Hikomat kék bálna újratöltve
Szöveges ítélet
2007 nyarán vettem. Netes fórumokon (itt is) csak jót olvastam róla, haveroknak volt, ők is szerették...én pedig túl voltam egy kisposkin, eluralkodott rajtam a megalománia, olyan autót akartam, ami 10 évig még autó, és belefér a fél lakás (felújítás közben voltam).
Háááááááát...
Lehet, hogy kifogtam a "legjavát", de elájulva nem vagyok.
Alapjában véve egy kényelmes autó, a fél lakás is befér, kellemesen húz, a motor és futómű eddig még hibátlan, a váltó jól kapcsolható. DE:
A bal első ablak emeléskor előre bukik és kifelé áll a keretből, úgyhogy emelés közben fogni kell az ablakot, hogy a helyére menjen, és vszínűleg kezd gallyra menni az ablakemelő motor, mert iszonyatosan belassult.
A központi zár nem mindíg nyitja a bal hátsó ajtót, ellenben néha önkényesen kinyitja az autót. Ez otthon - garázsban még elmegy, de ma pl. reggel megálltam a munkahelyem előtt, bezártam. Két óra múlva jártam arra megint, már nyitva volt. Boldog-boldogtalan eljár mellette... Nem részletezem.
Volt olyan hogy este 6kor hazaértem, 8kor kimentem a garázsba, autó nyugodt, 10kor megint kimentem, az autó nagy magányában 5 másodpercenként nyitja-zárja a központit. Így hagyjam ott valahol...!
A műszerfal világítás Attilás...hun van, hun nincs.
Hideg állapotban a szervó olyan hangot ad a legkisebb tekerésnél is, mintha macskát dugtam volna a kormánykerék és a műszerfalborítás közé.
Amióta szerelőnél volt, indítás után kb 2 percig csörög valami a motortérben, meghatározhatatlan helyről.
A váltónál folyik az olaj.
Az utastérből, nem tudni honnan, valami ismeretlen eredetű büdös terjeng, a tisztítás nem segített (nem én vagyok, nekem más szagom van, ha büdös vagyok)
A kormány borítás elengedte a fémet.
Az utastér hűtő ventillátor olyan mint a Dutra traktor.
Tudom, hogy ezek olyan hibák, amiket egyszer kellene megcsinálni és évekig nincs vele gondom, de az kicsit riasztó, hogy ezek a hibák 4 hónap alatt jöttek elő. Aztán meg azért adtam ennyi pénzt egy autóért, hogy ne állandóan a szerelőhöz hordjam. Kicsit olyan érzésem van mint a kispolszkimnál, ha valamit +csinálok, más elromlik. Csak épp annál tudtam hova nyúlni, ehhez meg hülye vagyok.
Még valami: A kispolszkival 250 kilométert egy 5 perces pihenővel tettem meg (az is csak azért volt, mert folyadék túltengésem volt) A Balenoban szambáznom kell, mert nem találom a helyem 100 km után, és minden nagyobb városban pihizek.
Utólag visszagondolva jobban tettem volna, ha veszek egy agyonbabusgatott gázüzemű 2107-est egy öreg papótól, azt tudom szerelni. Már a Ladát, nem a papót. Hangulata is van. A Baleno kicsit lélektelen.
UPDATE!!!:
4 év használat után elkerülhetetlen lesz a teljes renoválás. Ennyi idő alatt tönkre ment a jobb első féknyereg (javítva), a motorháztető tenyérnyi foltokban dobálja le a festéket, szétrohadt a kipufogó végdob és a benzintank (WTF?!) Tegyük gyorsan hozzá, garázsban tartott, keveset használt autóról beszélünk (4 év=40 000km). Ezzel csak az a baj, hogy mivel ritka jószág a kicsike, bontott alkatrészt k#@va nehéz találni, újat meg nem érdemel.
Sok helyen írják róla, hogy a hazai piacon méltó ellenfele lett volna az F Astrának, ha nagyobb mennyiségben árusítják. Azért ezek után ezt nehezen tudom elhinni.
Hibalista
- Elektromos ablak (motor gyenge, emelőszerkezet különböző hibái), központi zár, csomagtér-teleszkópok, műszerfal világítás, kormány műanyag borítása elengedte a fémet.
Ide hordtam szervizbe
Apám haverja... Amióta leszervizelte a kocsit, hidegen valami vígan csörömpöl a motor környékéből, a munkadíj több volt, mint az anyagköltség,
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 139000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | kispók | Következő autója? | Astra F |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
