműködve becsukódó ablak is...
Közel azonos felszereltséggel majdnem dupla áron kaptam volna egy ilyen SUV-ot, csak nem S alakú emblémával. Szerintem jó választás volt.
Muszáj a Peugeot-omról is ideszúrni egy pár mondatot. Jól kezdett, de amilyen kedves volt, a második héttől már nem szerettük egymást. Ott tartott be, ahol lehetett. szinte az összes hibát produkálta, ami ennél a modellnél eddig fel van sorolva. Csoda, ha nem hiszem el, hogy azok, akik csigát esznek tudnak autót csinálni? Ahhoz valami rendes étel kell. Autót nem gyűlöltem még úgy, mint a Partnert, csak egy Dáciát. Részvétem a pözsósoknak
.
2008.10.09. Az autóban 22.000km van. Semmi probléma nem volt eddig vele. Azt a kínos turbólyukat megtanultam mostanra kezelni. A fogyasztása városba alig több, mint 7l/100km, a nagyátlag pedig 7,8-ra csökkent. Hozzá kell tennem, hogy ez egy 1,6t tömegű, állandó összkerékhajtású autónál egyáltalán nem sok. Különösen nem, ha figyelembe vesszük, hogy a bőrkárpit miatt állandóan be van kapcsolva a klíma. A jó városi fogyasztásért kell a turbólyukkal fizetni, de megtanulható a kezelése. Autópályán 130-as átlag mellett beveszi a 8,9-t is. olyan 110-120 között járva az átlag 8,5.
Nemrég Kőszegen járva esős időben, a füves árokparton képtelen volt felmászni az útra, de ez nem a hajtáslánc számlájára írható, hanem az aszfaltra való gyári, eredeti gumiéra. Ha rendes terepgumim lett volna, bizonyára kimászik. Ha sikerült a képet feltöltenem, akkor azon a kerék látszik és az, hogy meddig voltam a sárban...
A váltó még mindig lassú, kapkodásra kattogással felel, üti az ember tenyerét, de jó ritmusnál könnyen jár, pontos, szinte nem lehet melléváltani.
Ezzel együtt tartom a véleményem, jó választás volt, nem bántam meg még mindig. Figyelem benzinesek! A kipufogóm még mindig fémtiszta belülről....
2012.02.28. 80.000km és 4 év.
Tavalyelőtt jártunk Erdélyben. Egy kőfelverődésnek köszönhetően vontattam egy toledót 52km-en és a Békás-szoroson keresztül. Volt közben pár gázló is, ott készült az új kép. Mintha nem is lett volna mögötte még 1 tonna...
A gyári gumik cserére érettek, szerencsémre olcsón vettem másik suzukistól nullkm-rel ismét Dueler 687 M+S gumikat.
A jobb első féltengely mintha kattogna, nyáron kicserélem, mert nagyon ráér, ha az a baja. Csak keményen vett kanyarban ad hangot és érezhető a kormányon. A hátsó fékdobokat (igen, ezért volt akciós és extra felszereltségű, azóta elöl-hátul tárcsafékes a Vitara) most fogom leszabályoztatni, a tárcsák rendben vannak betétestől. Ezen felül nincs semmi baja az autónak. Az ülések nem úgy néznek ki, mint amiben 80 ezret ültek volna. Nincs lepukkanva a műszerfal és a kárpit se. A fényezése se mattult ki, pedig isten szabad ege alatt áll, mióta megvan.
Voltunk chiptuningon. Tényleg átrajzoltuk a 3D-s görbéket, nem cheaptuning volt. A cél az alacsonyabb fogyasztás és a turbólyuk eltüntetése. A fogyasztás nagy átlagban 7.6l/100km, 130-as tempóban "hajszolva" decemberben 84 literrel ért haza 1000km-ről. De nem látok szoros összefüggést a tuning és a javuló fogyasztás között. A turbólyuk viszont elmúlt, ez tény, hamarabb magához tér. A művelet ára ehhez képest erősen eltúlzott volt, nem is ajánlom a műhelyt.
A katalizátor és a partikelfilter teszi a dolgát, a kémény még mindig fémtiszta belül. Benzinesek, figyeltek? :-)
Továbbra is jó vételnek tartom, nem bántam meg.
PS.: kicsit megcsaltam, de csak az érdekében. Mivel 2,5km-re járok dolgozni, sajnáltam tönkretenni a télen, vettem egy Corsa B-t, de csak átmeneti jelleggel, tavasztól az asszonyra hagyom. :-)
vita esetére: http://totalcar.hu/magazin/technika/bemelegites/
2015.06 127.000km Sajnos tönkremennek a szervizek és az autóalkatrész kereskedők, mert még mindig szinte semmi baj. Az a féltengelygyanú inkább kéttőmegű (nem kettős!) lendkerék lesz. Finom indulásokkal menni fog még nálam pár évet. Mostanra érzem, hogy nem olyan pontos, fickós az úton, érik a szilent- és a lengéscsillapító csere. Talán őszre be tudom ezt is szorítani. KApott vonóhorgot is időközben, húz egy tandemtengelyes utánfutót időnként. Ez egyedül a fogyasztáson látszik, meg persze rakottan a gyorsuláson.
Hibalista
- A szokásos olaj, szűrő, vezérlés cserén felül: - 80.000km Első féktárcsa+betétek - 120.000km Koromszűrő nyomáskülönbség-mérője rossz értéket mér tömítetlenség miatt - -
Ide hordtam szervizbe
Solymár, márkakereskedés 15.000-es kötelezőnél 42ezret fizettem, ebben a 3 szűrő és az olaj van benne. átnézték emellett az alját is, szivárgási nyomokat keresve, illetve egyes csavarok lazaságát ellenőrizve.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 127000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Partner 2.0HDi | Következő autója? | még nem tudom, nem tervezek váltást |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
