Nusu a család fekete mindenese
Szöveges ítélet
NUSU (talán ki lehet találni miért :-) )
Külső :elölről nekem kifejezetten tetszik, a hátuljáról már megoszlanak a vélemények, de ez nálam nem volt meghatározó szempont.
A belső valóban egyszerű, de nagyszerű a swiftben voltak különálló részek a műszerfalban itt ott el is állt, itt minden egyben van a szélvédő alatt. Az ajtókban mindenhol van italtároló rekesz.
A rádió nekem külön élmény volt ugyanis csatlakoztatható pendrive és emellett a telefonnal (nokia lumia 735) is szinkronizálható, így cseveghetek kedvemre fogadhatok hívásokat a kormányról fel tudom venni, miközben a telefon a zsebemben van, csak legyen aktív a bluetooth.
A műszerek kék háttérvilágítással operálnak fényviszoktól függően változó intenzitással.
Az ülést hátratolva is marad mögöttem hely (183cm vagyok) talán kicsit rövid az ülőlap, de jól támasztja meg a derekam érzékenyebb részét. Nem utolsó sorban van használható méretű csomagtartó a swift 3-at ezért nem akartam sosem. Ja és az ajtó hihetetlen finoman pontosan és mindig csukódik elég négy centiről elengedni, a swift 2-nél erre külön rá kellett érezni, és úgysem sikerült mindig.
Ma már az újautókon van nappali menetfény ami automatán vált a fényszóró és a led között a fényviszonyoknak megfelelően autó módban., valamint az autó nyitásakor un. hazakisérő fényt ad felkapcsolja a lámpákat, 10-20 másodpercre hogy sötétben megtaláljuk :-)
Az indexet egy sávváltáskor nem kell kapcsolni elég huzni egyet és hármat négyet villan ez nagyon tetszik.
A megszokott km és fogyasztás adatok mellet van megtehető távolság (Range) is.
Ez egy GC Ac felszereltség tehát van klíma, anno a swiftben ez GLX-nek felelt meg.
15" acélfelnik éls Bridgestone Ecopia gumikkal jött gyárilag, ez a mértü kerék mintha kevésbé reagálná a kátyúkat. A fékek mostanra lettek sztem az igaziak, nyikorgás bármi hang nincs, csak működik.
A kilátásban a legzavaróbb nekem a belső tükör ez az eddig megszokott látótérből kitakar számomra. Ami furcsa volt és szokást és ezért odafigyelést igényel a kormány utánfutása igencsak aktív, pillanat alatt visszaáll egyenesbe, egy- egy kanyarodás közben meg kell fogni, vagy legalábbis fékezni.
A váltó nagyon kellemes precíz sima működést biztosít, jó használni. A kuplung sem az tipikus suzuki, van átmenet nem akarja megfullasztani a motort, nem kell indulásnál pörgetni.
Egyébként az autóval sztem nem érdemes száguldozni, megy ha kell de alacsonyab fordulatszámtól is dinamikusan húz, de 5000-nél sem történik csoda, olyan mintha az alattam gördülő technika arra ösztönözne, hogy takarékosan haladjak ami meg is éri, még 5l volt eddig a legnagyobb mért átlagfogyasztásom. 100km/h-nál fordul a motor 2500-at 130-140-nél a pillanatnyi fogyasztás mérő 6l mutat. Amit azért autózás közben nem árt elfelejteni, hogy 850kg az önsúlya és nem mondanám kisautónak, szóval az erős oldalszélre figyelni kell, leglábbis eddig et tapasztaltam jobb az óvatosság.
Nem erőgép a swift jobban ment, de annyira szépem működik, jó vezetni, ez ellensúlyozza a szolidabb menettulajdonságot Július végétől most van benne 5000km.
Probléma nem volt vele rendes gumiszőnyeget csak három hét után kaptam hozzá. A guminyomás érzékelő jelzett az elején, túl nagy volt a nyomás az abroncsokban.
Én azt mondom a Suzuki kínálatából pont egy ilyen méretű modell hiányzott, egy literrel kevesebbet fogyaszt, mint a swift és nagyobb a csomagtartója.
Ezzel a felszereltséggel a 3,3 millió sztem reális.
Hibalista
- Eddig semmi, minden ok.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Mészáros
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Suzuki Barta
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 26 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift II | Következő autója? | majd kiderül |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
