Szürke eminenciás
Szöveges ítélet
Volt egy 5 éves Honda Jazz-em volt és egy 11 éves Skoda Fabia kombim amelyeket tavaly adtam el. A Jazzt az építkezésem miatt kellett eladnom, A skoda Fabia vétke, több olajat evett mint benzint, majdnem hogy T2-vel ment olyan sűrűn kellett olajat utána töltenem.
A két autó helyett vennem kellett valamit amely a tapasztalatok szerint megbízható, kis fogyasztású és reményeim szerint sokáig megmarad majd. Szempont volt az is, hogy néha-néha a család is be tudjon férni, valamint legyen még rajta gyári garancia.
Skodát többé nem akartam venni a tapasztalatom miatt. A Honda Jazz "kissé" túl van értékelve a valósághoz képest.
A Suzuki Baleno mellett döntöttem.
Találtam egyet Mosonmagyaróváron amely megtetszett. Felszereltség terén nem volt túl sok igény. Egy GL bőven tudta azt amit szerettem volna.
Egy éves volt amikor megvásároltam és gyönyörű, karcolás mentes állapotban.
Elsőre kicsit szokatlan volt vezetni, de nagyon hamar megbarátkozik vele az ember.
Vásároltam rá teljes kerék szettet téli gumival. Amikor cseréltem, akkor vettem észre, hogy a hátsó kerék nyári gumijain a kopás nem megfelelően jelentkezik. A belső oldalon mindkettő jelentősen nagyobb kopást mutatott mint a külső oldalon.
A szakszervizben le ellenőrizték a kerék összetartást és mindenki megdöbbenve állt a végeredmény előtt.
Sajnos a hátsó hidat cserélni kell. A Suzuki dolgozói szerint nem találkoztak még ilyen esettel. Nem szokott velük gond lenni. Valószínűleg valami anyag hiba lehet.
Mindenesetre nagyon korrekt módon álltak a dologhoz és garanciában hamarosan cserélik.
A fűtőmotor szintén garanciális cserére érett, mert miután bemelegszik egyfolytában sípol. Mintha a dobhártyámban egy tűt forgatnának.
Ezt a kolléga szintén cserére felvette.
A problémák ellenére nagyon jó kis autónak tartom. Meg vagyok elégedve vele.
Számomra kényelmes és tágas.
Nagyon zavar az, amikor egy autóban olyan magasra és szélesre építik a kardán boxot, hogy vezetés közben a jobb láb nem tud pihenni, mert folyamatosan függőleges helyzetben van, nem lehet nekitámasztani a boxnak. Pl. Toyota...
Ebben az autóban ez a gond nem áll fenn.
A fogyasztása 4.7-re jön ki átlagban. Külső utakon és városban is vezetek.
Ha ennél kevesebbet fogyaszt akkor már majdnem termel. :-)
Hibalista
- Hátsó híd csere. - Fűtőmotor csere.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Varró.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 48000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Fabia és Honda Jazz | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
