Egy markáns "NAGYVAS":)
Szöveges ítélet
Az Auto-Fort szerelője Gaál Gábor hibátlan korrekt szerelő.
Mindenben nagyon segítőkész volt. Csak ajánlani tudom a szerelőt.
Bármikor felhívtam mindig segítőkész volt.
Mindig igyekezett olcsóbb de JÓ megoldást találni a problémámra.
Tényleg életem eddigi legpozitívabb szakszervizes szerelője volt!!!
Igaz amikor a gyári visszahívás volt, egy hétig nem volt autóm.
Karácsony volt(2010ben)és a problémát okozó alkatrész nem volt Magyarországon,csak Németországi központban. 2000ft-os alkatrészről beszélünk.Nem is értettem,ha gyár visszahívja az autókat hissz fel fedeztek egy hibát. Akkor miért nincs a a magyar raktárakban belőle. A csere autó hiányát is nehezen viseltem el.
Sok érdekeségek közül az egyiket megemlítem amit a szervízben tapasztaltam:
Nagyon kevés szerelőt visznek ki Japánba továbbképzésre.Ennek a negatív következményét megéltem mikor a részecskeszűrő eldugult.
A próbléma jelensége:az autó nem tudta magát,vagyis a részecskeszűrőt regenerálni....ezt leírtam fent.
Végül is konkrétan egy Japán szakember(Renault motor van benne)mondta meg,mi is a probléma:)
Hibalista
- 2009-ben visszahívás egy turbó cső miatt! - mindenhol olaj csere benne,véltó,diffik,fék,55000ft(47000km) - 2010-ben visszahívás egy műanyag persely miatt a váltóban! - 2011-ben a részecskeszűrő eltőmítödött,oka,akkumulátor elfáradt,csere(20000ft)+a részecskeszűrő előtti és utáni jeladó cseréje(90000Ft,teljes ára 200000ft,+részecskeszűrő kisavazása centrifugálása(30000ft)ezeknek az előzménye volt,hogy nem megfelelő motorolaj lett bele rakva,és az beleégett.a szervíz kód olvasása kb 7szer,darabja 5000ft.(93000Km)3hónap után megoldva a dolog.Minden az elfáradt akkumulátorral indult,de a legfőbb ok,a rossz olaj volt. - 2012ben 95000km-nél szíjjak,görgök,vízpumpa cseréje+első fékbetét csere,már nem szakszervizben,kb 80000ft, - 2013ban jobb hátsó kerékcsapágy cseréje,bontottra 30000ft(110000km) - 2014ben Hanyagságomból eredően az elfolyt az első elosztóból az olaj,teljesen összeégett az egész.+ a váltóban is okozott gondokat+hammár le van bontva cseréljük ki a kuplungtárcsát,teljes javítási összeg 330000ft,ekkor(177000km) - közben minden 15000kmenként olajcsere,légszűrő,olajszűrő cseréje,alkalmanként 20-25ezer ft-ért! - 2015 novemberében izzitógyertya csere,az első csere,18000ft(181000km) - Most 2015 december 27ét írunk,a Vitara gurul megy:) - Januári,februári,márciusi tervezett javítások: - 183000Km első szíllentek cseréje,anyag ár+javítás a futóműbeállítással 35000ft - -DPF nyomáskülönbség érzékelő csöveinek ellenőrzése - - turbócső ellenőrzés illetve turbó geometria/állító rudazat szabad mozgása - -EGR(kipufogógáz visszavezető szelep) csere és annak járatának tisztítása - ezeknek a hibáknak a teljes költségét még nem tudom,de 70-80ezer ft-ra saccolom! - Átlag városi fogyasztás: 8,5liter/100km - Átlag autopálya fogyasztása: 7,5liter/100km - Egy biztos SOHA nem veszek dízelt!! - A problémák 80% a dízel motor miatt volt! - - Üdv Mindenkinek! - - 7 éve irtam egy helyzet képet az autómról ! - - Most 2019,májusában egy kis folytatás! - - 2018 nyarán az önindító kezdte megadni magát. Nem foglalkoztam vele. Jelenség: nem tolta be a fogaskereket,így csak a levegőbe,pörgette. Decemberre meg lett a böjtje. Csinált egy zárlatot amikor indítani akartam...se kép se hang. 2019 Januárban kapott egy garanciális,de felújított önindítót+új akkumulátort. - 2019 februárban pedig jött