2. éves jelentés. 170 fős csoport tapasztalattal!
Szöveges ítélet
2. évi jelentés 170 fős csoport tapasztalattal! :-)
170 fős csoportunk tapasztalatit is mesélem! Szóval a Celerio, az egyik legkockázat kerülőbb valóban kis fogyasztású,3 hengeres praktikus kis vas a piacon,ami már nagyon ritka.
Tisztánlátásért. Tapasztalatokból írok,a csoportéból,sajátból,és kb 1 tucat szerelő haveréból+ más csoportok,és fórumok követéséből. Jómagam több évet lehúztam a Merci gyárban, dolgoztam Rastatti gyárban is. Nem vagyok kereskedő, de vagy 30 vasa volt a családnak már itt az udvarban. Újtól, a 20 évesig,Trabi,Kispóktól, Kia, Hyundai, Toyota, Franciák, foswágen, Fiat, Suzuki, aprótól, az egyterűig.Szóval tudom mit írok. Fele diesel volt,és hát pont belefáradtam a sok lutri vasba,és szerelgetésbe.
Semmi különös....Minden oké.
Megszerettük,pedig csak gyorsba kellet valami,buszbérlet helyett, munkába járósnak ami nem lerobbanós..
22 e km vettem, szerencsésen havertól kb 1 éves múlt akkor, azóta van benne 46 e km, szóval megy minden nap.Jellemzően falusi rövid távok ezért nem nagyok a számok,de heti 7 nap bizonyít a kis mindenes.. Nagyon megszerettük, asszony el se adná. Kellemes a vezetési pozíció, nagyon jók a fékek,és a fogyasztást akár 4 literre le lehet tolni.Anyagok kemények,és puritánok,de ebben az árban ez van mindenhol.
170 fős Celerio csoportunk tapasztalatit is mesélem! Szóval a Celerio,is az egyik legkockázat kerülőbb valóban kis fogyasztású,3 hengeres praktikus kis vas a piacon,ami már nagyon ritka. 2014-2019 között volt idehaza kapható hivatalosan, sajnos már nincs. Érdekes módon tőlünk nyugatabbra még egyes országokban kapni, tehát onnan hoznak be utánpótlást,de sajnos egyre ritkább.
Suzuki egyéni döntése, sajnos hogy már nem forgalmazza idehaza, se a Celeriot, se a Balenot. Baleno mondjuk 2015-2020 volt kapható,de már az egész EU-ban sincs.
Üzletpolitika sajna, hogy kevés fogyott mindkettőből,és az EU piac szabvány szigorodások miatt,itt inkább az Ignist, és Swiftet kellett tolni lágyhibrid formában.
Celereio EU-s szerencséje, hogy kapni nyugatabbra, az az ottani egyedi, adózási,és biztosítási kedvezményes besorolása , egyes országokban. Ezért ott jobban is fogy,és jó drágán is tudják adni. Ott ugye jobban is keresnek,szinglik,idősek,és fiatalok kedvence.
Na meg ez a szegmens,méret kategória nagyon kezd szűkülni választékban.
Autó! Wagon R+, Alto, Splash utódjaként került egyeneságilag idehaza piacra.
Ezt úgy nézd hogy kb Splashnál nagyobb, Wagon R belsőt kapsz,de Altó súlyban!!!
Szóval,nincs diesel, egyféle sima szívó benzin,3 henger,és ez,még nem hybrid, ergo, örök élet! Már most úgy el szálltak az árak,autó,benzin, euro, hogy a jó, hazai,tiszta előéletű,és nem rommá tört kocsik ,kb a vásárláskori új árukat érik majd mindenkoronn, főleg ha Suzuki, vagy Toyota. Na,nem minden gyár minden modellje. Ugye vannak a közvetlen befecskendezősök,és mondjuk még turbósok is,és részecskeszűrősök, kettőstömegűsök, stb,stb, hybridek. Akkubaj,és a hyibridség, elég jól beválik,attól nem kell félni,és a fissített Suzukik is már mind megkapták,és kiterjesztett gyári garival,jól bírják.
Celerio, mint belépő kategória,itt még ritkák a drága műszaki megoldások, talán a Fiat Panda kapott idén lágy hybrid kiegészítést az ezer 3 henger mellé.Daciánál van jelenleg LPG lehetőség vagy turbósított ezer 3 henger szintén.
Na,de vissza a mummushoz, ami ugyan nem jellemzi a kategóriát, de pont ezért is keresett, mert senki nem akar drága bajokkal szembesülni. Az egyik a közvetlen befecskendezés, ami dieselekből, a benzinesekbe is átemeltek,és hát,konstrukciós baj,nem gyári,de ezek mind kb, koxolnak,ami egyenetlen járást,és olajfogyasztást eredményez hamar. NA EZ ITT NINCS,és a sok ás többi vacakság se feleslegesen. Itt jön az hogy az utolsó Mohikánok egyike, ami még viszonylag gondatlan. Főleg hogy a konkurensek nagy része is 3 henger.De a Suzuki 3 hengeresei is,mint kölcsönzős,és futárkocsik, évtizedek óta bizonyítanak megbízhatóságukkal, fogyasztásukkal.
Szóval a Celerio is, az egyik legkockázat kerülőbb valóban kis fogyasztású, praktikus kis vas a piacon,ami már nagyon ritka,és újként nem is kapni sajnos.
Celerio 69 ló, De csak 800 kg! Splashnél több mint 150 kg-al könnyebb!!!! Ugye ez miatt eszik keveset, konkurensek között nemigen akad ennyire,könnyű,kicsi,jól mozogó autó.Nagyon jó a váltó fokozat kiosztása is, lehetett kapni automataként is.
