Csak teszi a dolgát, semmi több
Szöveges ítélet
Hol is kezdejem? Mindíg 4WD-s autóim voltak.
4 éves 1.5-s 4WD-s IGNISem 86000 km-rel a háta mögött. megérett a cserére. Nem volt vele semmi gondom, pörgetve fürge volt kevesett fogyasztott, ám a belső méreteit kinőttem. Négykerék hajtása kitűnően állta a sarat szó szerint... Bár nem off road-ztam vele de néha muszáj volt oda is bemennem ahol a legtöbb személygépkocsi vezetője csak gyalog vágott volna neki. A 4 év alatt összesen egyszer akadtam akadtam el. Valahogy a fapadosságát és az alacsony fordulaton gyenge motorját is sikerült megszoknom. De hát nagyobb és kényelmesebb kellett. Kb 2-3 hónapot töltöttem esténként az internet előtt , olvastam a fórumokat, a reklámanyagokat. Jártam a szalonokat. Igen sarkallatos pontja volt döntésemnek az ár és a felszereltség, terepjáróképesség , csomagtartó méret stb.
Minden szóba jöhető márkát személyesen megnéztem a kategóriában: X-trail, Kyron, C-RV, Outlander, Captiva, RAV-4, Sportage. Mindegyiknek meg voltak jó és rossz tulajdonságai is. A modern SUV-ok már új fejlesztésű 6 sebességes Dízelt kaptak, (persze drágábban) ám itt van egy kis csalafintaság, ha valaki nem sajnálja az időt és kivesézi a prospektusokat bizony észreveszi, hogy a 6 sebességes gépek végáttétele szinte ugyanaz mint a Vitaráé 5-ben. Magyarul a 3-4-5-ös áttétel rövidült.
Némelyikük kapcsolható 2WD-4WD. Az igaz, hogy ez egy ekkora autónál akár 1 liter dízel megtakarítás, de a a 2WD-s állapotban egy ilyen magas autónál stabilitásveszteség ennél jóval több. És melyiknek van terepáttétele? Nos rögtön leszűkült a kör......
2 hónapja hajtom a Vitarát amit fullos tesztautóként 2007 októberében jelentős kedvezménnyel sikerült megszereznem. Azóta beleraktam 3000 km-t és azt kell mondjam hamar megszerettem. Bár az Ignis fürgeségét el kell felejteni, azért jól eltalált gázadagolással lendületesen is lehet vele autózni. Átlagosan 9 litert eszik, de hozzáteszem, hogy a tank felét a Budapesti dugókban töltöm. Nagyon kényelmes Elöl is, hátul is. A csomagtartó...(400 l), de jól pakolható. Na igen, ez lehetne nagyobb is, a kategóriatársak már 600 l körül járnak, viszont a pótkerékért vagy ki kell mindent pakolni, vagy a nem éppen tiszta alváznál kell matatni. Sőt a Vitarában a csomagtartó legmélyebb pontja is kényelmesen elérhető anélkül, hogy a kabátom összekoszolnám behajolás közben a lökhárítóval. A hátsó, oldalra nyíló ajtó hátránya akkor mutatkozik meg mikor a parkolóban túl közel áll a mögötte lévő jármű. nem lehet úgy kinyitni hogy a teleszkóp ne lökje neki az ajtót a másik jármű motorház tetejének. További hátránya, ha balra dőlve áll az autó, mondjuk két kerékkel a járdán akkor bizony a teleszkóp nem tartja meg. (hülye megoldás) Ennek ellenére a felfelé nyíló csomagtér ajtót még rosszabbnak tartom (kivétel esőben).
A motor vibráció valóban érződik a volánon. Kifejezetten szokatlan. Ráadásul 130 km/ó felett hangos és már nem is takarékos. Az összeszerelés OK. A sebességváltó a 3. fokozatban egy kicsit akadozik, gondolom idővel elmúlik.
Az állandó 4WD kiválóan teszi a dolgát. Kanyarban nagyon stabil. A terepváltó (felező), na ezt még csak a kíváncságom enyhítésére kellett kipróbálnom az eső áztatta traktor járta dűlő út anyagjában. A Vitara bement és kijött, ahogy kell, bár néha 45 fokban elfordulva csúszkált jobbra-balra, annak okán, hogy az agyag már az első egy-két méteren teletömte a z abroncs recéit.
Talán az alvázmagasság még lehetne fentebb, de szerintem a hajtáslánc meggyőző. Felezőben a két tengely 100%-ban összezár, az ESP kikapcsol és az ABS segítségével bekapcsolódik a kipörgésgátló. Hasonlít a tengelyenkénti difi-zár működéséhez. (persze jóval kisebb hatásfokkal). Engem mindenesetre meggyőzött.
Összességében nagyon jó autó.
Sajnos a minap volt alkalmam meggyőződni arról, hogy a karosszéria is erős. Kb 40-el mentem, mikor egy renault megane kb. 15 m-re előttem balról keresztben áthajtott (volna). Hiába satu fék, nem sikerült megállni. Az oldalába bele csúsztam. A renault oldalt repült kb. 3 m-t és még egy kresz táblát is kidöntött a járdaszigeten. A vitara bal eleje megtört, de ahhoz képest egész jól viselte. Én már nem annyira. De hát ez már egy másik történet..
Innen kezdve érzelmi szálakkal is kötődöm hozzá. mindenképp jó vételnek tartom, főleg az ára miatt, hiszen ezzel fullos felszereltséggel is kb. 1-1,5 M-val olcsóbb fajtársainál.
És nem utolsó sorban jól néz ki. (Föleg , ha nem törik össze)
Egyébként ilyenkor kell szembesülni, hogy a márkaszervizek alkatrészellátása a hazai raktárakból egyenlő a nullával.. Akinek törés miatt cserélni kell valamit, annak bizony ki kell várni míg ideér a cucc japánból.
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 4500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | IGNIS | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