egy nagy szerviz: - Kuplung szett: 73000ft - Hidraulikus kinyomó:39500ft - Váltoolaj:12000ft(1x átmosva a váltó) - Torony csapagy+szilentek:29000ft - Stabilizátor palca: 9400ft 2db - Turbó felújítás:95000ft(1év garanciával) - Olaj csere+olaj szűrő:14100ft - Fék olaj csere:2000ft - Munkadíj:82000ft - - Sajnos nincs vége még: - 2109,május elején az autó minden előjel nélkül a Budapesti belvárosban megállt. Önindító pörgette,üzemanyag volt benne,de nem indult el. Jött a trailer(12000ft) irány a szerelő. Itt meg nem tudtam mi vár rám. Másnap jött a hír az autó mint egy megsértődött kamaszlány nem kommunikál semmilyen hibakód olvasó programmal,eszközzel! - Az igazi szerelő nem adja fel!! - Szoftvere összeomlott az autónak.A szoftverét egy laptopos “hekker” ujra húzta! Az autó jön megy teszi a dolgát! Egy napig! - Ujra megáll és nem indul. És ráadásul folyamatosan kívágja a fő biztosítékot! Elektromos bajra gondoltunk rögtön!(trailer 12000ft) - Lefojtó szelep tönkre ment. Ha már csere akkor végre az EGR-t is cserélhetjuk. Nem vettem ujjat bele. Bontottat 40-40000ft-ért darabját! Plussz tömítés csere.A villamossági szerelő kért 40000ft-ot. - - Itt szeretném megjegyezni,hogy NINCS szerelő aki hozzá mer nyúlni! Még hivatalos Suzuki szervizt is hívtam! Elküldtek...... - - Gondoltam mostmár jön a felhőtlen autózás.....sajnos nem... - Egy hétvégét töltöttem el teljes nyugalomban. - Hétfő reggel,indítás után nagyon magas alapjárat (1500as fordulat)! - Lealitom és ujra inditom,ekkor HATALMAS durranás és a motortér bal feléből elektromos füst ömlik kifelé... motor leállít,motorháztető fel... eg az autó,mit ėg vörösen izzik a fő biztosíték tábla alatt. - HÁLA ISTENNEK a tűz nem ment tovább. - Irány a villamossági szerelő.(újabb trailerezés 12000ft) - - Hiba oka: TÍPUS HIBA, vagyis a Suzuki spórolni akart a kábel korbácsok szigetelésén. Emiatt világ szerte RENGETEG Suzuki Grand Vitara égett porrá 2-3 évesen. Az enyém 11 éves! A bontos akivel mivel törzs vevő lettem erről sokat mesélt. Ő is rengeteg kiégett Grand Vitarát vett és bontott szét! - Szóval a tűz elégette a motor kábel egy részét. Ezt cserélni kellett. Ha már ki volt szedve, akkor a gyár helyett körbe lett mindenhol szigetelve rendesen.(70.000ftért) De a motor vezérlő elektronika is megadta magát. Kód alapján itthon az új(Made In Hungary) 180.000ft,ugyanez kintről rendelve postával 110.000ft(az is Made In Hungary)! - Tehát ujra egy bontott darabot vettem (50000ft)amit klónozni kellett 25000ftert! Az ujjat is kell klónozni szakszervizben legalább 100.000ft!! - - Az egész szoftver összeomlás is a kábel korbács ROSSZ és hanyag szigetelése miatt volt! Ennek következménye pedig az összes többi hiba. - Első körben a SUZUKI ZRT-vel telefonon egyeztettem. Ahol közölték velem,hogy tudnak a hibáról! Írjam le a pontos eseményt! Jelenleg ott tartunk,hogy peren kívül kértem az anyagi károk kifizetését! - - A további fejleményekről később! - - Írásommal nem a SUZUKI márka lejáratása volt a cél. Hanem akiknek van ilyen típusú vagy mostanában áll szándékában vásárolni ilyet az legyen nagyon körültekintő! - - Köszönettel Dr Dee
Ide hordtam szervizbe
Eger Papp autóház
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Auto-Fort Kft.Suzuki Pest.Dózsa György út.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 183000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Mercedes Benz W124 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
