A Szomjas
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem?
Fasírtra törtem a harmadik swiftem, és felnőttem, 38.szülinapom után megleptem magam ezzel a "terepjáróval". Alacsony ára miatt a 3ajtós 1.6os benzinest választottam. Felszereltsége nagyon jó volt, légzsákok 6db, automata klíma, kormányról irányítható rádió, amiket igazán kihasználtam. Vezetési stílusom megváltozott, és megfontolt haladás mellett (autópályán 100 km/ó főúton 85km/ó sebességgel a világból is képes kimenni. Ezen a sebességen túl igen falánk jószággá válik, tud menni ha akarja az ember akár 160 km/ó val is tartósan, de ez drága mulatság. Az első terepes próbálkozásomnak mentés lett a vége, mert hasig süllyedt a mocsárba és elkaparta magát. A terepen nagyon kevés az eredeti kiépítésben a lehetőség, nincs difizár és felező sem. Hogy mégis valamennyire terepjáró legyen a főáttétele 4.6, ami viszonylag jó nyomatékot ad 1 esben (4.6 az áttétel) Ennek eredménye az hogy 100 km/ó sebességnél a motor 5.ben bizony 3300 körül forog és igen szomjas jószág. Hogy ezen segítsek, a nagy vitarából átépített osztóművet raktam bele utólag és az eredmény minden várakozásomat felülmúlta. Terepen 1esben felezővel egyszerűen megállíthatatlanná vált. Emelkedő, sárpocsolya nem volt ellenfél.
Az autómmal az átépítés óta bejártam Iránt (egészen Busherig, 13600 km minden szerviz nélkül, csak légszűrő tisztítás porviharok után), 2szer voltam Oroszországban BP - Moszkva - Szt.Pétervár - BP háromszöget , valamint téli kemény hidegben Norvégiában egészen Nordkapp nál. A fűtése és a hűtése kurvajó.
Nagyon szeretem az autómat, és ha lemond az ember a száguldozásról akkor ebben az autóban nagyon hűséges társat talál.
Soha semmi gondom, műszaki problémám nem volt, néha összekarcoltak az ágak, és alul a műanyag kartervédőt saválló 2mm vastag lemezre cseréltem, hogy semmi se tegyen kárt benne.
Nagyon jó a városban mert hihetetlenül kevés helyen megfordul és mindenhova befér parkoláskor. Télen fagyos havas úton a difizár segítségével nem volt semmi gondom, hólánc nélkül ment fel a meredek lejtőkön minden gond nélkül.
A szervókormány nagyon élvezetessé teszi a vezetést, az úttartása és stabilitása kiváló.
Ha valaki meg tudja szokni a megengedett sebességhatáron belüli vezetést, akkor ezzel az autóval a világból is képes kimenni, mert nagyon üzembiztos, csak megy mint a gép.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Tafák
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | swift | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
