A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Baleno (1995-2002)

Baleno 1.3 GL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

japán pénznyelő, de az első szerelem...

Szöveges ítélet

Szóval adott volt a téma, közel 2 évvel ezelőtt: a jogosítványom lassan 3-4 éve porlad a tárcában, szülők autóit nagyritkán kapom meg (amúgy a francnak van kedve állandóan azokkal menni)+egyre többet járkálok ide-oda és még össze is spóroltam egy kisebb összeget, így menjünk autót venni.
Félig-meddig tudatos (de közel sem szakértő) vásárlóként az első alternatívákként a Swiftek jöttek be.
Namármost ebből ha nem néztem meg min. 100db-ot, akkor egyet sem (megjegyzem a max. ktg. határ: 300 ezer Ft volt), ezért a pénzért épkézláb autót nem találtam (itt jegyezném meg az autókereskedőknek, hogy a rozsdás, "hibamentes" drága széteső szarjaitokba az édesanyátokat ültessétek bele és ne mást!). Más autó ebben az árkategóriában nem igazán játszott (bár megvettem volna egy 3 ajtós Seat Ibizát, de mire fizettem volna, a tulaj visszalépett az eladástól).
Közben a netet böngészgetve bejött néhány Baleno is a képbe és azért egy Swiftől mégiscsak kategóriával "jobb" autóról beszélünk (szerintem ebben a Balenos tettestársakkal 95%-ban egyet tudunk érteni).
Szóval kinéztem az autót. 2013-ban lett behozva az országba, 2. tulajos autó, előtte Ausztriában szolgált (sajnos a szervízkönyvet nem teljesen töltögették, de néhány osztrák számla azért volt hozzá), a magyar tulaj saját bevallása szerint ezzel járt munkába (napi 10 km+2 havonta a családdal 500km), így még akár a 135ezres futásteljesítmény is hihető lehet, de itt nem ez a lényeg. Metálszürke szedán, 86 ló, korrekt állapotó kasztni, téli-nyári gumiszett (utóbbi alufelnivel) járt hozzá. Extraként 2 lufi, szervókormány, ködlámpa, elektromosan állítható tükrök, elektromos ablakok a pindurka extralista. Érdekesség, hogy ebben kagylóülések vannak+valami sportosabb spoilerek vannak rajta, mint az egyszerűbb balenókon, ez azért egy kis plusz érzetet ad, viszont 2 év távlatából a klíma hiánya felbecsülhetetlen. Az ára, hát fogjuk rá 290E Ft volt, megvettük.
Azért annyi kiderült már itt, hogy szinte rögtön olajcsere szükséges, a hátsó rugók elfáradtak és a küszöbön itt-ott van rozsda, hátsó hangszórók kuka, de ez összeségében szerintem vállalható lehetett volna.
Itt még megjegyezném, ha ezt valaki eddig nem véste volna az eszébe, ha használtautót vesz, minimum (az átírásokon, ügyintézésen kívül) 100-200E Ft legyen még a zsebbe és ha van rá mód vigyél szerelőt+amennyit lehet tessék tájékozódni az adott típusról (akár itt a TC-n)!
Menettulajdonságokról nem írnék, mert a többi balenós már ezt helyettem sokkal szebben összefoglalta.
Tehát én lettem a boldog tulajdonos, és ez némi kocsikázás erejéig (4-5E km) tényleg így is volt. Közben a középkonzol égőit kicserélgettem LED-re (műszerfalat még meg kéne csinálnom...), egyébként ki volt égve az összes, meg ugyebár az azonnali olaj, szűrö csere, illetve a Suzuminn-hez vittem teljes vezérlés, ékszíj, váltóolajcserére. Itt már mondták, hogy a bölcsőt+az ÖSSZES! első futóműalkatrészt cseréljük ki, potom 150 ezerért.
ÉS A LÉNYEG! kb. 1-2 ezer km után egyszercsak az autó úgy döntött, hogy kénye kedve szerint megy jobbra vagy balra, ezzel majdnem balesetet is okozva. Jött is a sokak által emlegetett bölcső probléma, értsd ezelatt (nem vagyok autószerelő, jobb szavakkal nem tudom elmondani), hogy a bölcső kb. 20 cm hosszan megrepedt (szintén hozzátenném, hogy otthon van szerelőaknánk, sem én, sem apám aki autószerelő végezettségű nem vettünk észre ilyen mértékű problémát a bölcsőn vásárlás után), mely a kormányösszekötő rúdra hatással volt (el is hajlott), így bármikor képes volt iránytváltani az autó. Ennek javítása összességében+a benzinbetöltő cső javítása (ami szintén rozsdásodik mint az állat és gyenge pont) jó 100E Ft-ba fájt...na ekkor már nem tartottam olyan jó vételnek az autót.
Viszont előnyére váljon hogy míg a márkaszervíz kicseréltette volna velem az összes első futóműalkatrészt, addig több szerelővel konzultálva, további 10E km megtétele után sincs erre szükség.
Ezen a nyáron, az autóhoz kapott 13"-os alufelnit lecseréltem 15-ösre (mégis ki a fene használ ilyen picit alufelniket?), ehhez mérten újabb, jobb gumikat is kapott, ezzel az autó kiállása is újabb szintekkel nőtt.
Közben a hátsó hangszórókat lecseréltem (piacon találtam egy hátsó pár potom egy ezresért az ide jó, illetve találtam egy Hertz első szettet 7000E Ft-ért, így az is beépítésre került), így a hangos menetszél már nem akkora probléma :) + Pioneer kihangosítós fejegység (gyári sonyt ezzel a lendülettel ütöttem szét kalapáccsal).
2 hónapja újabb olajcsere+hátsó bal kilincs csere, mivel a hidegben olyan vákuum keletkezett az ajtóban, hogy alig bírtam kinyitni, cserébe a kilincs tört (5000Ft-os alkatrész, maga tudtam cserélni).
Ebben a szibériai télben természetesen az alig 3 éves Yuasa akkumulátor is beszart, ezt én már töltögethettem volna így is úgy is, nem lett volna semmi, szóval maradt a csere, jó 15ezerért.
Illetve az utóbbi napokban eljutottam a rugócserékig, kombi rugókat kapott hátha így jobban bírja majd a terhelést+a kuplungbowdenen kellett állítani.
Összevetve irdatlan pénzt kellett ráköltenem cirka 20E km alatt, bár tudom, hogy ez már meg lett javítva. Több infarktus is kerülgetett már közben, az autó felgyújtásától sem voltam messze, viszont előnyére váljon, hogy a bölcsős dolgon kívül ez az autó nem hagyott cserben és a következő műszakin is gond nélkül át fog suhanni. Gondolatban pedig már töbször eladtam az autót, de 1: a befektett pénz felét sem kaptam volna vissza 2: nem lett volna annyi pénzem, hogy egy újabb/jobb autót vegyek 3: jelenleg még nem kell másik autó, mindenhol elmegy, gyerek nincs, megbízható és már kiismertem az autót 4: sokan a mai napig megnézik ezt az autót, van egyfajta kiállása is 5: a gyári kagylóülés nagyon kényelmes, egyhuzamban 500km után sem fáradtam bele+4 ember kényelmesen elfér van egyfajta kiállása 5+1: az első autó szenvedélye.
Amit még javítani kell: vezető oldali ablakemelő: az ablakot kb kézzel kell igazgatni (balenós körben ez sem ismeretlen probléma, gondolom ugyanez lesz az anyósülésnél is), ugyanitt kilincs csere; illetve a bal oldali küszöb-sárvédőív érett a javításra (idővel ez is aktuális lesz majd a másik oldalt)+fékbetétek cseréje.
Szerintem pár évet elhúzok ezzel még a járgánnyal, aztán mikor már úgy állok anyagilag benevezek valami pár éves újabb autóra (pl. toyota avensis, suzuki vitara, de lehetőség japán márka legyen szívó motorral).

Hibalista

- - vásárlás után rögtön, mivel nem jól ismert előéletű autóknál ajánlott, így én is elvittem egy teljes vezérléscserére, plusz az ékszíjak nyikorgása miatt őket is cseréltem, illetve váltóolajcsere (ajánlott a 40000 km-s periódust tartani)+átvizsgálás - kb. 40000Ft - - később a böcső elrepedt, ezzel együtt a kormányzás is halálos volt (valószínűleg a kormányösszekötő rúdra hatással volt, bármikor képes volt iránytváltani az autó), így jöjjön aminek jönnie kell: bölcsőcsere (80000 Ft), kormányösszekötő csere hozzátartozó gumibiszbaszokkal+futóműbeállítás, plusz ha már karosszériás az emberünk, akkor a szintén típushiba benzinbetöltőcső rohadását is javítsuk ki, ez így jó 100000 Ft-ba fájt - - audio feljavítás (Hertz elsőszett, vmi olcsó hátsó+ pioneer fejegység BT kihangosítóval) - 28000 Ft - - kipufogó tömítés elporladt - 2000 Ft - - jobbhátsó kilincs csere (5500 Ft) - - akkumulátor csere - 15000Ft - - hátsó rugó+lengéscsillapító cseréje+kuplungbeállítás+futóművizsgálat - 50000 Ft (megjegyzem, erős alkatrészkedvezménnyel) - - 2xolajcsere, olaj és légszűrőcsere - 15000 Ft - - biszbasz izzócserék - nem pénz - - téli gumiszett nagyon régi volt, viszont potom 24 ezer forintért szereztem egy, kb. 5000km-t futott egy éves garnitúrát

Ide hordtam szervizbe

2 helyi szerelőt is ideírnék (egyik inkább karosszériás, a másik "normál szerelő"). Egyikük sem cseréltetett ki semmi olyan alkatrészt, amit nem kell, plusz korrekt ár, utóbbi a hozott alkatrészért sem fanyalog és kér többet.+ jómagam: olajcserére, izzócserékre, audio beszerelésre, kisebb munkákra én is alkalmas lettem, ezzel is megspórólolva némi pénzt (ezúton is megköszönném miden balenós, swiftes fórum tagjainak segítségét, a 10 pont nem nekem jár :) ).

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Suzuminn - amit kértem javítást, rendben, időben, jó áron megcsinálták+a bölcsővel kapcsolatban igazuk volt, de az egész első futóművet kicseréltették volna velem, ami min. 60-70 ezer Ft és nem volt rá szükség.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 135000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Avensis
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Baleno 1995 (1995 - 2002)

További ítéletek (33 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)