A globalizáció bosszúja (Meg a Renaulté.)
Szöveges ítélet
A Grandvitara egy jó bizonyíték arra, hogy mennyire el lehet szúrni egy papíron szuper autót.
Itt minden adott: Modern design, valóban fejlett összkerékhajtás, common rail dízelmotor, Suzukis megbízhatóság, jó ár, de…
Valaki az íróasztal mögött elkezdhetett ész nélkül spórolva autót összelegózni. Legalábbis nincs jobb magyarázatom arra, hogy miért kellett a Megane Renault berkeiben is kulturálatlannak tartott 1.9-es dízel motorját beleapplikálni ebbe az autóba? Papíron sem sok a 129 lóerő és a 300 nm egy ekkora terepjáróhoz, de a valóság sokkal kiábrándítóbb. Az elején óriás turbólyuk, és amikor végre elindul már rettenetes hangok és vibrációk kísérik a küszködést. Mindenkinek figyelmébe ajánlom a Totalcar tesztjét, minden szó igaz, bár én sem akartam elhinni eleinte, hogy az egész motor és hangszigetelés 10 évvel ezelőtti színvonalú. Ha ez nem lenne elég autópálya tempónál (már 120 felett)a váltó környékéről borzasztóan felerősödik a zaj és hosszú távon meglehetősen fárasztóvá válik.
Előnyősnek is nevezhetnénk, a stabil futóművet bár sokan megoldják ezt beton kemény rugózás nélkül is.
Sokan írják, hogy a az árához képest szuper. Szerintem viszont egy több mint 7 milliós autónál méltatlan a Swiftes megoldások tömkelege, az olcsóság tapinthatósága. Itt sok első pillanatban fel sem tűnő, ám a mindennapokban idegesítővé váló dolgokra gondolok: Kizuhanó világítás nélküli kesztyűtartó, gyér világítású utastér, primitív rádió, kopogós műanyagok, szűk hátsó ajtó stb.
Ami nálam az i-re a pontot feltette az a minősége (vagyis inkább annak hiánya): Hogy hemzseghet konstrukciós hibáktól egy japán autó? Már az elején lelőtte a turbócsövet, majd egyszerűen a rázkódástól elrepedt a kartell lemez és egyre nagyobb tócsa lett az akkor 1,5 éves autó alatt. A récsecskeszűrő folyton eltömődik, sokszor csak a szerviz tudta megoldani. Olyan apróságokról már nem is beszélek, hogy az ülésállítástól folyton kigyullad a légzsák meghibásodását jelző lámpa.
Hogy valami pozitív is maradjon a végére: Az autó összkerékhajtási rendszere messze a konkurencia felett áll. Mind a valóban állandó összkerékhajtás, mind a felező és difizár jó szolgálatot teszt ha az ember terepre is viszi. Máskérdés, hogy ettől még nem kellene hangosnak lennie a hajtásnak és annak, aki munkautónak akarja használni pláne nem fog tetszeni a sérülékeny alja és divatterepjárósan fényezett külső. Egyszóval ez az autó valóban fából vaskarika.
Hibalista
- Turbócső
- Kerékcsapágyak (Balesetveszélyesen lötyögtek 2 év után)
- Olajteknő elrepedt
- Valami gumicső a motorban,amitől világított a motordiagnosztika
- Részecskeszűrő többször is (1x csak a csere segített)
- Légzsák visszajelző lámpa
- Kalaptartó tartói
-
Ide hordtam szervizbe
Szikó-Petrol
Gyakorlatilag megszűnt a garanciális szervíz.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Hirt Kaposvár
Gyorsan megoldották a problémákat.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 79000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Primera | Következő autója? | Forester forever! |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.3/10) |