Csoporttagok, és én is bejártuk az egész országot vele hibátlanul,pályát is, hegyeket is, 5-6 körüli fogyasztással fürgén-1-2 fővel, de, akár 4 utassal is lehet haladni! Nincsenek nagy típusbajok,ami akadt azt javítjották gariban, vagy olcsón szerelhető. Persze Suzukis apróságok akadnak néha, de nagy része egyedi, vagy felszanálótól is függ. Motortartó bak nagyon puha a 3 henger járását tompítandó, ezek okán érezni is egy kis motor remegést, billegést. Néha minimális futómű zaj akad rossz úton, de az a szintén gyárilag gyengécske toronycsapágy,és szilentje okozza általában. Ezek se hibásak,és bajt nem okoz csak a zörej zavaró lehet rossz úton. Műszerfali zörgésre hatásos, egy kb centis gumicsík az ablak,és a műszerfal közé,és csend van. Műanyagok kemények,mondjuk úgy minden könnyen tisztítható :-) .Ismereteink eddig 7 évre és kb 250 e km ismert előéletű kocsikat hoznak.
2db vezetés oktató autót is ismerek Cegléd környékéről, nagyon elégedettek a kocsival,és sok kezdő tanult meg rajtuk vezetni. Komplett kuplung csere ritka. Kuplung bowdenes, ott azt cserélik,szálkásodhat, nyúlhat. Aki késve veszi észre a szériahibát,lehet neki kinyomócsapágyassága esetleg. Váltó tolatás nem szinkronos,illik megvárni,míg visszaesik a motorfordulat, vagy tol előtte 1-est vagy 3-ast, és utána a rüki.. De az sok más kocsinál is így van.
2014-től 998 ccm k10b motor ami ugye a jól bevált itt gyártott régebbi Splesh volt de azóta is reszelgetett csiszolgatott,ez a motor turbóval még az SX4-S Crossban is volt! 111 lóval,és tartós a blokk, csak a hengerfeje volt más a turbó miatt. Alap ezres nem hybrid, de nem eszik sokat, szívócső befecskendezős, elég ha tudod, jó,és gondatlan, nem közvetlen, nem koxolós.
Frissítéssel jött új motor is k10c, de azt hivatalosan csak szinte nyugatabbra vitték,kifinomultabb,talán még kevesebbet eszik,és szabványa jobb.
Láncos gondozásmentes minden motor. Motorolaj gyárilag 3,0 L 0w20!!!! Ecstar, vagy Eneos ajánlott!! Én tesztelem a 0w16 gyári olajat, tökéletesen üzemel a szalonban is jóvá hagyták,hogy mehet bele, ott is volt, van szervizelve évente. Váltóolaj 90w egyfokozatú Ecstar, vagy 75w90 Eneos, de azt még nem cseréltek, állítólag kb 2L kell bele, de elméletileg örök élet, csak szintet kell ellenőrizni, pár évente.
Na és igen,ebben a méretben kb 800-1200 ccm 2-3 hengeresek a konkurensek, 60-70 lóval. Igen jól olvasod! 875 ccm 2!!! hengerrel volt 2020-ig a Fia Panda ,és 500 léghűtéssel, turbóval, ha akarsz kispók élményt 4 milláért! 2021-re talán lett 3henger 998 ccm,de a Dacia, a Toyota,a Kia,és Hyundai is itt indít 60-70 lóval. 1.2 benzin 3 henger Micu Space Star kilóg a 71 lovával a konkurensek közül.
De kb korban extrában erőben azonosak az árak is. Fogyasztással, fenntartással nyerhet a Suzuki,és az ismert, agyonüthetetlen motorjaival!
Celerio is 5 üléses, osztottan dönthető ülésekkel. Van más konkurens aki csak 4 üléses.Tettem be fotót, meglepően tágas hátul is. 3 db gyerek ülés magasító el fért, egymás mellett 3 bekötött gyerekkel,leteszteltem!
Szög egyszerű tartós vas sok extrával,jó ár tartással. Mindenhol van szerviz, olcsó az alkatrész, mindenki ért hozzá, és keveset eszik, nulla kockázat kb.
Mit is mondjak, ezek a szívó benzin örök vasak, ha jól vannak tartva, bennük van az OT reménye. Ismertem ezer benzin 3 henger régi Swiftet 550 e km!!! Kölcsönzőből vette a haver,mert már ott se vitte ki senki,de még munkás kocsinak jó volt évekig!
Szívó benzin Suzukit vegyetek az örök élet, a turbós, közvetlen befecskendezősökben nem nagy Old Timer remény van, vagy ha igen drágán jutnak el OT-ig..
Ignis is van a családban OT-ra vettem,de szerintem az anyagi szitu miatt, a Celerio is jön vele...
Ja, ha lehet hazait, lekérdezhetőt, és ne agyontöröttet vegyetek.
Ignis, Swift, Jimny eredeti Japán gyártás 2016-óta újra! Balenó volt itt forgalomban ezekkel a műszaki tartalmakkal, de sajna az nincs az Indiai gyártásból jött, kicsit tágasabb a Swiftnél, Ignisnél, de a forma más. Celerio, az Tajlandi 2014-2019 között volt itt is, de még nyugaton kapni, onnan jön a behozott utánpótlás. Baleno már nincs az EU-ba, csak 2015-2020 között volt.
facen keressétek" Celerio szerelési tippek,trükkök", és "Suzuki Ignis 2017- Hungary"
Pacsi,,, jövőre jövök...
Hibalista
- :-) semmi...
Ide hordtam szervizbe
Szolnok, Ring.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 22000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | yaris | Következő autója? | anya nem engedi eladni, annyira jó.. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |
